BR01 1514-7 PIKO - modificari

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Am conectat in spatele celor trei faruri de pe tender cate un led SMD alb, dar in spatele celui din dreapta am pus si un led smd rosu.
In concluzie se vor aprinde toate albe cand merge inapoi iar cand locomotiva merge inainte se vor aprinde albe doar cel de sus si cel din stanga iar cel din dreapta se va aprinde rosu.





In plus pt ca doar a patra osie are contace, am pus perii colectoare si pe
prima si a treia osie, sporind numarul de contacte.
In poza urmatoare am surprins ansablul rotilor din tender




Cam asa arata sasiul tenderului dezbracat.





 
Am continuat proiectul cu iluminarea cabinei mecanicului de locomotiva. Desi nu aveam mecanic sa pun in marchiza, macar lumina sa fie. :) Mai trebuie sa gasesc o figurina de mecanic pe care sa o plasez acolo.

Intai am demontat marginea cabinei, dupa cum se observa din urmatoarele poze:





Am montat ledul in tavanul cabinei. Sarmele prin care alimentez ledul le pozez pe marginea cabinei, si le scot sub cabina prin doua gauri facute de mine sub cabina.

Cam asa arata totul montat la loc.
 
Revin la ledurile destinate lanternelor de pe lateralul locomotivei.
Tocmai cand era sa termin locomotiva am gasit pe siteul www.allgsm.ro (pacat ca acuma nu se mai gasesc) niste leduri mai mici decat cele care le-am montat initial.
Va urma procedura de schimb pentru cele 6 leduri de la osii cu unele mai mici (destinate mobilelor) si cu aceeasi intensitate luminoasa.







 
Vin cu o corectie descoperita in timpul testelor si anume aceea ca decodorul DCC Tillig folosit de mine la acesta locomotiva nu merge corect fara a avea inseriat cu motorul acel filtru format dintr-un condensator si doua bobine.
In anumite momente aleatoare tensinile induse de motor (mai ales cele vechi) trec prin puntea "H" de MOSFET-uri si ajung ca niste socuri de alimentare, si pot afecta porturile de comanda ale procesorului din decodor.
Se pare ca acesta in soft la un moment dat citeste aceste porturi, evident in mod eronat din cauza fluctuatiilor, si nu numai transmite date catre puntea "H" cu MOSFET-uri.
Repet, aceasta situatie nu am mai intalnit-o la celelalte decodoare LENZ sau DIGITRAX pe care le am sau am lucrat cu ele. Totusi acelas decodor folosit pe alte motoare fara filtru functioneaza perfect. Se pare ca motorul pe care le am eu facut de firma PIKO are tensiuni induse mari care afecteaza decodorul DCC.
 
Voi continua articolul si voi povesti despre schimbatul ledurilor mici cu unele si mai mici.
Ledurile pe care le-am pus initial erau destul de mici , dar fata de scara reala a lanternelor erau un pic cam mari. Mircea Petru Ursu mi-a prezentat un led mic SMD care surprinzator era mai mic decat ce aveam eu. Prin urmare, Valentin Voica (www.allgsm.ro) mi-a furnizat si mie leduri albe SMD f mici. Dupa relipirea noilor leduri si vopsirea marginilor ledurilor in rosu am obtinut urmatoare echipare.


 
A urmat partea cea mai delicata, in care trebuia sa pun cele doua leduri smd atarnate de niste litze subtiri rasucite ca sa respect montarea originala a lanternelor.
Am lipit 2 litze f subtiri de ledul SMD, le-am rasucit, le-am intarit cu niste super-glue. La final le-am lipit in locul respectiv si le-am vopsit.

Ledurile:



Asa arat rezultatul:


 
Nu am avut stare pana nu am vazut-o montata complet. Am inceput prin a conecta gramada de fire la decodor. Ledurile de pe marginile locomotivei le-am facut sa se aprinda cand decodorul aprindea una lin lumini (fata sau spate). Pt asta din colectori
celor 2 tranzistori de comanda a luminilor am plecat cu doua diode 1N4148 realizand functia logica SAU. Ledurile din cabina si din focar le-am facut sa lumineze continuu in
momentul in care locomotiva se afla pe sine. Pt asta am folosit plusul decodorului DCC si minusul l-am generat cu doua diode 1N4148 din contactele de la sina.