De curand am intrat in posesia unui automotor 'dual-system tram train' BR450 de la Roco. http://www.reynaulds.com/images/roco/large/L63172.jpg
Prototipul este interesant intrucat poate rula atat pe sinele de tramvai, cat si pe caile ferate ale regiunii metropolitane Karlsruhe, fiind dotat cu sisteme duale de alimentare cu energie electrica.
Modelul Roco este - conform asteptarilor - bine realizat, cu un grad de detaliere rezonabil si un rulaj impecabil. Prezinta lumini albe directionale in nr. de 2 (nu 3 ca in prospect), fara lumini finale rosii. Motorul este cel clasic Roco - neincapsulat, cu 5 poli oblici si o volanta marisoara. Tractiunea este pe 4 osii dintre care una cu cauciucuri de aderenta.
Modificari:
1. am inlocuit cele 2 becuri, care dadeau o lumina fara vlaga, cu leduri superluminoase alb-rece;
2. montare decodor cu sunet. Aceasta a fost o adevarata provocare: desi modelul este pregatit pt. digital si are mufa decodor, nu a trecut nimanui prin cap sa ii creeze si un loc pt. montarea acestuia, cu atat mai putin a unui difuzor
Si chiar ar fi fost suficient loc: sub sasiu, am reusit sa fixez un difuzor de 18mm diametru si ar fi fost loc si pt. decodor daca s-ar fi vrut. Sasiul metalic, turnat, cu o gramada de cutii si agregate dedesubt, nu imi lasa insa alta alternativa decat montarea decodorului ... pe acoperis ! Noroc ca se 'integreaza in peisaj' destul de bine, langa pantograf, cabluri si izolatori... Din profil, nici decodorul, nici difuzorul nu ies in evidenta.
As fi vrut sa rezolv si iluminarea interioara; am fost nevoit insa sa renunt, plasticul carcasei fiind mult prea transparent, iar innegrirea pe interior ar fi fost evidenta si deranjanta. In plus, nici interioarele parca nu sunt gandite sa fie expuse si nici gazduirea motorului printre scaune nu este cea mai fericita alegere. Si apoi, intr-un clip pe youtube, un BR450 circula cu luminile interioare stinse...
La final, un film scurt cu BR450 ruland sub control Rocrail:
http://www.youtube.com/watch?v=4Zd4n59Tk6o
Prototipul este interesant intrucat poate rula atat pe sinele de tramvai, cat si pe caile ferate ale regiunii metropolitane Karlsruhe, fiind dotat cu sisteme duale de alimentare cu energie electrica.
Modelul Roco este - conform asteptarilor - bine realizat, cu un grad de detaliere rezonabil si un rulaj impecabil. Prezinta lumini albe directionale in nr. de 2 (nu 3 ca in prospect), fara lumini finale rosii. Motorul este cel clasic Roco - neincapsulat, cu 5 poli oblici si o volanta marisoara. Tractiunea este pe 4 osii dintre care una cu cauciucuri de aderenta.
Modificari:
1. am inlocuit cele 2 becuri, care dadeau o lumina fara vlaga, cu leduri superluminoase alb-rece;
2. montare decodor cu sunet. Aceasta a fost o adevarata provocare: desi modelul este pregatit pt. digital si are mufa decodor, nu a trecut nimanui prin cap sa ii creeze si un loc pt. montarea acestuia, cu atat mai putin a unui difuzor
Si chiar ar fi fost suficient loc: sub sasiu, am reusit sa fixez un difuzor de 18mm diametru si ar fi fost loc si pt. decodor daca s-ar fi vrut. Sasiul metalic, turnat, cu o gramada de cutii si agregate dedesubt, nu imi lasa insa alta alternativa decat montarea decodorului ... pe acoperis ! Noroc ca se 'integreaza in peisaj' destul de bine, langa pantograf, cabluri si izolatori... Din profil, nici decodorul, nici difuzorul nu ies in evidenta.
As fi vrut sa rezolv si iluminarea interioara; am fost nevoit insa sa renunt, plasticul carcasei fiind mult prea transparent, iar innegrirea pe interior ar fi fost evidenta si deranjanta. In plus, nici interioarele parca nu sunt gandite sa fie expuse si nici gazduirea motorului printre scaune nu este cea mai fericita alegere. Si apoi, intr-un clip pe youtube, un BR450 circula cu luminile interioare stinse...












La final, un film scurt cu BR450 ruland sub control Rocrail:
http://www.youtube.com/watch?v=4Zd4n59Tk6o