continui aici discutia referitoare la problema locomotivei din subiect.
initial s-a dezbatut in topicul "Marklin Digital" dar se pare ca nu e vorba de probleme "digitale"
pe scurt, locomotiva nu mai vrea sa plece de pe loc decat impinsa. apoi ruleaza corect pana la urmatoarea oprire. iar pornirea e "la ghici", adica pleaca sau nu pleaca, de cele mai multe ori nu.
dupa cateva interventii minore (ungere) a reinceput sa mearga dar problema a reaparut!
initial prin faptul ca nu pleca de pe loc atunci cand tracta cateva vagoane (3-4) dar pleca singura. apoi nu prea mai pleca nici singura.
am desfacut-o si am facut bucatele motorul.
problema era la carbuni, unul din ei era blocat sau aproape blocat, culisa greu.
demontat, curatat, reuns, remontat.
si a reinceput sa mearga. insa dupa cateva zeci de minute de test (opriri, porniri, mers incet, maxim, cu vagoane putine, cu vagoane multe, singura) a reinceput sa apara problema.
nu am mai desfacut-o ca era 3 dimineata dar suspectez tot carbunii. nu sunt uzati, au destula "lungime" cat sa faca cursa corecta pe colector.
acum as avea eu cateva idei (sa mai tensionez arcul sau sa fac niste carbuni si mai lungi) dar as vrea totusi si un sfat de la cineva mai experimentat.
sau, exista si alte tipuri de carbuni? ceva "profi"? loko e din start-set deci cred ca e gama hobby. sau vreo varianta de rotor/capac mai desteapta?
tnx
initial s-a dezbatut in topicul "Marklin Digital" dar se pare ca nu e vorba de probleme "digitale"
pe scurt, locomotiva nu mai vrea sa plece de pe loc decat impinsa. apoi ruleaza corect pana la urmatoarea oprire. iar pornirea e "la ghici", adica pleaca sau nu pleaca, de cele mai multe ori nu.
dupa cateva interventii minore (ungere) a reinceput sa mearga dar problema a reaparut!
initial prin faptul ca nu pleca de pe loc atunci cand tracta cateva vagoane (3-4) dar pleca singura. apoi nu prea mai pleca nici singura.
am desfacut-o si am facut bucatele motorul.
problema era la carbuni, unul din ei era blocat sau aproape blocat, culisa greu.
demontat, curatat, reuns, remontat.
si a reinceput sa mearga. insa dupa cateva zeci de minute de test (opriri, porniri, mers incet, maxim, cu vagoane putine, cu vagoane multe, singura) a reinceput sa apara problema.
nu am mai desfacut-o ca era 3 dimineata dar suspectez tot carbunii. nu sunt uzati, au destula "lungime" cat sa faca cursa corecta pe colector.
acum as avea eu cateva idei (sa mai tensionez arcul sau sa fac niste carbuni si mai lungi) dar as vrea totusi si un sfat de la cineva mai experimentat.
sau, exista si alte tipuri de carbuni? ceva "profi"? loko e din start-set deci cred ca e gama hobby. sau vreo varianta de rotor/capac mai desteapta?
tnx