Bucla in digital !?

danezu

Well-Known Member
Trenulist
16 Septembrie 2009
365
1
30
Los Angeles
LOCATION
Los Angeles
cum pot rezolva ieftin si rapid o bucla in digital...in afara de modulul lenz 10769 care cosa 90 E ... am incercat sa scap de bucla...dar imi stric visu' :D astept sfaturi!!
 

d0ru_b

Well-Known Member
9 Noiembrie 2008
364
0
Cluj-N / Lugoj
YAHOO
doru_basaliga
LOCATION
Cluj-N / Lugoj
vezi la hgd.ro poate iesi mia ieftin
(trimite mail ca nu stiu daca au produsu pe stoc, poate ti/l pot aduce)
 

danezu

Well-Known Member
Trenulist
16 Septembrie 2009
365
1
30
Los Angeles
LOCATION
Los Angeles
din cate am citit eu... se pare ca merge doar dc,nu am vazut sa zica nik de dcc?!
 

sogard_2003

Well-Known Member
Trenulist
19 Ianuarie 2016
3.612
5
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
tu chiar nu ai citit ce scrie: "The four diodes on the left rectify the DCC to make +12V"... e foarte evident si din schema si din text... pune mana si fa-ti montajul ca e bun. :lol:
 

danezu

Well-Known Member
Trenulist
16 Septembrie 2009
365
1
30
Los Angeles
LOCATION
Los Angeles
By the way, this circuit works for DC engines, but as they try to exit, they reverse direction (and reversing again at the opposite end). To get them to exit, you have to manually reverse their direction a second time just after the first reverse. This isn't very prototypical - a little hiccough on the way out. -CE VREA SA SPUNA AICI ,ma bagat iar in ceata :De vreo dif intre asta si modulul de pe hgd.ro? : To get them to exit, you have to manually reverse their direction a second time just after the first reverse
 

Daniel

Active Member
Trenulist
25 Iunie 2009
181
2
Cluj-Napoca
LOCATION
Cluj-Napoca
Mda, schema e putin abstracta dar cred ca merge. Conditia impusa de el privint lungimea garniturii e vitala, alfel intra in scurt.

Pe scurt:
- trenul vine din Vest
- trenul trece peste C1 (prima zona de comanda din cut-out)
- releele se cupleaza in avantajul zonei din care intra
- trenul intra in cut-out
- terenul intra in C2 (a 2a zona de comanda din cut-out)
- releele cupleaza invers a.i. curentul DCC isi schimba "sensul" imagineaza-zi ca seamana cu ideea din analog cand inversezi +- cu -+
- trenul iese din loop fara scurt

Conditia musai e sa nu ai tranzit de curent din fata in spate (la garnitura) ca alfel se face scurt.

LE: problema cu locomotivele DC. Probabil omul a lucrat cu locomotive DC dar din schema alimentarea zonei de cut-out se face direct din linia vecina adica DCC fara punte redresoare la transfer. Rectificarile care se fac sunt doar pentru tranzistorii de comanda la cuplu releelor.

Daca gresesc va rog sa ma corectati :)
 

danezu

Well-Known Member
Trenulist
16 Septembrie 2009
365
1
30
Los Angeles
LOCATION
Los Angeles
1.Conditia musai e sa nu ai tranzit de curent din fata in spate (la garnitura) ca alfel se face scurt. ???
 

Daniel

Active Member
Trenulist
25 Iunie 2009
181
2
Cluj-Napoca
LOCATION
Cluj-Napoca
Daca ai un tren mai lung decat zona de cut-out (intre cele 2 taieturi) risti sa provoci un scurt. EXP:

- un tren care are un vagon cu lumina rosie sfarsit de tren. Colectarea curentului o face de pe osiile lui.
- trenul e mai lung decat zona de taiere
- locomotiva trece peste C2 iar curentul se inverseaza
- vagonul final e inainte de C1
- cand vagonul final intra in cut-out va provoca scurt facand punte intre cele 2 alimentari DCC din zona

Daca nu m-am exprimat destul de clar fac un scurt desen diseara caci acum sunt pe la munca si e mai complicat.
 

dac

Well-Known Member
Trenulist
15 Septembrie 2007
1.298
1
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
In mod evident, segmentul dintre sectiunile izolate trebuie sa fie mai lung decat cea mai lunga garnitura, intrucat fiecare roata (chiar fara consumator) care traverseaza o jonctiune a sectiunii izolate va determina setarea corespunzatoare a releului. Trenul nu trebuie asadar sa ajunga la cealalta sectiune inainte de a o depasi pe prima, altminteri va produce multiple comutari si cu siguranta scurt.

Un amendament: comutarea fiind pe baza de releu necesita unul superrapid, in caz contrar decodoarele cu sunet se pot reseta in momentul comutarii...
 

danezu

Well-Known Member
Trenulist
16 Septembrie 2009
365
1
30
Los Angeles
LOCATION
Los Angeles
aha...gata acuma am inteles :D bucla mea este destul de mare apr 2m...deci singura problema ar ramane "amendamentul". dar modulul dpe hgd.ro are si el dezavantajul asta la decodoarele cu sunet? sau numai circuitul?
 

sogard_2003

Well-Known Member
Trenulist
19 Ianuarie 2016
3.612
5
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
remember: trebuie releu bistabil cu doua bobine . daca pui releu bistabil cu o bobina schema de comanda se cam complica putin...
 

danezu

Well-Known Member
Trenulist
16 Septembrie 2009
365
1
30
Los Angeles
LOCATION
Los Angeles
pai asta intrebasem si eu...dar vreau sa stiu dak la decodoarele loksound se intrerupe sunetul?? dak poate verifica cineva care are :D
 

cosmin78

Well-Known Member
Trenulist
28 Aprilie 2007
5.982
231
Porto/Craiova
YAHOO
cosminn78
LOCATION
Porto/Craiova
cine vinde decodoarele Tams in Romania?Dan?

am gasit si un unde este si schema electronica detaliata,precum si PCB-ul....
daca acest modul se comporta la fel ca LK100 de la Lenz-Roco,atunci pretul este mai mult decat bun,LK100 fiind exagerat de scump :(