Alegere decodor 8 pini pt aburoasa

Andrei80

Member
4 Ianuarie 2009
37
0
bucuresti
LOCATION
bucuresti
Salutare,

Ce decodor in 8 pini recomandati pt o aburoasa SantaFe 2-10-2
http://mehano.si/EN/article.php?id=36&mo=3

Nu stiu daca are volanta, daca e cu 3 sau 5 poli.

Eventual de unde le pot achizitiona si cam la ce preturi.

M-am mai interesat un pic referitor la acest subiect, dar as dori si opiniile voastre, eventual sa imi faceti si o scurta prezentare la ele.
Ce face unul, ce face celalalt.
O sa achizitionez si un Roco Multimouse, deci va trebui sa fie compatibil cu el.
 

mpursu

Well-Known Member
Trenulist
25 August 2007
3.477
200
Oradea
railcrisana.wordpress.com
WEBSITE
https://railcrisana.wordpress.com/
LOCATION
Oradea
YOUTUBE
mpursu
Decodoarele simple (fara sunet) cu 8pt pini sunt de mai multe feluri, dar toate functioneaza cam la fel, asa ca micile deosebiri dintre ele sunt cele care fac diferenta. Eu voi mentiona aici ce NU mi-a placut la decodoarele cu care am lucrat, fiindca... e mai putin de scris :D

Cu decodoare Tams inca nu m-am intalnit, asa ca ii rog si eu pe cei in drept sa ne povesteasca :D

De doua ori m-am intalnit cu decodoarele LenzGold, care mi-au placut tare mult :aplauze:, cu exceptia conectorului-priza ENORM din plastic alb, in care se putea plasa fie un conector-stecher cu fire simple, fie un conector-stecher cu mufa de 8pt pini, idee care totusi este OK 8). Alt mic dezavantaj consta in faptul ca aceste decodoare sunt mai greu de gasit si sunt cam scumpe. Am montat unul in locomotiva mea BR03 Piko.

ESU LokPilot V3.0 DCC sunt preferatele mele fiindca le gasesc mai usor si la preturi destul de acceptabile, se "inteleg" foarte bine chiar si cu motoarele foarte vechi din locomotivele cu varste respectabile, si sunt livrate intr-un invelis de plastic transparent si termoconductor, ceea ce usureaza foarte mult montarea lor. Ceea ce nu-mi prea place este ca aceste decodoare fac ca motoarele locomotivelor sa emita un bazait aparte in momentul demarajului si la mersul cu viteze mici. Acest detaliu acustic NU este prezent la decodoarele LenzGold ;-). Am montat astfel de decodoare in aproape toate locomotivele mele.

Am lucrat o data cu un decodor ESU LokPilot Basic. Este OK dar, daca-mi amintesc eu bine, are dimensiuni mai mari decat ESU LokPilot V3.0 DCC, asigura curenti mai mici (750mA la motor fata de 1100mA) si-i lipsesc cateva CV-uri cu care s-ar putea face reglaje mai finutze.

Tot o singura data am lucrat cu un decodor Piko. Acesta nu avea compensare de sarcina, iar frecventa semnalului de comanda pentru motor era mica si fixa, deci locomotiva emitea un bârâit continuu in timpul mersului, indiferent de viteza.

Intr-o locomotiva V80, sosita in vizita pentru schimbarea becurilor cu LED-uri, am gasit un decodor Roco. Din pacate, nu mai tin minte prea multe despre comportarea acestuia, dar stiu ca rulajul locomotivei respective era foarte fin si silentios. Ceea ce parca nu-mi convine este curentul cam mic la iesirile de motor.

Un alt decodor simpatic este Digitrax DZ125. Acesta este FOARTE mic, asigura curenti de pana la 1A la iesirile de motor si are doar 7apte fire, adica intrarile tensiunii de la sine (RRRosu la dRRReapta si NNNegru la staNNNga), iesirile catre motor (oRRRange la dRRReapta si ceNNNusiu la staNNNga), plusul comun (albastru), iesirea catre luminile dinainte (alb) si iesirea catre luminile dinapoi (galben). Ceea ce nu-mi prea convine este ca nu are iesiri de functii si ca am cam avut de lucru pana l-am convins sa se inteleaga bine cu motorul imens si vechi al locomotivei mele E69 Piko :p

In ceea ce priveste sunetul, propunerea lui Florinn este foarte OK, pe care s-ar putea sa o aplic si eu :aplauze:
Florinn a spus:
...poti sa iei pentru inceput un decodor Tams (sau altul) cu interfata susi, il folosesti ca pe orice alt decodor iar cand vrei sa pui si sunet mai cumperi doar modulul de sunet (ce se leaga la interfata susi) si ai si sunet, si impreuna toate acestea costa mai putin decat un decodor ESU cu sunet.
Din ce am testat eu, varianta "Tams" are sunet mai puternic si mai clar.
Personal nici nu recomand decodoarele ESU cu sunet, mie mi s-au ars pana acum doua.
 

Blue-Max

Active Member
5 Noiembrie 2008
188
0
Lugoj
LOCATION
Lugoj
Sustin 100% parerile lui mpursu legate de Lenz Gold +. Este decodorul care chiar cu valorile "default" ale CV, merge sublim. Mers la viteza mica si f. mica fara "tremollo", total silentios, inertii extrem de realiste la accelerare si franare. Eu l-am luat pana acum intotdeauna de la http://www.lokshop.de/ la preturi ok.

Lenz Gold are interfata SUSI pt. o eventuala sonorizare. Daca asta nu se urmareste, se poate opta pt. Lenz Silver, care e mai ieftin. Din pacate nu am testat niciun Silver si nu pot spune cum merge. Dar ar trebui sa fie la fel de bun ....
 

dac

Well-Known Member
Trenulist
15 Septembrie 2007
1.298
1
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Am sa incerc sa iau eu partea ESU: am 13 decodoare cu sunet LokSound v3.5 cu care ma inteleg perfect !
Intr-adevar in functionarea cu sunet se cam incing dar asta nu a reprezentat o problema pt. locomotivele mele: cea mai mare temperatura a exteriorului carcasei (45°C) a fost a ND2-ului in plina vara (30°C in camera). Motiv pt. care recomand lipirea pe carcasa a unei bucati de staniol, indiferent de tipul de decodor folosit.

In rest, LokSound-ul este de fapt un LokPilot v3.0 deci consideratiile de mai sus sunt perfect valabile si in cazul sau. Bazaitul de la viteze extrem de mici este generat de interventia BEMF (compensarea de sarcina) dar este un compromis necesar unei rulari fluente mai ales in cazul motoarelor in 3 poli.
 

hgdan

Well-Known Member
Trenulist
14 Martie 2008
929
0
Cluj Napoca
www.hgd.ro
WEBSITE
http://www.hgd.ro
LOCATION
Cluj Napoca
@dac
Modulele de sunet SUSI au maxim 30 grade in functionare, nu generaza caldura deoarece etajul final este in clasa D :| ( puterea debitata este mult mai mare fata de ESU ), iar ESU are etaj final in clasa B ( ceva TDA de la Phillips )
Personal am testat pe stand loksound 3.5 si am constat incalzire la cca 45 grade cu sunetul si motorul oprit, Andreiul a avut probleme termice mari la Br 110, eu am montat acest tip de module de sunet fara probleme:
( am prezentat un rezumat aici:
http://www.info-trenulete.ro/MontajsunetBr111DR.html )

Sustin si eu combinatia Lenz gold + sunet SUSI pentru cei care isi permit LENZ gold
 

andreiul

Well-Known Member
Trenulist
21 August 2008
1.698
4
Bucuresti
www.cheetah.ro
WEBSITE
http://www.cheetah.ro
YAHOO
andreiul_babaul
LOCATION
Bucuresti
Intr-adevar, Dan, montarea decodorului cu sunet in BR110 si BR114 (masini identice cu cea prezentata de Dan in link-ul de mai sus) este anevoioasa; solutia aleasa este momentan similara cu cea de mai sus, doar ca eu am mers in continuare pe ESU (asta aveam in dotare). In viitor (cine stie cand va fi asta), am de gand sa pun freza pe locomotiva si sa fac o gaura circulara in rezervorul de motorina, pentru difuzor (la fel ca la V100 / BR212 DB - Roco). O problema similara am la BR50 Roco, unde va trebui sa frezez din capacul din metal (cel care simuleaza carbunii), tot pentru o mai buna disipare a caldurii.

Decodoare Tams nu am in dotare, ci doar Esu, Lenz, Trix si Uhlenbrock. Fiecare din ele are plusuri si minusuri din punctul meu de vedere.

Parerea mea este oricare decodor de mai sus va functiona pe locomotiva ta; chestia asta cu 5 poli - 3 poli, cu volanta sau fara volanta e un fel de mit; am locomotive care au motoare si in 3 poli si in 5 poli, si cu volanta si fara; nu am sesizat diferente majore. Prefer o locomotiva cu motor in 3 poli fara volanta dar cu angrenaje si finisaje bune; finisajele te imbie sa o provesti, iar mecanismele te imbie sa o rulezi; restul nu prea conteaza; poti avea motor cu 5 poli si 2 volante, daca nu ai o mecanica buna..... degeaba (vezi 060-DA). In schimb, poti avea un motor in 3 poli fara volanta si un angrenaj bun, care conduc la un rulaj bun - vezi BR218 Piko.

Nu stiu cat costa locomotiva ta, insa dupa parerea mea si de acest lucru trebuie tinut cont. Trebuie facut un echilibru intre pretul locomotivei si pretul decodorului pe de o parte si valoarea sentimentala a locomotivei, deoarece si acest lucru este important.

Succes!

Evident, fiecare are exemplele si parerile lui, experientele lui, problemele de care s-a lovit de-a lungul timpului.
 

obiwan

Well-Known Member
Trenulist
24 Aprilie 2008
2.684
0
cluj
LOCATION
cluj
Andreiul, imi pare rau ca nu sunt decodoare pe lampi, atunci sa te fi vazut la Br 212 Roco cum plantai decodorul in vagon acoperit si difuzorul in cisterna :D
Andrei 80, e dezbatut subiectul pe toate laturile. Acum sa te vedem, poze cu montajul si film ca sa ne zapacesti :|
 

Andrei80

Member
4 Ianuarie 2009
37
0
bucuresti
LOCATION
bucuresti
:)

Acuma nah, am luat acel TAMS cu susi.
O fi bine, o fi rau, sunt oricum prea multe variante.
E un inceput.
Poze o sa fac, desi nu cred ca o sa fie mult prea greu sau vreo lucrare de finete sa pun un decodor in tenderul care e DC ready.
Abia astept sa iau si mouse-ul.
Sper ca intr-o saptamana maxim sa il am si cam intr-o luna sa si auzim o pufaitoare in casa :)

Va multumesc inca o data tuturor
 

danezu

Well-Known Member
Trenulist
16 Septembrie 2009
365
1
30
Los Angeles
LOCATION
Los Angeles
ce ar fi mai recomandat: :?: un decodor tams ldg 33 si un modul sunet dietz sau un decodor loksound esu???
 

Florinn

Well-Known Member
Membru personal
Trenulist
17 Ianuarie 2006
5.546
2
Cluj Napoca / Bucuresti
www.trains-addicted.ro
WEBSITE
http://www.trains-addicted.ro
YAHOO
bogdannf
LOCATION
Cluj Napoca / Bucuresti
Salut,

parerea mea e sa te feresti de ESU, am o singura locomotiva echipata asa (dupa ce 2 decodoare cu sunet esu mi s-au ars).
Pot sa zic ca la esu sunetul este mult mai slab decat la tams + dietz unde sunetul este si puternic si clar (vezi aici (cele 2 link-uri) o locomotiva echipata asa), iar dupa cum spune Dan, esu poate sa ajunga si la 70 grade in timp ce tams sta la 35.
Si apoi mai e diferenta de pret :D
 

dcm

Active Member
Trenulist
24 Februarie 2009
102
0
Bucuresti, Drumul Taberei
www.cipriandivuldavid.blogspot.com
WEBSITE
http://www.cipriandivuldavid.blogspot.com
LOCATION
Bucuresti, Drumul Taberei
Salut,


Eu pina acum am dotat cu sunet doar doua locomotive: DA-ul ( seria zero :D ) si o BR 10 de la Trix. In ambele cazuri am folosit decodoare ESU. Pentru DA decodor cu 8 pini iar pt BR 10 decodor cu 21 pini. Daca la DA sunetul este multumitor ca si calitate, la BR 10 situatia este total diferita. Sunetul este foarte slab si dupa consultari cu HGD ( multumesc Dan ) iau in calcul schimbarea decodorului.

Toate cele bune

dcm
 

cftt

Well-Known Member
7 Februarie 2016
286
0
CT Elektronik produce niste decodoare si cu sunet (SL51, SL75 ), la un pret zic eu foarte bun, are cineva sau a vazut sau auzit ceva despre aceste decodoare sa ne spuna si noua daca merita?
 

dac

Well-Known Member
Trenulist
15 Septembrie 2007
1.298
1
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
hgdan a spus:
Personal am testat pe stand loksound 3.5 si am constat incalzire la cca 45 grade cu sunetul si motorul oprit...
In stand-by, consumul unui LokSound v3.5 este de 20 mA deci cam 0,3W iar temperatura sa nu o depaseste cu mai mult de 5°C pe cea ambientala; probabil ca decodorul tau avea pe undeva vreun scurt care determina incingerea sa.

Module de sunet SUSI nu am testat, iar situl Dietz nu este f. generos in informatii. Ceva imi spune insa ca nu au calitatea celor ESU, clasa D fiind recunoscuta pt. distorsiunile introduse.

In ceea ce priveste taria sunetului, aceasta este data in primul rand de calitatea difuzorului, de existenta unei camere de presiune in spatele sau si de posibilitatea ca sunetele emise sa "scape" din carcasa. In aceste conditii, cu difuzorul din dotarea implicita, sunetele LokSound sunt chiar prea tari pt. dimensiunile locomotivei. (majoritatea locomotivelor mele ruleaza cu volumul dat la 75%, iar impactul asupra "incalzirii globale" este semnificativ)

In concluzie feriti-va de ESU ! (si dati-mi-le mie ! :D )
 

hgdan

Well-Known Member
Trenulist
14 Martie 2008
929
0
Cluj Napoca
www.hgd.ro
WEBSITE
http://www.hgd.ro
LOCATION
Cluj Napoca
@dac

La ce tensiune le-ai alimentat ? Eu le-am pus pe statia Roco cu transformatorul din dotare ( nestabilizat ) si le-am dat jos folia .

Rezultatul a fost acelasi pentru diferite exemplare.

Sunetul de la Dietz este de f. buna calitate, puternic si fara distorsiuni, ce am montat in locomotivele Trix care au prevazut loc pentru difuzor in tender m-a impresionat...

Astept si parerile celor care detin locomotive Trix ( Br 01, 03, 18, 23, 45 ) vis a vis de cele echipate cu decodor ESU ( Br 55, Br 85, Br 96 ).

Locomotivele oldtimer :
http://www.hgd.ro/T22185.html
sunt echipate cu un decodor cu 21 pini cu sunet, cu etaj final in clasa D, si acestea suna foarte bine
 

rastel

Well-Known Member
10 Martie 2010
499
0
Cornetu
LOCATION
Cornetu
Daca nu ma insel eu, nenea @dac foloseste o sursa de laptop de fix 16V. Acei 2 - 3 V in plus care apar datorita transformatorului Roco ar putea sa duca la o incalzire mai puternica a decodorului........ Dar cel mai rau lucru este ca duce la uzura prematura a ansamblului perii / colector din motoare, care se stie ca au fost proiectate sa functioneze la 12V, nu la 18 - 20V.
 

dac

Well-Known Member
Trenulist
15 Septembrie 2007
1.298
1
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Adevarat: la mine tensiunea DCC la sine este de 16V !
Si intr-adevar, puterea sunetului (si temperatura decodorului) sunt dependente de tensiunea de alimentare; cu traful original Roco depaseam 21V... :-?

Cat despre folie, ESU scrie clar sa NU o dai jos, si nici sa o inlocuiesti cu banda izolatoare: se pare ca are rol in disiparea caldurii generate.

In alta ordine de idei, ESU a scos o noua generatie de LokSound (Select) - orientata catre piata americana se pare - care foloseste amplificatoare in clasa D si difuzoare de 4 - 32 ohm. Nu am avut ocazia sa le testez, dar daca apar pe piata noastra cu siguranta am sa le incerc !