BR 06 BRAWA

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

PDI

Well-Known Member
Trenulist
27 Februarie 2016
896
2
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Din negura digitalului, a intrat în colecţia mea o locomotiv㒠BR06 BRAWA.



Practic, e prima mea achiziţie in domeniu cu sunet, fum, gadgeturi d’astea pentru luat ochii.
Zic “din negura digitalului“, pentru c㒠la stadiul actual de dezvolare îl consider înc㒠în “evul mediu’’ – snopuri de sârme, plă’ci înghesuite prin marchize dup㒠ce constructorul s-a chinuit s㒠reproduc㒠interiorul ! …dar asta e alt㒠poveste…

BR 06 a fost conceput pentru a tracta trenuri expres în zone de deal.
Comanda a fost dat㒠firmei Krupp şi deşi construcţia prototipului a început în 1934 primele dou㒠maşini au fost livrate abia în primă’vara şi vara anului 1939. Un ciclu de producţie atât de lung a fost justificat de scă’derea interesului pentru locomotivele cu abur mari, între timp locomotive mult mai uşoare din seria 01.10 impunându-se prin performanţe. Totuşi, mai mult din mândrie, cele dou㒠maşini au fost terminate.



Cu o putere de 3500CP, locomotiva putea remorca un tren de 650 t, cu o vitez㒠de 120 km / h, iar pe o rampa de 1:100 cu o vitez㒠de 60 km / h. La fel ca şi BR 01.10, BR 03.10 şi BR 05, BR 06 a fost carenat㒠aerodinamic. Cele dou㒠locomotive din seria BR 06 au fost cele mai mari locomotive construite vreodat㒠în istoria germană’. Locomotivele de tip 2'D2'h3 aveau un cazan de 7500 mm lungime identic cu cel al lui BR 45, osii cuplate cu un diametru de 2000mm şi o lungime total㒠de 26,520m.
Pentru a fi capabile de a se înscrie în curbe şi pe macaze cu o raz㒠de 180 de metri, locomotivele aveau a treia osie cuplar㒠cu roţi motoare fă’r㒠buza bandajului. Cu toate astea înscrierea în curbe lă’sa de dorit, aşa c㒠la 06 002 bandajele roţii a doua şi a treia au fost reduse cu şi la a treia osie i s-a mă’rit jocul lateral.

Ambele locomotive au aparţinut de depoului Frankfurt / M 1 şi au fă’cut serviciul pe liniile din zona Erfurt. Se pare c㒠locomotivele nu a putut să’-şi îndeplineac㒠scopurile pentru care au fost concepute, costurile suplimentare de exploatare nefiind acoperite de beneficiile aduse. în ră’zboi, 06 002 a fost distrus㒠de o bomb㒠şi mai târziu 06 001 a fost retras㒠din circulaţie. Dup㒠ră’zboi, nu erau necesare locomotive atât de mari, astfel încât în cele din urm㒠în 1951, 06 001 a fost scoas㒠definitiv din serviciu.



De construcţie integral metalică’, modelul BRAWA respect㒠tradiţia firmei având puţinele detalii ale unei locomotive carenate realizate cu deosbit㒠fineţe.



Spre bucuria „bielarilor” modelul are corect realizat ambielajul.





O descriere a modelului o puteţi gă’si in testele MIBA:

http://www.miba.de/testen/brwh006.htm

Modelul BRAWA mi-a plă’cut înc㒠de la apariţie, spre deosebire de alte modele carenate (05 Liliput, 03 Fleischmann, etc.) firma gă’sind o soluţie practic㒠de rezolvare a controversei între mişcarea alergă’toarelor şi prezenţa fustei. Dac㒠modele menţionate au tă’iat㒠fusta în cele mai dizgraţioase moduri, la 06 BRAWA….aceasta poate pur şi simplu s㒠fie scosă’, ca îN REALITATE!



Partea din fat㒠a carenajului poate fi montat㒠pentru vitrină’,



…se poate pune piesa de compromis „nici-cal-nici-mă’gar”,



…sau, cel mai corect dac㒠vrei s㒠te joci în raze de 360mm…



piesele fiind conţinute in setul de acesorii:



Pentru funcţionarea pe raze mici se îndeparteaz㒠şi piesa de sub marchiza:



Acum nu trebuie îns㒠s㒠exageram cu …dezbră’catul!




Setul de accesorii se adreseaz㒠în special tenderului.




Nu trebuie îns㒠s㒠ne luam dup㒠prospect…



…unde furtunele de frân㒠sunt puse spre interior şi conductele de abur (DOUĂ ??? :confused: ) la exterior. ORRRIBIL! Pentru conformitate m-am regardat la o poz㒠a tenderului lui 05 003 ( la meme Jannette…)



…pân㒠am dat de o poz㒠a lui 06…



Cum furtunele BRAWA erau cam aschilambice să’ră’cuţele, am că’utat prin troace…



Cel mai bine se potrivea acela de sus, da’ cum era singuratic, am ales furtunele Liliput ( şi aşa toate modele Fleischmann le-am echipat cu aşa ceva, Lili fiind foarte darnic/㒠în accesorii…. :wink: ).



Am montat burduful strâns, în set fiind şi unul întins. Ce m-a mirat e c㒠nu exista o plac㒠de trecere…

Scă’rile tenderului îns㒠contrasteaz㒠cu restul detalilor, fiind destul de grobiene. Asta mi-a amintit de o scar㒠pe care o „cioplisem” cu ani în urma pentru un 52..




Foarte frumos din partea firmei BRAWA c㒠d㒠la accesorii o şurubelniţ㒠pentru bolţurile bielelor.



…acestea amintind de sistemele antifurt de la capacele vechii mele Dacii…

PDI
 
Dup㒠ce pe cârcotaşii (de pe forumul « cârcotaşilor »â€¦) au desfiinţat biata locomotivă’….( nu ca voi care n-ati zis nimic...)
- c㒠BRAWA a pus bara de mân㒠cu un support pe uşă’ şi altul pe caroserie…. (chiar greşeal㒠de Gâg㒠!),
- c㒠ornamentul nu e întrerupt în dreptul uşilor şi capacelor….



…eu, (adic㒠Io, admiratorul digitalului…. bleh !) încântat de sunetul sincron dintre rotirea osiei şi strocul celor trei cilindri…..TREI CILINDRI, care …TREI CILINDRI ???? ..ca nu vă’d decât…DOI !



Cum ar zice clasicii.... ORRRRIIIIBIL !

Hai, o bar㒠aiurea, ornamentul, hai treacă’, da’ …pauz㒠un cilindrul central, mai ales c㒠dac㒠vrem s㒠ne jucă’m pe dioramele noastre cu raze de linie de tramvai, trebuie s㒠umbă’m cu locomotica cu « poalele în cap », fă’r㒠piesa de carenaj din faţă’…. se vede !

Aşa că’…..la ATELIER cu ea…


Ce staţi ? La RUBRICA …« Imbunatatiri.... » !
 
Cum prezentarea lui 06 BRAWA au mai facut-o si altii, ( http://www.modelrailforum.com/forums/index.php?autocom=custom&page=Brawa-BR06 ) inspirat de comparaţiile fă’cute cu alte "carenate" şi mai ales dup㒠ce Robert n'a avut de lucru decât să’-mi arate cum "funcţionează’" tenderul lui 05 Märklin, continui şi eu acest subiect cu o astfel de prezentare comparativă’.

Am spus că’-mi place la BRAWA c㒠au rezolvat inteligent problema carenajului care impiedic㒠înscrierea în curba a locomotivei pe razele uzuale în mă’rimea H0.
Faţ㒠de aspectul locomotivei reale, unde carenajul acoper㒠complet (în general) roţile,



modelele au diverse decupă’ri care s㒠permit㒠înscrierea în curbă’.




Dup㒠BRAWA, Märklin vine cu noutatea BR05 carenat. Nu a inventat „apa caldă’” ci aşa cum bă’nuiam a aplicat sistemul folosit cu mulţi ani înainte de PIKO la BR01.5, în care grupul de osii motoare mişc㒠în lateral, astfel încât alergă’toarele s㒠nu mai ias㒠în afara gabaritului locomotivei, permiţând o reproducere mult mai corecta a carenajului - faţ㒠de BR05 Liliput spre exemplu. (vezi link-ul de mai sus)



Dar ce m-a şocat şi mai tare la Märklin a fost asta:







Super tare! ( E drept, şi preţul…. :( :( :( )






Practic e acelaşi tender la ambele maşini: 2'3 T 38St

Având aceeaşi lungime, dar numai 4 osii (şi o capacitate mai mică’) e tenderul 2'2' T 34St al locomotivei din seria 03.10



Ia-t㒠comparaţia cu tenderul lui 06





Sper c㒠şi pe acest㒠cale, v-am mai îmbogă’ţit cunoştinţele privind istoria unor locomotive cu abur germane.

PDI