H
La 22 mai 1893 Regele Alexandru Obrenovici impreuna cu mama sa Regina Nathalie fac o vizita pe santierul canalului SipCazanele Mari este cel mai cunoscut şi mai îngust defileu: aici Dunărea se îngustează la 150 m şi ajunge la o adâncime de până la 53 m. Pentru a face navigabilă Dunărea între Baziaş şi Turnu-Severin, în această regiune a Clisurilor, unde cursul fluviului e numai cataracte, bancuri şi vâltori, guvernul ungar din initiativa premierului IstvĂÂĄn Szechenyi încă în anul 1834 începe îndepărtarea stâncilor din cataractele Clisurii-de-sus şi continuă lucrările până la 1846. Ulterior, la 15 septembrie 1890, în urma contractului încheiat între guvernul ungar, pe de-o parte, şi ing. Hajdu, fabricantul H. Luther din Braunschweig şi Societatea de Discont din Berlin, pe dealtă parte, au fost începute lucrările de canalizare în mod sistematic. Acestea nu au fost finalizate în 1895, cum fusese prevăzut iniţial în contract, ci abia în 1898 sub mandatul ministrului transporturilor GĂÂĄbor Baross, care a primit după această dată porecla de "ministrul de fier". A fost o lucrare grandioasă, care a necesitat cheltueli enorme din partea statului maghiar (aproximativ 20 milioane de florini, la vremea respectivă un palat cu 4-5 etaje costând în jur de 5-7000 de florini) şi o extraordinară cantitate de muncă. Foloasele au fost în raport cu sforţarea depusă, deoarece prin deschiderea Clisurilor s-a dat o dezvoltare extraordinară navigaţiei dunărene, ceeace a atras după sine intensificarea comerţului tuturor statelor riverane, care au de atunci drum deschis spre mare.
La 22 mai 1893 Regele Alexandru Obrenovici impreuna cu mama sa Regina Nathalie fac o vizita pe santierul canalului Sip
1893 Regele Alexandru si mama sa
Batardoul si santierul canalului Sip 1
Batardoul si santierul canalului Sip 2
Canalul a fost inaugurat de împăratul Franz Joseph al Austriei în data de 27 septembrie 1896, după care a efecuat o vizită oficială de trei zile în Regatul României. La eveniment, desfăşurat la Orşova, au fost prezenţi regii Carol I al României şi Alexandru I al Serbiei.
Inaugurare ĂÂ senal navigabil
Gara Orsova-intalnirea dintre Franz Joseph si Carol I -1896
Gara Orsova impodobita pentru sosirea imparatului
Gara Orsova- imparatul urca in caleasca
Inaug can Sip Reg Alexandru Obrenovici, Carol I si imp F J
Canalul Sip inaugurat 1896
Vaporul cu imp F J
Sursa: http://diernaorsova.blogspot.ro/
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.