Dimitrov,
Multumesc frumos pentru poze! Fie chiar si putine, sunt extrem de valoroase!
Inscriptia "Malaxa" pe cutiile de unsoare a "scapat" furiei martelarii din anii '50 din cauza ca la vremea respectiva capacele erau ascunse sub "fustele" masinii.
Abia prin anii 70, cand s-a luat decizia, neinspirata din punctul meu de vedere, de a renunta la aceste fuste, a devenit vizibila. La ora aceea insa deja numele "Malaxa" nu mai reprezenta nici un pericol. Zic neinspirata, fiindca odata cu renuntarea la ele masinile au capatat acest aer de cocostarc, prea inalta pe sine. Horia si Rudi i-ar spune "hochbeinige", adica "inalte de picioare"
La fel de neinspirata pare pozitia prizelor pentru comanda multipla, pur si simplu niste cutiute "adaugate" pe botul automotorului. Oare ar fi fost atat de greu de decupat niste patratele, si ascuns respectivele prize sub niste capace? Dar, evident, aspectul estetic este mereu o cenusareasa... Pentru cei care se intreaba cum ar fi trebuit procedat de fapt, le amintesc ca si automotoarele CFPV aveau aceste prize de comanda multipla, care erau asezate chiar aparent, insa erau asezate in asa fel incat nu deranjau "economia" designului masinii!
Cat despre schema de vopsire, apreciez macar faptul ca s-a considerat corecta reintoarcerea la culoarea albastra originala pentru unele din aceste masini, chiar daca e regretabil ca s-a considerat necesara utilizarea schemei "delfin" in loc de revenirea completa la schema originala. Dar, asta e cea mai mica dintre probleme. Cu un pic de bunavointa, atata timp cat mai exista masina, se poate vopsi la loc urgent! Macar daca au dat bani s-o modernizeze, inseamna ca inca niste ani de acum incolo le vom mai vedea noi pe sine, si nu aparatul de sudura...
Salutari din Constanta,
Dorin