CCCP URSS USSR Russian train set.

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

sesamcave

Well-Known Member
Trenulist
1 Aprilie 2016
848
153
Brexit country.
LOCATION
Brexit country.
6 ani.....
6 ani a durat pana am gasit si eu acest trenulet !!!!
6 ani....de cautari febrile...iar ieri acestea au incetat, trenuletul ajungand in sfarsit si in gara mea :wink: !!

Cel mai aproape de a achizitiona asa un set, am fost anul acesta, prin luna Aprilie, dar nu a fost sa fie...

Si atunci, in Octombrie anul de gratie 2011, l-am gasit , la o "frunzarire" mai mult decat accidentala, pe Ebay-ul Marii Britanii.
Nu mi-a venit sa cred ochilor !

Am vorbit cu omul si m-am rugat "si cu cerul si cu pamantul" sa accepte si "bid-uri" din Romania . Din fericire, a aceptat si...here it is !!!
Nu mai spun ca a fost o adevarata aventura pana a ajuns la mine aici in UK :D !!!
In anuntul Ebay a scris ca setul i-a fost trimis in anii '80 din Leningrad, URSS pe atunci.

Din ceea ce stiu eu , apoi mai sunt doar 3 persoane in RO posesoare ale acestui set + inca o persoana care are doar locomotiva la cutie.

La vanzare, setul este de o raritate infioratoare !!!! )0(
Acum 1 an jumatate, l-am mai gasit la un neamt pe Ebay.de, dar NU accepta si bid-uri din RO, asa ca....am injurat in gand pe romanii care l-au tzepuit pe neamt si...am cautat din nou !!!


Locomotiva din acest set a fost fabricata in mai multe variante, eu stiu versiunea cu tender cu lemne, a mea avand tenderul cu carbuni.





Dupa cum se vede si pe hartia de pe spate, a fost produs in August 1984.
Mai precis pe 25 August 1984 ---asa este scris pe o hartie ce este lipita pe motorul din tender ( poze fac maine).


Setul vine cu un cerc maaare de sine, 2 sine drepte, 2 fire de alimentare si, ATENTIE !!....punguta cu accesorii !!!!
Daaaa.... pe langa PIKO din DDR, si acesti rusnaci dadeau punguta cu accesorii la trenuletele scara 1:87.
Fantastic, nu ???? :wink:
Roco pe vremea aia inca invata sa faca trenulete pe matrite luate de la "Rowa", iar marele Fleischmann ( de azi) abia facea locomotive ....sa le zicem locomotive :D ( erau cu carcasa de metal cam grosolan facute, detalii abia stilizate etc etc ; nu mai intru in detalii, ca nu prea erau :evil: ).

Din ce stiam eu, fabricantul ar fi fost un neamt ce si-a deschis linie de productie in URSS , dar mai multe nu stiu.....

Vagoanele sunt pline de detalii :
--saboti de franare
--osii cu spite :!:
--podete de trecere la capat de vagon
-- ferestre cu chederul vopsit
-- scarile si baritele de mana nu par a fi disproportionate
--acopersiul vagonului vopsit separat ( nu e facut din plastic maro, asa cum "vopseste prin turnare" Roco azi :D )
--interior facut
--decaluri pe vagon si pe sasiul vagonului
--decaluri pe lateralele locomotivei, pe fata ei etc etc )...dar mai multe va mai spun si AZI, cand voi face poze detaliate.

Ce sa mai, rusii astia in 1980 faceau detalii care si AZI lipsesc la vagoane si locomotive de la diversi producatori.

Am uitat sa zic : tenderul este o parte plastic+ o parte metal :!:

Unde NU exceleaza aceasta locomotiva : apoi este la roti ( se cam balangane) si la motorizare....dar nu-i bai, ca bricolam !!!









Va urma,
Marius.
 
"Un fel" de Lugoj, de la noi ??? :D....sinele par sa fie ca cele de la Piko acelor ani....dar vagoanele si locomotiva sint :kiss: :kiss: :kiss: ....Ruleaza-le sanatos, Marius, ca noi te invidiem sanatos :D :D :D
 
Multumesc pentru urari 8) :D !
Nu e ca cele de Lugoj, sunt diferente de la cer la pamant, setul e de zece ori mai bine executat decat un Lugoj.
Aici s-a "motorizat" fara gumilastic :D , dar tot e o motorizare specific ruseasca,adica zdravana....iar locomotiva se aude si din camera vecina :D .
Nu mai spun de vagoane, care arata foarte bine, chiar si pentru standardul de astazi !!!!

Iar sinele, da , seamana cu cele de la Piko DDR, dar nu ...prea seamana.:lol: De ce spun asta:
---partea de rulare este un pic mai lata decat cea de la sina Piko DDR
---partea de rulare--prisma sinei pare-mi-se ca se numeste, este perfect dreapta, parca ai zice ca sina este formata dintr-un tub drept, cu unghiuri de 90 grade
---plasticul traverselor pare de alta calitate
---nu sunt inscriptionate deloc pe spate, dar asta nu e ceva neobisnuit, zic eu.
---tabla ambutisata pare a fi de o calitate mai buna decat cea de la Piko DDR
--- e posibil ca cei de la Piko sa fi facut vreo comanda speciala pentru rusi ???? zic si eu...

Revin azi cu noi poze la set !
Marius.
 
Doua lucruri mai adaug:

1--Vagoanele sunt inscriptonate ca au revizia facuta in 1934:


Marius.

2--Cum am spus, pe motorasul din tender este lipita o bucatica de hartie cu data producerii:



Marius.
 
@ Daniel
"Un fel" de Lugoj, de la noi

...ar fi vrut sa arate "Lugojele" asa! (ca Lugojence... nu le pot spune! :p )

Candva am pus pe aci pe undeva si niste poze cu un vagon de marfa "zdelano f es-es-es-er": ROCO tata!
....si daca va zic cu ce "tehnologie avansata" sunt facuteeee..... Da' rusii au fost mereu buni la "modelit"!
 
Trenul acesta acuma a devenit un deficit foarte mare chiar si in Russia. Deja nu se produce din sfarsitul anilor 90`...
Bravo!