Horia,
Moskvici-ul 407 al tatalui meu avea intr-adevar caroserie autoportanta si pare evident ca este bazat pe Opel Olimpia model 1956. In ceea ce priveste motorul, nu stiu in ce masura este bazat pe modelul de dinainte sau e tot o copie dupa Opel Olimpia, insa iti pot spune sigur ca era un motor lent, dar fiabil, cu putine piese mobile, excelent gandit.
L-am asistat pe tatal meu in mai multe randuri la demontarea lui, inclusiv la o demontare de chiulasa!
As crede totusi ca in continuare rusii s-au inspirat copios din Opel Olimpia, fiindca avea schimbatorul la volan, in buna traditie de inspiratie americana a anilor '60. De asemenea, trebuie sa-ti spun ca avea, totusi, 4+1 viteze!
Articolul de pe Wikipedia este incorect in sensul ca mai intai, prin 1959-1960 a aparut modelul 403, iar modelul 407 a aparut mai tarziu, prin 1961-1962. Tot in aceeasi perioada a aparut, ca o imbunatatire a modelului initial, si modelul 403 "caravan" fotografiat pe Wiki. De altfel, din poza de pe Wiki este incorect identificat cu un "423"-nu a existat asa ceva.
407 avea o masca radiator continua din tabla perforata in locul elementului acela singular decorativ, luminile de pozitie erau un pic mai mari, decoratiile laterale si elementul decorativ central de pe capota NU aveau si portiunea aceea din plastic rosu care se vede in poza.
De asemenea 407 era cel care avea un motor mai puternic (45 CP in loc de 35)