Din negura digitalului, a intrat în colecţia mea o locomotivă BR06 BRAWA.
Practic, e prima mea achiziţie in domeniu cu sunet, fum, gadgeturi dââŹâ˘astea pentru luat ochii.
Zic ââŹĹdin negura digitaluluiââŹĹ, pentru că la stadiul actual de dezvolare îl consider încă în ââŹĹevul mediuââŹâ˘ââŹâ˘ ââŹâ snopuri de sârme, plăci înghesuite prin marchize după ce constructorul s-a chinuit să reproducă interiorul ! ââŹÂŚdar asta e altă povesteââŹÂŚ
BR 06 a fost conceput pentru a tracta trenuri expres în zone de deal.
Comanda a fost dată firmei Krupp şi deşi construcţia prototipului a început în 1934 primele două maşini au fost livrate abia în primăvara şi vara anului 1939. Un ciclu de producţie atât de lung a fost justificat de scăderea interesului pentru locomotivele cu abur mari, între timp locomotive mult mai uşoare din seria 01.10 impunându-se prin performanţe. Totuşi, mai mult din mândrie, cele două maşini au fost terminate.
Cu o putere de 3500CP, locomotiva putea remorca un tren de 650 t, cu o viteză de 120 km / h, iar pe o rampa de 1:100 cu o viteză de 60 km / h. La fel ca şi BR 01.10, BR 03.10 şi BR 05, BR 06 a fost carenată aerodinamic. Cele două locomotive din seria BR 06 au fost cele mai mari locomotive construite vreodată în istoria germană. Locomotivele de tip 2'D2'h3 aveau un cazan de 7500 mm lungime identic cu cel al lui BR 45, osii cuplate cu un diametru de 2000mm şi o lungime totală de 26,520m.
Pentru a fi capabile de a se înscrie în curbe şi pe macaze cu o rază de 180 de metri, locomotivele aveau a treia osie cuplară cu roţi motoare fără buza bandajului. Cu toate astea înscrierea în curbe lăsa de dorit, aşa că la 06 002 bandajele roţii a doua şi a treia au fost reduse cu şi la a treia osie i s-a mărit jocul lateral.
Ambele locomotive au aparţinut de depoului Frankfurt / M 1 şi au făcut serviciul pe liniile din zona Erfurt. Se pare că locomotivele nu a putut să-şi îndeplineacă scopurile pentru care au fost concepute, costurile suplimentare de exploatare nefiind acoperite de beneficiile aduse. în război, 06 002 a fost distrusă de o bombă şi mai târziu 06 001 a fost retrasă din circulaţie. După război, nu erau necesare locomotive atât de mari, astfel încât în cele din urmă în 1951, 06 001 a fost scoasă definitiv din serviciu.
De construcţie integral metalică, modelul BRAWA respectă tradiţia firmei având puţinele detalii ale unei locomotive carenate realizate cu deosbită fineţe.
Spre bucuria ââŹĹžbielarilorââŹÂ modelul are corect realizat ambielajul.
O descriere a modelului o puteţi găsi in testele MIBA:
http://www.miba.de/testen/brwh006.htm
Modelul BRAWA mi-a plăcut încă de la apariţie, spre deosebire de alte modele carenate (05 Liliput, 03 Fleischmann, etc.) firma găsind o soluţie practică de rezolvare a controversei între mişcarea alergătoarelor şi prezenţa fustei. Dacă modele menţionate au tăiată fusta în cele mai dizgraţioase moduri, la 06 BRAWAââŹÂŚ.aceasta poate pur şi simplu să fie scosă, ca îN REALITATE!
Partea din fată a carenajului poate fi montată pentru vitrină,
ââŹÂŚse poate pune piesa de compromis ââŹĹžnici-cal-nici-măgarââŹÂ,
ââŹÂŚsau, cel mai corect dacă vrei să te joci în raze de 360mmââŹÂŚ
piesele fiind conţinute in setul de acesorii:
Pentru funcţionarea pe raze mici se îndepartează şi piesa de sub marchiza:
Acum nu trebuie însă să exageram cu ââŹÂŚdezbrăcatul!
Setul de accesorii se adresează în special tenderului.
Nu trebuie însă să ne luam după prospectââŹÂŚ
ââŹÂŚunde furtunele de frână sunt puse spre interior şi conductele de abur (DOUĂ ??? ) la exterior. ORRRIBIL! Pentru conformitate m-am regardat la o poză a tenderului lui 05 003 ( la meme JannetteââŹÂŚ)
ââŹÂŚpână am dat de o poză a lui 06ââŹÂŚ
Cum furtunele BRAWA erau cam aschilambice sărăcuţele, am căutat prin troaceââŹÂŚ
Cel mai bine se potrivea acela de sus, daââŹâ˘ cum era singuratic, am ales furtunele Liliput ( şi aşa toate modele Fleischmann le-am echipat cu aşa ceva, Lili fiind foarte darnic/ă în accesoriiââŹÂŚ. :wink: ).
Am montat burduful strâns, în set fiind şi unul întins. Ce m-a mirat e că nu exista o placă de trecereââŹÂŚ
Scările tenderului însă contrastează cu restul detalilor, fiind destul de grobiene. Asta mi-a amintit de o scară pe care o ââŹĹžcioplisemââŹÂ cu ani în urma pentru un 52..
Foarte frumos din partea firmei BRAWA că dă la accesorii o şurubelniţă pentru bolţurile bielelor.
ââŹÂŚacestea amintind de sistemele antifurt de la capacele vechii mele DaciiââŹÂŚ
PDI
Practic, e prima mea achiziţie in domeniu cu sunet, fum, gadgeturi dââŹâ˘astea pentru luat ochii.
Zic ââŹĹdin negura digitaluluiââŹĹ, pentru că la stadiul actual de dezvolare îl consider încă în ââŹĹevul mediuââŹâ˘ââŹâ˘ ââŹâ snopuri de sârme, plăci înghesuite prin marchize după ce constructorul s-a chinuit să reproducă interiorul ! ââŹÂŚdar asta e altă povesteââŹÂŚ
BR 06 a fost conceput pentru a tracta trenuri expres în zone de deal.
Comanda a fost dată firmei Krupp şi deşi construcţia prototipului a început în 1934 primele două maşini au fost livrate abia în primăvara şi vara anului 1939. Un ciclu de producţie atât de lung a fost justificat de scăderea interesului pentru locomotivele cu abur mari, între timp locomotive mult mai uşoare din seria 01.10 impunându-se prin performanţe. Totuşi, mai mult din mândrie, cele două maşini au fost terminate.
Cu o putere de 3500CP, locomotiva putea remorca un tren de 650 t, cu o viteză de 120 km / h, iar pe o rampa de 1:100 cu o viteză de 60 km / h. La fel ca şi BR 01.10, BR 03.10 şi BR 05, BR 06 a fost carenată aerodinamic. Cele două locomotive din seria BR 06 au fost cele mai mari locomotive construite vreodată în istoria germană. Locomotivele de tip 2'D2'h3 aveau un cazan de 7500 mm lungime identic cu cel al lui BR 45, osii cuplate cu un diametru de 2000mm şi o lungime totală de 26,520m.
Pentru a fi capabile de a se înscrie în curbe şi pe macaze cu o rază de 180 de metri, locomotivele aveau a treia osie cuplară cu roţi motoare fără buza bandajului. Cu toate astea înscrierea în curbe lăsa de dorit, aşa că la 06 002 bandajele roţii a doua şi a treia au fost reduse cu şi la a treia osie i s-a mărit jocul lateral.
Ambele locomotive au aparţinut de depoului Frankfurt / M 1 şi au făcut serviciul pe liniile din zona Erfurt. Se pare că locomotivele nu a putut să-şi îndeplineacă scopurile pentru care au fost concepute, costurile suplimentare de exploatare nefiind acoperite de beneficiile aduse. în război, 06 002 a fost distrusă de o bombă şi mai târziu 06 001 a fost retrasă din circulaţie. După război, nu erau necesare locomotive atât de mari, astfel încât în cele din urmă în 1951, 06 001 a fost scoasă definitiv din serviciu.
De construcţie integral metalică, modelul BRAWA respectă tradiţia firmei având puţinele detalii ale unei locomotive carenate realizate cu deosbită fineţe.
Spre bucuria ââŹĹžbielarilorââŹÂ modelul are corect realizat ambielajul.
O descriere a modelului o puteţi găsi in testele MIBA:
http://www.miba.de/testen/brwh006.htm
Modelul BRAWA mi-a plăcut încă de la apariţie, spre deosebire de alte modele carenate (05 Liliput, 03 Fleischmann, etc.) firma găsind o soluţie practică de rezolvare a controversei între mişcarea alergătoarelor şi prezenţa fustei. Dacă modele menţionate au tăiată fusta în cele mai dizgraţioase moduri, la 06 BRAWAââŹÂŚ.aceasta poate pur şi simplu să fie scosă, ca îN REALITATE!
Partea din fată a carenajului poate fi montată pentru vitrină,
ââŹÂŚse poate pune piesa de compromis ââŹĹžnici-cal-nici-măgarââŹÂ,
ââŹÂŚsau, cel mai corect dacă vrei să te joci în raze de 360mmââŹÂŚ
piesele fiind conţinute in setul de acesorii:
Pentru funcţionarea pe raze mici se îndepartează şi piesa de sub marchiza:
Acum nu trebuie însă să exageram cu ââŹÂŚdezbrăcatul!
Setul de accesorii se adresează în special tenderului.
Nu trebuie însă să ne luam după prospectââŹÂŚ
ââŹÂŚunde furtunele de frână sunt puse spre interior şi conductele de abur (DOUĂ ??? ) la exterior. ORRRIBIL! Pentru conformitate m-am regardat la o poză a tenderului lui 05 003 ( la meme JannetteââŹÂŚ)
ââŹÂŚpână am dat de o poză a lui 06ââŹÂŚ
Cum furtunele BRAWA erau cam aschilambice sărăcuţele, am căutat prin troaceââŹÂŚ
Cel mai bine se potrivea acela de sus, daââŹâ˘ cum era singuratic, am ales furtunele Liliput ( şi aşa toate modele Fleischmann le-am echipat cu aşa ceva, Lili fiind foarte darnic/ă în accesoriiââŹÂŚ. :wink: ).
Am montat burduful strâns, în set fiind şi unul întins. Ce m-a mirat e că nu exista o placă de trecereââŹÂŚ
Scările tenderului însă contrastează cu restul detalilor, fiind destul de grobiene. Asta mi-a amintit de o scară pe care o ââŹĹžcioplisemââŹÂ cu ani în urma pentru un 52..
Foarte frumos din partea firmei BRAWA că dă la accesorii o şurubelniţă pentru bolţurile bielelor.
ââŹÂŚacestea amintind de sistemele antifurt de la capacele vechii mele DaciiââŹÂŚ
PDI