A fost fabricata la firma Hartmann din Chemnitz, intre anii 1917 si 1923. In aceasta perioada s-au fabricat 23 de masini.
Locomotiva a intrat in serviciu in anul 1918, ca serie XXHV a cailor ferate saxone (KÜniglich Sächsische Staatseisenbahnen).
O masina puternica (4 cilindri) conceputa pentru serviciul greu de trenuri rapide. Cu o greutate in serviciu de 162,7 to si cu o viteza maxima de peste 100 km/h a fost la acel timp, cea mai mare locomotiva saxona si cea mai rapida din Europa.
Dupa 1920 (epoca DRG), locomotivele au devenit de serie BR 19
La sfarsitul anilor '50 si inceputul anilor '60, masinile au fost retrase din serviciu si faramate. A ramas o singura locomotiva (BR19 017) care a devenit locomotiva de muzeu.
Modelul, copie foarte fidela a originalului, este dotat cu un motor in 5 poli si volanta amplasat in tender, priza pentru decodor, cupla scurta, lumini cu leduri si roti metalice tip RP-25 Weinert
Locomotiva a intrat in serviciu in anul 1918, ca serie XXHV a cailor ferate saxone (KÜniglich Sächsische Staatseisenbahnen).
O masina puternica (4 cilindri) conceputa pentru serviciul greu de trenuri rapide. Cu o greutate in serviciu de 162,7 to si cu o viteza maxima de peste 100 km/h a fost la acel timp, cea mai mare locomotiva saxona si cea mai rapida din Europa.
Dupa 1920 (epoca DRG), locomotivele au devenit de serie BR 19
La sfarsitul anilor '50 si inceputul anilor '60, masinile au fost retrase din serviciu si faramate. A ramas o singura locomotiva (BR19 017) care a devenit locomotiva de muzeu.
Modelul, copie foarte fidela a originalului, este dotat cu un motor in 5 poli si volanta amplasat in tender, priza pentru decodor, cupla scurta, lumini cu leduri si roti metalice tip RP-25 Weinert