Amintiri feroviare

Pantiru

Well-Known Member
15 Aprilie 2011
396
0
Braila
LOCATION
Braila
Poate ca nu ii este locul aici sau nu ar fi trebuit sa postez asa ceva,dar aseara tarziu mi-au fost rascolite amintiri de neuitat cand o locomotiva ce cred ca facea manevra in gara Braila,a suierat de vreo doua ori ducandu-ma cu gandul la anii '70 cand abia mutati intr-un bloc ce se afla la circa 100-150m de calea ferata ce face legatura intre Braila si Faurei,treceau frecvent trenuri de calatori si marfa,eu stand ziua in balcon si numarand fiecare vagon,frecventa trenurilor era de unul la circa 10-15 min,acum cred ca unul la 30-45min,iar in triajul din gara faceau manevra pe movila suierand locomotiva,tarziu in noapte,acum nu stiu daca se mai fac manevre ca nu prea se mai aude suierand locomotiva,cu toate ca m-am mutat ceva mai aproape de gara.
Primul tren al zilei venea de la Galati la ora 0,55 si pleca la 0,59,spre Buc.Nord,iar ultimul venea de la Buc.Nord la 23,43 si pleca la 23,47,spre Galati.
Pe langa cele doua linii principale este o linie secundara ce facea aprovizionarea platformei industriale Braila sud,la PAL,santierul naval,laminorul,iar noi urcam pe scari si ne plimbam cu trenul,asta pana a aflat tata,ca bataia luata nu mi-a mai trebuit plimbari gratis.
La cantonul de la bariera Lacul-Dulce era un lucrator CFR,spilcuit nevoie mare,cu cascheta si cravata rosie,care iesea la fiecare tren sa-i salute pe mecanicii locomotivelor ce treceau pe acolo,in cusca cu plasa si sa actioneze barierele manuale,acea linie secundara se intersecta cu liniile de tramvai dintre oras si Lacul-Sarat si cu soseaua Buzaului,Calea Calarasilor,unde erau cantoane cu lucratori CFR ce actionau barierele manuale aferente,ca apoi sa fie scoasa din functiune si sa dispara cu totul si aprovizionarea sa se faca direct din triajul Lacul-Sarat.
Ce frumos era pe vremurile acelea,acum creste iarba la greu printre sine,iar trenurile se aud rar.