BR 130 (1985) vs. BR 130 (2013) fabricant PIKO

Michael

Well-Known Member
Trenulist
15 Februarie 2016
543
85
Bucuresti
YAHOO
m_blanque
LOCATION
Bucuresti
Salutari,

Imi permit sa va prezint doua generatii de locomotive BR 130 ale aceluiasi fabricant PIKO...dar la distanta de 28 ani intre ele. Prima achizitionata in 1985 (Hanul lui Manuc - Bucuresti), a doua in 2013 ( Reprezentanta Piko - Bucuresti). Va las sa intuiti voi care este din 1985 si din 2013 + ....poate ceva "mici" diferente intre cele 2 modele:

























































Mihai
 

Michael

Well-Known Member
Trenulist
15 Februarie 2016
543
85
Bucuresti
YAHOO
m_blanque
LOCATION
Bucuresti
Salutari,

@mpursu: - are mecanism close-coupling;
- lumini: led-uri albe (warm white) - rosii se aprind in functie de directia de mers + 2 led-uri pe laterale sub nr.;
- rulajul e ok pt. gama din care face parte;

Multumesc,

Mihai
 

cosmin78

Well-Known Member
Trenulist
28 Aprilie 2007
5.988
243
Porto/Craiova
YAHOO
cosminn78
LOCATION
Porto/Craiova
Sa le rulezi sanatos!

Piko a lut-o pe un drum gresit, parerea mea, adoptand solutia "maxilarului" culisant (sau mi se pare?). De aceea (si nu numai), modelele fabricate de Brawa, Roco,le consider superioare.

Ce pret are minunea din 2013?
 

bogdanra

Well-Known Member
Trenulist
19 Martie 2012
1.272
103
Bucuresti
tt.bogdanra.ro
WEBSITE
http://tt.bogdanra.ro
LOCATION
Bucuresti
FACEBOOK
bogdanradu4tt
GOOGLEPLUS
bogdanra
Salutare! sa traiasca !
Pot fi carcotas? Nu le-ai pus una langa alta in mod identic... Normal ca nu conteaza, dar am zis si eu:)

oricum in cea '85 am vazut ca oricum te bagasesi si erau modificari, sau mi s-a parut mie?
 

rastel

Well-Known Member
10 Martie 2010
499
0
Cornetu
LOCATION
Cornetu
cosmin78 a spus:
...
Piko a lut-o pe un drum gresit, parerea mea, adoptand solutia "maxilarului" culisant (sau mi se pare?). De aceea (si nu numai), modelele fabricate de Brawa, Roco,le consider superioare.

Ce pret are minunea din 2013?
"Maxilarul" culisant ma scotea din sarite la modelele BTTB (e drept ca era implicata si traversa frontala, cu tot cu tampoane). Despre motorizare nu mai spun nimic, ca nu are rost. Daca nu ma insel, pretul este undeva pe la 90 Euro.
 

sogard_2003

Well-Known Member
Trenulist
19 Ianuarie 2016
3.612
5
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
De ce vi se pare o idee proasta cu plugul acela ? Mie mi se pare o realizare extraordinara prin simplul fapt ca au reusit sa pastreze plugul intreg nu cu decupaj in el, daca nu cumva exista chiar si o piesa care e poate monta in locul cuplei si sa acopere gaura in totalitate , pentru cei care doresc sa le pastreze in vitrina sau sa vada din fata plugul intreg.

Sa nu judecam numai dupa pretul final ! Care sunt costurile pentru piese de schimb la o astfel de locomotiva ? Care este cea mai fiabila ? Cred ca aceasta concurenta poate aduce o scadere de preturi pe piata ceea ce ar trebui sa ne bucure pe fiecare dintre noi. Diferenta de 15 Euro nu e mare dar pentru multi poate fi decisiv si pun pariu ca iese in castig Piko. :D
 

cfr_cj

Active Member
17 Februarie 2011
73
0
Cluj-Napoca
LOCATION
Cluj-Napoca
Am si eu una din 1985 si mi se pare reusita si la ora aceasta (factorul subiectiv). Profit de ocazie ca sa intreb daca pastrand motorul original pot incerca o digitalizare. Este clar, motoarele actuale cu cinci poli si volanta, asigura o rotire uniforma si un mers lin, indeosebi la tensiuni mici, deci din start exista un handicap serios. Dar totusi, se poate ajunge la rezultate relativ bune dupa digitalizare? Vreo preferinta pt decodor?
 

Michael

Well-Known Member
Trenulist
15 Februarie 2016
543
85
Bucuresti
YAHOO
m_blanque
LOCATION
Bucuresti
@cfr_cj - eu am folosit un decodor ESU basic, acela (acum 7-8 ani) il aveam atunci disponibil. Rezultatele sunt multumitoare, poate un decodor Lenz Gold insa era mai potrivit pt. acest motor.
Pastrarea ei insa si in mod analog - originala fara modificari poate avea farmec ;)

Mihai
 

cosmin78

Well-Known Member
Trenulist
28 Aprilie 2007
5.988
243
Porto/Craiova
YAHOO
cosminn78
LOCATION
Porto/Craiova
sogarD-ule....eu am comparat mere-Brawa cu pere (de pe jos)-Piko. Adica aia 15 euro diferenta iti aduc in ograda un model mult mai reusit decat gluma nasoala, marca Piko. Ce concurenta sa aduca diferenta de pret? Vrei pret mai bun decat cel practicat de Brawa?
Ia inchipuie-ti masina asta "noua" in curbe, unde "buza" de jos se va deplasa in stanga si in dreapta , precum botul unei vacute , ce rumega linistita, la pasune. :p

Chiar as recomanda o poza comparativa , alaturand ambele masini, Brawa si Piko...asta daca cineva de pe aici va avea ambele masini.
 

mity

Well-Known Member
Trenulist
22 Februarie 2016
1.049
0
Braila
www.trenuletze.ro
WEBSITE
http://www.trenuletze.ro
YAHOO
dumitrucoman
LOCATION
Braila
Interesanta aceasta apariţie BR130 PIKO.

Pentru ca eu am deja zeci de vagoane PIKO generaţie nouă’, modele din aceeaşi epoca cu locomotiva, cred c㒠merit㒠s㒠fie tractate tot de o locomotiva PIKO generaţie nouă’.

Vagoanele de marf㒠BRAWA merit㒠s㒠trase de o locomotiv㒠BRAWA, pentru c㒠diferenţele de detaliere ar fi vizibile. (de exemplu grosimea mânerelor)
 

mity

Well-Known Member
Trenulist
22 Februarie 2016
1.049
0
Braila
www.trenuletze.ro
WEBSITE
http://www.trenuletze.ro
YAHOO
dumitrucoman
LOCATION
Braila
Cam aşa arat㒠o garnitur㒠de marf㒠BRAWA - PIKO - TILLIG:

Un vagon PIKO


Primul vagon BRAWA

Exist㒠realizate şi tijele de legă’tur㒠ale manetelor de pe burta vagonului


Trei vagoane PIKO




Dou㒠vagoane Tillig



Al doilea vagon BRAWA şi ultimul din garnitur㒠pentru c㒠are montate la un capă’t cârligul şi furtunele de aer pentru cât mai mult realism.




Un filmuleţ de final.

 

Electricul

Well-Known Member
Trenulist
20 Decembrie 2008
726
0
Satu Mare
LOCATION
Satu Mare
Frumoasa achizitie Michael. Parerea mea este ca Piko a realizat o treaba buna cu acest model produs in 2013. Am avut acest model nou in mana si apreciez frumusetea detaliilor si inscriptiilor aplicate cu grija. Probele facute pe un circuit m-au convins de puterea de tractiune si rulajul lin. Eu apreciez mult si modelul anilor 80 care inca face treaba buna si pentru varsta pe care il are modelul este chiar destul de silentios, desigur dupa anumite interventii, dar cu toate piesele originale. Cred ca voi pune noul model pe lista de Craciun. :D
 

costin212

Active Member
2 Noiembrie 2012
56
0
Bucuresti
www.orangestudio.ro
WEBSITE
http://www.orangestudio.ro/blog
LOCATION
Bucuresti
Eu am destul de veche luata recent de pe ebay. Din pacate are ceva probleme de functionalitate. Am postat in sectiunea dedicata colectiilor mai multe detalii. Fiind mai mult decat novice in modelism, deocamdata targetil este sa o fac functionala, ca mai apoi sa montez lumini. Din pacate vopseaua de pe carcasa a vut si zile mai buna, asa ca ma gandeam sa o revopsesc in stil militar. Nu stiu daca modelul asta a fost vreodata in asemenea varianta, dar e un inceput pentru toate :)
 

Horia_Radulescu

Consilier tehnic
Super Moderator
Trenulist
14 Februarie 2008
6.071
1.052
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
Buna Cosmin,
90 euro Piko ....aprox 105 euro masina de la Brawa, judecati si voi raportul pret/calitate.
modelele fabricate de Brawa, Roco,le consider superioare.
Poate ca nu stiai, insa Brawa si Roco fabrica locomotive seria DR 132 (ulterior 232, 233, 234) care nu are mare legatura cu seria DR 130.

Seria DR 130 a aparut prima, fiind livrata in 1970 si era similara aproape complet cu prototipul de la Lugansk din 1967. Ea difera in multe privinte fata de 132:

- alta fata frontala, alte unghiuri, ferestre frontale mai mari (pana la 132 052) si ferestre laterale mai mari (toate)

- cutie cu alte proportii ca la 132: mai scurta cu aproape 1m, mai inalta, forma mai masiva. cutia similara cu modelele pentru SZD, la 132 cutie reproiectata dupa cerintele DR (Ost).

- alte boghiuri ca 132, adaptate la viteza de circulatie mai mare (140km/h)

Cu alte cuvinte, daca vrei sa ai o 130 in colectie ai de ales intre Piko vechi si Piko nou, Brawa sau Roco nu intra in discutie pentru ca e vorba de o cu totul alta locomotiva cu aspect similar.

Daca vrei o "Ludmilla" oarecare, atunci ai de ales, insa destinatiile si folosirea seriilor 130 si 132 in realitate au fost diferite si una nu o inlocuieste pe cealalta.
 

cosmin78

Well-Known Member
Trenulist
28 Aprilie 2007
5.988
243
Porto/Craiova
YAHOO
cosminn78
LOCATION
Porto/Craiova
Interesant ce spui, multam de lamuriri!
Eu le-am bagat in aceeasi oala, credeam ca sunt variatii pe aceeasi platforma.
 

Horia_Radulescu

Consilier tehnic
Super Moderator
Trenulist
14 Februarie 2008
6.071
1.052
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
Buna Cosmin,

Daca le pui una langa cealalta o sa vezi ca nu au nici o treaba una cu alta, nici macar distanta dintre nervuri la cutie nu e aceeasi. :D

Aspectul general fiind insa acelasi, multi fac aceeasi greseala ca si tine. :|
 

Electricul

Well-Known Member
Trenulist
20 Decembrie 2008
726
0
Satu Mare
LOCATION
Satu Mare
Foarte utile aceste informatii furnizate Horia, multumim. Sincer nici eu stiam toate aceste diferente, cu toate ca aceasta locomotiva este printre piesele de baza, din colectie. Interesant