Dar de ce nu mergi sa o vezi chiar tu ?
Saloanele oficiale, alea de sub cele doua turnulete, sunt deschise uneori si publicului larg. Sunt fostele saloane regale, doar linia oficiala, cea de care am mai povestit, nu mai e. Cea care ajungea pana la coloane... restul incaperilor, exceptand celebrul fast-food sunt cam neschimbate de la consolidarea din anii '30. Da nu ai multe de vazut... pereti simpli, inalti, in alb. Planurile originale ale cladirii le gasesti la Arhivele Statului. Nu stiu din memorie ce fila si dosar, dar le am notate undeva. Ma refer la cladirea initiala, cea din poza....
Frema initiala de deasupra liniilor 1 si 2 de atunci ( aia care apare in poza cu locomotiva B1 postata de Alex la subiectul cu Calugareniul) e tot acolo, pilonii originali tot aia sunt.... cam ce vezi in poza de mai sus, exceptand turnuletele refacute, exista si azi. Doar sa faci diferenta intre corpurile vechi si cele construite dupa. Dar nu e greu, la o atenta examinare chiar din exterior, din piateta garii.
Daca faci Calugareniul poti alege intre macheta garii Filaret ( am povestit cu Victorian despre la un subiect dedicat, acum ceva ani) sau Gara de Nord, pardon Targoviste, ca sa integrezi locomotiva intr-un spatiu adecvat. Sau Comana...daca ne lamurim cum arata initial...
Later edit: schitele cladirii in forma originala le gasesti la Arhivele Statului, fondul MLP, dosar 10/1870. Fila 9 este chiar fatada din poza.