BR52

mpursu

Well-Known Member
Trenulist
25 August 2007
3.483
210
Oradea
railcrisana.wordpress.com
WEBSITE
https://railcrisana.wordpress.com/
LOCATION
Oradea
YOUTUBE
mpursu
O frumoasă locomotivă cu abur pentru trenuri de marfă, întâlnită în diverse forme, înmatriculări, culori, versiuni etc. şi, mai ales, cu simpaticele tendere "bărcuţă", este BR52. Versiunea H0, după câte cred eu că ştiu, a fost produsă de Guetzold, Liliput şi Roco (în ordine alfabetică). Deoarece în posesia mea nu se află nici măcar un exemplar de BR52, îi rog pe posesorii acestor locomotive să le prezinte în cadrul acestui subiect, cu cât mai multe detalii - roţi, biele, motor, angrenaje, dotări, caracteristici etc., iar filmările sunt binevenite.
 
Ultima editare:

felippe

Mecanic de locomotiva
21 Ianuarie 2006
1.554
82
-
Imi aduc aminte ca BR 52 era pe lista mea de cumparaturi acum multi ani, prin 2003 daca nu ma inseala memoria, cand am avut o scurta perioada de ratacire, fiind interesat de TT...

Am avut ocazia sa admir in realitate modelul la una din expozitiile organizate de Mihai Craciun si imi aduc aminte ca, la cate cunostinte aveam eu atunci, imi parea a fi un model foarte reusit.

Scuze de paranteza Mircea dar interesul tau in BR 52 mi-a trezit unele amintiri placute.
 

mpursu

Well-Known Member
Trenulist
25 August 2007
3.483
210
Oradea
railcrisana.wordpress.com
WEBSITE
https://railcrisana.wordpress.com/
LOCATION
Oradea
YOUTUBE
mpursu
Un model FOARTE reuşit este BR52 Roco nr.art.62185


Ia să vedem mai bine:

Locomotiva beneficiază de roţi motoare metalice cu spiţe fine, bielele de cuplare şi bielele motoare sunt metalice, iar capetele de cruce, culisele şi celelalte biele sunt din plastic. Jumătatea de jos a tenderului "bărcuţă" este metalică şi grea, adăpostind motorul cu 5inci poli înclinaţi şi volant, care antrenează ultimele două osii ale tenderului şi, prin cardan, toate cele cinci osii motoare ale locomotivei.
Grupurile de câte trei faruri de la capetele locomotivei sunt luminate de LED-uri (destul de) warmwhite, în funcţie de sensul de mers.
Din construcţie, simpatica BeRe52 este dotată cu sunet, difuzorul fiind plasat în cazan, iar în coşul ei se poate instala un generator de fum Seuthe 11. Sunetele sunt frumos realizate, iar pufăiturile sunt destul de bine sincronizate cu mişcarea roţilor motoare, obţinându-se aproximativ patru pufăituri per rotaţie ca în realitate. îmi place foarte mult sunetul de frână
 
Ultima editare:

mpursu

Well-Known Member
Trenulist
25 August 2007
3.483
210
Oradea
railcrisana.wordpress.com
WEBSITE
https://railcrisana.wordpress.com/
LOCATION
Oradea
YOUTUBE
mpursu
Detalii:

Mecanismele sertarelor sunt mai complexe decât cele ale multor alte locomotive cu abur, iar firma producătoare s-a străduit să le realizeze corect:
 
Ultima editare:

mpursu

Well-Known Member
Trenulist
25 August 2007
3.483
210
Oradea
railcrisana.wordpress.com
WEBSITE
https://railcrisana.wordpress.com/
LOCATION
Oradea
YOUTUBE
mpursu
Tenderul este menţinut cât se poate de aproape de locomotivă atât în linie dreaptă, cât şi în curbele R2 Fleischmann, aceasta fiind raza minimă admisibilă:

După cum spuneam mai înainte, tracţiunea este asigurată de ultimele două osii ale tenderului şi de roţile motoare ale locomotivei:

Cardanul acţionează printr-un angrenaj cu melc asupra osiei a patra motoare, mişcarea fiind transmisă mai departe prin bielele de cuplare, ca în realitate.
Singurul nod în papură pe care l-am găsit la această locomotivă (da, chiar am găsit unul!
) constă în faptul că... saboţii de frână de la tender nu sunt în linie cu roţile respective...

... dar cine observă acest minuscul detaliu, privind o locomotivă atât de spectaculoasă şi de bine realizată?

 
Ultima editare:

mpursu

Well-Known Member
Trenulist
25 August 2007
3.483
210
Oradea
railcrisana.wordpress.com
WEBSITE
https://railcrisana.wordpress.com/
LOCATION
Oradea
YOUTUBE
mpursu
în încheiere, iată două filmări edificatoare:
[img=http://youtu.be/tkEbkVuur6c]View: http://youtu.be/tkEbkVuur6c[/img]

[img=http://youtu.be/KU8NTaap86g]View: http://youtu.be/KU8NTaap86g[/img]

în concluzie, avem de-a face cu o locomotivă excelentă, de care eu unul sunt foarte mulţumit. Pe noile mele căi ferate R2+R3, ea va tracta trenurile de marfă pe linia interioară şi, de ce nu, poate că şi pe linia exterioară, alături de toate celelalte locomotive cu abur monumentale din patrimoniul Căilor Ferate "La Ursu"
 
Ultima editare: