BR 182 + DBuz + DABbuzf [Piko]

AdyAero

Active Member
Trenulist
9 Sep 2008
197
18
38
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Sub aceasta denumire pompoasa va prezint setul de la care s-a extins colectia mea modesta. Am pornit de la setul Piko 57171 (BR 182 + 2 vagoane cu etaj DBuz) la care am adaugat inca un vagon DBuz si un vagon de capat tip DABbuzf.

Descrierea modelului
BR 182 01.JPGBR 182 02.JPGBR 182 03.JPGBR 182 04.JPGBR 182 06.JPG
Calul de bataie al multor seturi de la Piko, locomotiva este corect realizata ca forma dar cu minim de detalii.
Geamul este fumuriu pentru a ascunde lipsa interiorului cabinei, nu exista furtune la plug, barile de pe partea frontala sunt turnate cu caroseria, stergatoarele sunt turnate impreuna cu geamul. Cutia are niste gauri care nu sunt strapunse, scara de acces in cabina tot la fel... Clantele nu sunt vopsite desi puteau face macar acest efort.
Boghiurile sunt foarte simplu realizate dintr-o singura piesa, cu furtune care fac corp comun cu restul boghiului iar spatiul care trebuia sa fie gol este umplut cu plastic.
Rotile au lipite pe ele decal-uri.
Inscriptiile sunt insa realizate foarte fin si cu precizie, macar aici nu este nimic de comentat.
Pe acoperis avem niste izolatori, 2 pantografe standard Piko si cam atat, un minim necesar pesntru a semana cu realitatea.
 
  • Like
Reacții: sesamcave

AdyAero

Active Member
Trenulist
9 Sep 2008
197
18
38
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Functionarea modelului.

Locomotiva ruleaza OK si este destul de silentioasa chiar si la viteza mare, prea vitezomana pentru un circuit micut cum este cel din start set.
Motorul nu are volanta sau alte fineturi, exista o mufa NEM 652 cu 8 pini, am un decodor ESU cumparat pentru ea dar nu am avut timp sa il montez.
Iluminatul este cu bec alb doar pe directia de mers cu un ghid care distribuie lumina catre cele 3 faruri. Am in plan sa o trec pe LEDuri albe si rosii cand voi gasi timp.

Similitudinea cu modelul real

Cum la DB mecanicii nu se joaca cu vopsirea locomotivei asa cum se intampla la CFR locomotiva este vopsita conform standardului.
Locomotiva cu numarul de parc 182 001-8 a avut a apartinut atat DB la traficul de calatori dar si de Railion DB Logistics.
182-001-8-mit-dem-re2-559207_2011.jpg182001Moorburg230809_2009.jpg
O diferenta notabila sunt pantografele care sunt negre in realitate si poate culoarea rosie prea intensa a modelului (dar asta depinde de camera iar rosul este o culoare dificila de prins corect in poza).

Vagoanele cu etaj.

Setul a venit cu 2 vagoane cu etaj tip DBuz. Acestea au inscriptii destul de clare, cu interiorul mobilat. La unul dintre ele i-am montat lumini de capat.
Ulterior am cumparat de pe Olx inca un vagon DBuz si un vagon de capat cu post de conducere DABbuzf, ambele din gama hobby, cu foarte usoare urme de folosire.
Vagonul suplimentar este are cateva inscriptii suplimentare fata de cel din set si banda de jos este gri, nu rosie ca la cele din start set iar un geam este vopsit alb pe interior, marcand toaleta. De unde se trage concluzia ca vagoanele din start set au mai putine detalii decat cele hobby.

Vagon din start-set.
BR 182 07.JPGBR 182 08.JPG
vagon start-set (spate) vs vagon hobby (fata)
BR 182 09.JPG
 
Ultima editare:
  • Like
Reacții: sesamcave

AdyAero

Active Member
Trenulist
9 Sep 2008
197
18
38
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Vagonul de capat este de tipul DABbuzf, aceeasi calitate fata de cel hobby. Este jumatate de clasa 1 si jumatate de clasa a 2a, iar mobilierul celor 2 clase este diferit la culoare, albastru vs gri-petrol.
Vagonul l-am cumparat cu iuminat la capat, are LED-uri albe sau rosii in functie de sens si placuta cu directia este iluminata, toate accesoriile fiind Piko.
Sistemul de culegere curent este interesant, pe fiecare boghiu se culeg cele 2 polaritati, asta face ca la trecerea peste un macaz sa nu aba flickering.
BR 182 11.JPGBR 182 10.JPGBR 182 12.JPG
Pe lateral este marcata de asemenea destinatia.

Pe viitor

Locomotiva am in plan sa o dotez cu iluminat cu LED-uri si sa ii montez decodorul ESU. Ca exercitiu pentru mine vreau sa prelucrez putin carcasa locomotivei, sa strapung gaurile pe care cei de la Piko doar le-au figurat, sa ii confectionez stergatoare si bare si sa ii adaug cateva detalii.
Vagonul de capat trebuia sa aiba furtunase si accesorii dar fostul proprietar nu le mai avea. O sa vad ce resturi mai raman de la locomotive si o sa ii lipesc plugul pe pozitie (care se misca acum o data cu cupla). De asemenea ii trebuie un decodor de functii, altfel pe digital nu se aprind luminile alb-rosu asa cum trebuie.
Iluminatul vagoanelor o sa astepte putin mai mult, trebuie in total 8 riglete si 4 decodoare.
 

GFN

Well-Known Member
Trenulist
14 Oct 2010
644
317
Bucuresti
YAHOO
contactless
LOCATION
Bucuresti
De la locomotivele Piko Hobby nici nu trebuie sa ai pretentii prea multe la detalii, sunt de joaca si atat, daca vrei ceva adevarat cu delaii fine, cumpara una gama Expert sau de la Roco, este cu totul altceva.
Gasisem la un moment dat un Taurus Roco inmatriculat OBB o frumusete, detalii cat cuprinde si o punga consistenta cu accesorii dar am cedat in fata unei aburoase.
 
Ultima editare:

AdyAero

Active Member
Trenulist
9 Sep 2008
197
18
38
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Aveti dreptate, este doar de fugareala, asta a fost insa punctul de pornire (sine si alimentator) pentru nebuneala de acum