Re: Caile Ferate
Of... Probabil căldura-mare-monșer din zilele acestea mi-a afectat cunoștințele de electronică, altfel nu-mi explic de ce îmi "dă cu virgulă" încercarea de a dota expresul internațional cu
cuple conductoare Viessmann nr.art.5048 
În primul rând, manualul de instrucțiuni aflat pe pagina respectivă este... GREȘIT, respectiv cuplele îndreptate spre stânga sunt reprezentate conform realității, dar cele orientate spre dreapta sunt reprezentate
în oglindă. OK, am înțeles că sârma din dreapta cuplei pleacă spre colectoarele de pe dreapta ale locomotivei văzută din spate (normal, doar tractează vagonul pe care se montează următoarea cuplă conductoare), iar sârma din stânga spre colectoarele de pe stânga. Mai departe... am identificat prin încercări faptul că trebuie inversate sârmele care pleacă de la cupla din fața vagonului spre cupla din spatele vagonului, astfel încât corespondența sus-menționată să se respecte la cupla din spatele vagonului. BUN, și asta am priceput.
Dar ce mă fac dacă însuși vagonul respectiv are propriile colectoare de tensiune la roți?!? Dacă prima cuplă vine cu sârmele gata inversate la instalația vagonului, atunci totul este OK, vagonul preia tensiune atât de la locomotivă cât și de la colectoarele proprii, dreapta-dreapta și stânga-stânga. Dar dacă eu inversez vagonul pe șine, astfel încât spatele său vine cuplat la locomotivă, atunci cupla conductoare respectivă NE-INVERSATĂ vine cuplată la locomotivă, deci se produce un mare scurtcircuit! Nu-mi convine, fiindcă eu doresc să-mi păstrez libertatea de a muta/inversa vagoanele în cadrul trenului.
Unde greșesc?
