Cap de linie CFR

LDH

Well-Known Member
Trenulist
3 Septembrie 2016
6.938
5
Bucuresti
modelism-feroviar.blogspot.com
WEBSITE
http://modelism-feroviar.blogspot.com/
LOCATION
Bucuresti
Totul a inceput de aici



Capatul de linie din planul doi, cap de linie ce-l puteti vedea in Statia Bucuresti Basarb si Nord.

Ce avem pana acuma?

Materiale




Prelucrari primare ale sinelor




Preasamblare




"Platbanda" debitata din PVC de 0,3 mm grosime




Montaj ornamente din platbanda




Premontaj pe trei traverse desi in realitate are doar una dar este altceva la scara 1/1






Tampoane usoare montate pe traversa.
Ce nu este in regula?
Traversa prea mica sau tampoane prea mari?



Pana sa continui spun ce nu-mi place mie la ce a iesit, asta considerand capatul de linie un prototip.
Cercurile din tabla mi se par cam groase, din cauza petrecerilor, si trebuie sa gasesc o solutie sa lipesc "platbanda" cap la cap.

Mai trebuie adaugate diagonalele si dreptunghiul din platbanda, felinarul - montat in fata traversei ca in Gara de Nord si nu pe traversa - tabla de parcurs si de vopsit in negru.

Ar mai fi o problema.
As dori sa incadrez capatul de linie undeva pe la inceputul secolului XX, cam pana in 1920, si nu stiu daca asta era forma si structura lui si daca erau vopsite in negru.

Are cineva "fo" idee?


Spoor!
 
A, era sa uit, ce diametru au cercurile alea ? Ma gandeam la o solutie inlocuitoare care sa elimine imbinarea anevoioasa "cap la cap". Merita incercat cu PAIE cu care mai bem sucuri, chestii... dar nu stiu sa iti zic ce diametru au paiele , undeva pe la 5mm sau chiar 6 as zice eu. dar nu au 0.3 in grosime. cred ca sunt mai subtiri.
 
sogard_2003 a spus:
A, era sa uit, ce diametru au cercurile alea ? Ma gandeam la o solutie inlocuitoare care sa elimine imbinarea anevoioasa "cap la cap". Merita incercat cu PAIE cu care mai bem sucuri, chestii... dar nu stiu sa iti zic ce diametru au paiele , undeva pe la 5mm sau chiar 6 as zice eu. dar nu au 0.3 in grosime. cred ca sunt mai subtiri.

Multam, cred ca sunt bune.
Maine o sa vaz exact cat au.

Cercurile au 8 mm in diametru
 
Nu sunt sigur ca paiele au atata. dar merita cautat pe la cora/carefour dinalea fara gat flexibil, stiu sigur ca sunt mai groase. Nu bag mana in foc pentru 8 mm.....
 
Capat de linie romanesc epoca I-a: linia terminus la halta Tomis, capatul de deasupra portii 1 de intrare in portul Constanta. Cu scuze pentru calitatea redusa a imaginii, este o imagine foarte rara.

bdsdssubc0nk7es0v.jpg


Este un capat de linie realizat dintr-o simpla traversa sustinuta de o structura din sine de cale ferata, foarte asemanator cu ceea ce incerci sa faci aici. Probabil capatul de linie s-a amplasat urmare a unui accident in care se vad un numar de vagoane cazute pana la baza pantei. Un mecanic de locomotiva care si-a calculat gresit oprirea. Din fericire, locomotiva a ramas sus! :)
 
Are cineva "fo" idee?



vezi in spatele soldatului. Capetele de linie erau din traverse sau sine uzate, majoritatea din traverse pentru ca erau cel mai simplu de asamblat (metoda cuie si cioacan). Uneori baza era acoperita cu pamant si iesea ceea ce Dorin ne-a prezentat in ilustrata extraordinara de pe prima pagina. Tampoanele au aparut mai tarziu ca accesorii, dar era de obicei prezent un felinar asezat in mijlocul traversei cu lumina alba.

In triaje era adoptata metoda mai simpla: gramada de pamant, cel mult cu o traversa infipta la 90 de grade in pamant, dotata cu carlig pentru felinar.

Vopsire: lemn tratat cu pacura sau ulei uzat impotriva degradarii, felinarul negru mat, pamant....
 
Buna,

despre Nord: au fost construite in perioada 1930-1932 cand au aparut cele 6 linii noi, gara a fost extinsa, liniile care initial ajungeau pana la ceea ce noi numim astazi "la coloane" au fost scoase (exceptie facand linia speciala din fata salonului Regal scoasa in '39).
Cred ca cele de la liniile centrale, 5-6-7 au fost refacute dupa ce o bomba americana a lovit in aprilie 1944 gara. Imaginile de epoca arata distrugeri masive in zona, inclusiv la copertinele metalice de la peroane.
Cele vechi, din 1930, sunt cele care au acele cercuri reproduse de tine si contrafortii in X .

Vechimea lor este tradata de tipul de sina folosit (vezi inscriptiile de pe acele arce reproduse frumos de tine-sina maghiara de la inceputul secolului) si de folosirea tampoanelor cu arc volut.
O imagine din primavara lui 1944 arata aceste opritoare cu felinarul asezat intre cele doua tampoane.
Gara Basarab este mai "tanara" . E inaugurata in 1959 si e posibil sa se fi folosit destule materiale "reciclate".

In loc de PS: este interesant de descoperit cate din amanuntele existentei Garii de Nord inca mai exista, daca stii unde sa te uiti.
 
Catalin,

Foarte interesanta ca de obicei interventia ta!

Nu se vede foarte clar din cauza imaginii de mici dimensiuni, insa cred totusi ca acel capat de linie postat de tine era de fapt pe portiunea inaintata in Dunare pe care au realizat-o englezii in 1858 si care reprezenta in momentul ala "portul" Cernavoda.

In alte poze se vede cum marginile erau foarte frumos intarite cu zidarie din piatra asezata intr-o panta destul de lina, apoi o treapta orizontala, apoi iarasi panta lina, astfel incat apele care se ridicau sau coborau in functie de debitul Dunarii acopereau mai mult sau mai putin din zidul de sprijin. Pe treapta se fixau niste barne de care se legau navele la chei, iar accesul la vapor se facea prin intermediul unei pasarele care prelua diferenta de nivel dintre inaltimea cheiului si inaltimea efectiva a navei.

O prezenta aparte pe chei la locul de acces pe nava o constituia santinela vizibila in imagine, care avea rolul de a pazi vaporul si a preveni furturile, un fenomen des intalnit :grin:
 
LDH, am cautat si am gasit pentru tine si o schita dupa un normativ din timpul ww2. Capetele de linie anterioare erau identice ca si constructie.
Si azi, prin triaje, sunt destule astfel de capete de linie:

http://i574.photobucket.com/albums/ss187/c_claus/diverse/caplinie.jpg
 
Multumesc Catalin

Fiind atat de vechi sigur merge sa fie amplasat pe o macheta a statiei Petrosita unde, dupa o plimabare pe acolo si cateva fotografii, astazi, am gasit doar trei capete de linie: unul la podul rotitor, sa nu treaca locomotiva pe pamant, unul pe linia ce, probabil, era pentru alimentarea gospodariei de carbuni si a nisiparului (daca a avut nisipar) si unul la linia de la rapa la nivel din stanga cladirii statiei, spre soseaua Targoviste - Sinaia.
O intrebare despre aceasta statie.
Astazi are patru linii in fata cladirii statiei.
Umbland pe "urme" aparentele ar indica o a cincea linie desi buclele facute la iesirile de pe liniile trei si patru, legate la podul rotitor si linia de alimentare, par sa contrazica existenta unei a cincea linii.

L.e. Scuze, uitasem de capatul de linie la rampa de descarcare. Linia ce merge, pe cateva lungimi, alaturi de linia ingusta, pe sub podul rutier.
 
Multumim Andrei,

Mai trebuie umblat pe la detaliile existente, unele componente schimbate (tampoanele) unele componente ceva mai bine ascunse si de adaugat ranforsarea dreptunghiulara cu diagonale de sub traversa si, poate, panoul pe care se afiseaza parcursul.

Mecanno!

Pana atunci ...

Desi nu aveam unde sa plasam noul capat de linie, ocupat peste tot, am facut oarece poze mai altfel.
Nu prea reusite dar, sper eu, edificatoare

Putin peisaj




Vedere frontala

Fara lumina in felinar




Cu lumina

 
diagonalele le mai pui?arata foarte bine...ce dimensiuni are felinarul?

intreb pentru ca am in plan un capat de linie din link-ul postat de catalin... :roll:
 
cosmin78 a spus:
diagonalele le mai pui?arata foarte bine...ce dimensiuni are felinarul?

intreb pentru ca am in plan un capat de linie din link-ul postat de catalin... :roll:

Da, diagonalele le pune Catalin (mecanno) ca doar nu o sa-mi bag degetele in lucrarea lui :wink:

Felinarul?

4,5 x 4,5 x 4,5 mm

Ei, abia astept sa vaz ce iese.

Si noi ne-am hotarat ca dupa seria zero a celui de mai sus sa abordam si celelalte capete de linie vazute pe la CFR dintre care cel mai interesant ni se pare a fi cel format dintr-o gramada de pamant in care este infipta o traversa iar in capul traversei un felinar

:cafea:
 
cosmin78 a spus:
diagonalele le mai pui?arata foarte bine...ce dimensiuni are felinarul?

intreb pentru ca am in plan un capat de linie din link-ul postat de catalin... :roll:

Nu am uitat de diagonale dar am avut o problema cu materialele

:cafea:
 
O intrebare despre aceasta statie.
Astazi are patru linii in fata cladirii statiei.
Umbland pe "urme" aparentele ar indica o a cincea linie desi buclele facute la iesirile de pe liniile trei si patru, legate la podul rotitor si linia de alimentare, par sa contrazica existenta unei a cincea linii.


LDH:

din informatiile mele:

linia 1 -cea pe care se afla acel G parasit, linie infundata
linia 2 -linia din fata garii
linia 3 - (linia 2 si 3 sunt cele cu peronul central)
linia 4 -linia care trece imediat prin fata cabinei de acar (cladirea alba din planul doi). Cred ca aceasta linie se prelungea si in dreptul coloanei de apa.
linia 5 -cu plecare din placa, cu racord in linia 4, linie infundata in dreptul cabinei acar (in poza se vede inca sina -o linie dreapta printre buruieni).

Poza de mai jos este luata cand se scoteau ultimele doua linii (se vad traversele stivuite si urmele liniilor scoase. Sper sa-ti fie de folos:



later edit: am gasit o imagine mai veche in care se vede si aceasta ultima linie care mergea paralel cu drumul de pamant (cel de langa albia Dambovitei) si unde se racorda in linia 4.

Numerotatia liniilor nu este cea din planul de statii ci una facuta acum , pentru a ma face mai bine inteles: