Adunatura mea de N-uri

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
roco 23458 inmatriculare 1044 094-9
seria 1044 a fost produsa in 217 exemplare intre anii 1976-1995. Vmax 160km/h. Reprezinta o locomotiva universala - tractiune atat garnituri pasageri cat si garnituri de marfa. Seria 1044.2 a fost transformata ulterior in 1144.2







 
buna,

nu numai 1044.2 au fost transformate in 1144.2, ci incepand cu 2008 si toata seria 1044 devine incet 1144 (ZWS, multitractiune, etc.)

de precizat ca modelul de 1044.094 Roco pe scara N este gresit, intrucat s-a folosit o carcasa de 1044.2; la 094 aeratoarele laterale sunt si ele "inalte" (de la 070 incolo) ca la 1044.2, insa cele centrale au alt tip de gratar... la H0 le'au facut corecte, la N nu a parut ceva destul de important :(

locomotivele 1043 au fost intr-adevar retrase de catre ÖBB in 2001 insa nu au fost vandute la SJ, ci la diferite cai ferate private din Suedia; viteza maxima nu era de 135km/h ci de 130km/h la 1043.01-04, 135km/h la 1043.05 si 140km/h la 1043.06-10 :lol:

locomotivele 1043 nu au fost destinate in principal transportului de marfuri, informatia asta doar Fleischmann o putea inventa; au tras toate categoriile de trenuri, in ultima parte a carierei doar trenuri de pasageri regionale pe Tauernbahn.

aceeasi greseala ai facut-o si la seria 120 a DB / DB AG; este vorba de o locomotiva universala, care trage si azi trenuri de calatori ziua si in general PIC-uri (unde se cer masini care sa "stie" 160km/h) noaptea; am vazut chiar si 120 pe Gaubahn de la Stuttgart in jos tragand marfare grele, acum 3-4 saptamani.

locomotive din seria 103 au fost 149, 4 exemplare 103.0 (foste E03 din 1965, prototipurile, mai tarziu clasate ca 750) so 145 de exemplare 103.1 (103 101-245, ultimele 20 cu faimoasa "cabina lunga")
din ele 103 106 a trait doar cateva saptamani, fiind eroina nefastului eveniment de la Rheinweiler, care a pus capat utilizarii ASB-ului timp de aproape 10 ani.

seria inca nu a fost scoasa complet din serviciu activ la DB, si in 2011 locomotiva 103 245-7 figureaza in parcul activ al Bw. München 1 si pentru ea exista un Umlaufplan de 7 zile, pe trase ale seriei 101. las la o parte locomotivele de muzeu, ca E03 001, 103 184 sau 103 235 (DB Museum), 103 222 (DB Systemtechnik Minden), etc.

desi imi face placere sa vad modelele tale si sa citesc descrierile, as prefera ca acestea sa fie un pic mai bine documentate, de preferinta cu literatura serioasa si nu cu Google, Wikipedia sau cataloagele fabricantilor de modele ;-)

de asemenea, atentie la terminologie: spui ca seria DB 103 era conceputa pentru tractiunea trenurilor de persoane, ceea-ce este fals, intrucat a fost conceputa pentru serviciu rapid (TEE/IC); corect ar fi "tren de calatori"; termenul "tren de persoane" in limba romana defineste un rang de tren de calatori, mai exact unul de nivel jos.

atentie, in Austria pana in anii 1984-85 se folosea numerotarea veche, cu punct intre numarul seriei si cel de ordine si fara zerouri: astfel, actuala 1144 094-x s-a numit la constructie 1044.94, apoi 1044 094-x. atunci cand se pune cifra de control, nu se mai foloseste punctul.
 
Multumesc pentru corecturi si completari. Si eu imi doresc sa ofer informatii corecte insa momentan ma rezum la mijloacele disponibile, in viitor voi apela cu siguranta si la literatura de specialitate dar pana atunci mai am de "ars" multe etape.
atentie, in Austria pana in anii 1984-85 se folosea numerotarea veche, cu punct intre numarul seriei si cel de ordine si fara zerouri: astfel, actuala 1144 094-x s-a numit la constructie 1044.94, apoi 1044 094-x. atunci cand se pune cifra de control, nu se mai foloseste punctul

inteleg ca 1043.008-0 e incorect ?

Am vazut ca aveati un 1043 in colectie cfr-izat, unde pot gasi daca exista, mai multe informatii despre modificarile facute?
 
Continuam cu o foarte simpatica locomotiva electrica Fleischmann 7369 DB 132 101-7 (ep. IV dupa inmatriculare) provenita din seria E32 care la randul ei se trage din seria bavareza EP2. A fost folosita aproape 50 de ani in traficul usor de pasageri. Construita incepand cu 1924 (E32.0) si 1932 (E32.1) a fost pensionata se pare in 1972.
Iata si o adresa unde va puteti delecta privirea cu mai multe poze ale acestei frumoase locomotive: http://www.wehratalbahn.de/Lok-Fotos/E32.htm







 
buna,

draguta acea E32, este cea veche, produsa din 1978, am si eu una... ar trebui sa-i vopsesti pantografele si Dachleitungen in Karminrot, asa cum a facut si Fleischmann la versiunile mai recente... culoarea neagra nu este corecta.

privind "ceferizarea" locomotivei Rc / 1043, a existat un reportaj scris pe RFR cu multa vreme in urma, care ar mai trebui sa fie vizibil la citire; intrucat planuiesc o mica serie de 43/44/46 CFR, cu o cutie modificata printr-o tehnica mai actuala (decupare cu laserul) nu are rost sa redau informatia privind prima conversie aici ;-)

de mentionat ca in ciuda parerilor mele de atunci si a tehnicii primitive folosite, nu au aparut deformari ale carcasei, desi au trecut 4-5 ani de atunci... :roll:

da, 1043.008-0 e incorect; sau e 1043.08 (pana in 1984) sau e 1043 008-0 (1984-2001).

atentie, 1984 e data cand s-a luat la ÖBB hotararea, asta nu inseamna ca s-a aplicat sistematic si peste tot; undeva, Eduard Sassmann spunea ca se mai gaseau si in 1988-89, cand se aplica schema lui Wolfgang Valousek cu hotarare peste tot, masini cu numerele in formula veche.

(asta e ca povestea aceea cu vagonul de bagaje pe care nu s-au mai scris in ianuarie 1968 numerele UIC "ca oricum se caseaza in cursul anului" si care isi mai facea veacul prin Gesäuse pe la 1990 cu numerele vechi, non conforme UIC (adica epoca III in plina epoca V) :D
 
Dap, m-am uitat peste poze reale si la E32 si la 132 si pantografele sunt foarte rosii - ciudati si cei de la FLM, au facut mare economie de vopsea...Reportajul nu l-am gasit insa mai sap, prezinta interes destul de mare pt mine in vederea unei tentative de ceferizare. Cei de la ÖBB ar fi trebuit sa-i anunte si pe cei de la Fleischmann despre chestiunea cu inmatricularea.... :wink:
 
buna,

in 1975, cand s-a construit pentru prima data macheta ta de E32, Sommerfeld nu fabrica pantografe vopsite in alta culoare decat negru, asa ca nu ai ce sa ii reprosezi... chiar daca ai cumparat-o noua in 2009, ea tot in 1975 e produsa, pentru ca din E32 ca 132 verde de epoca IV nu s-a facut decat o serie.

cele mai recente (E32 epoca II gri si epoca III verde) au toate pantografe rosii si roti mai fine.

in ceea-ce priveste Fleischmann, nu au fost nici pe vremea lui Horst Fleischmann "sfinti" in ale inmatricularilor, iar dupa faliment si preluarea de catre Modelleisenbahn München GmbH oricum s-a rupt firul....
 
Dachleitungen reprezinta linia electrica de pe acoperis ?

Astazi calatorim in Elvetia. Foarte proaspat intrata in colectie o RE 482 ep. V, SBB, Trix 12188. Are interfata digitala, motor in 5 poli, 2 volante, 4 axe motoare, 118 cm. Ruleaza impecabil mai ales la viteze mici, inscriptiile sunt de o calitate ridicata, detalii mai mult decat decente - o locomotiva excelenta pentru gama de pret "pana-n suta", bravo Trix !

Face parte din familia TRAXX (Transnational Railway Applications with eXtreme fleXibility) produsa de Bombardier Transportation. SBB detine 35 de asemenea locomotive





 
buna,

SBB Cargo detine chiar mai multe, daca le pui si pe cele cu cutia optimzata la crash-uri (Crashoptimiert), care exista si ea ca macheta Minitrix.

modelul Trix este ok pentru unul hobby si pentru pretul la care este vandut (UVP 99,-, in magazin se gaseste si cu 70,-), am si eu mai multe, insa este absolut necesar sa ii faci cateva "operatii estetice":
- vopsirea interioarelor cabinei in gri mediu (culoarea rosie e falsa)
- echiparea cu discuri de frana Kuswa (fotodecupaje) sau RSM (adica eu :D ) decupate cu laserul
- vopsirea suporturilor legaturilor electrice de pe acoperis si a izolatorilor in maroniu inchis sau gri, dupa caz
- vopsirea antenelor UKW si GSM in alb
- vopsirea ramelor ferestrelor laterale in negru

dupa ce ai facut toate astea, mica 482 Mtx e gata sa se ia la harta cu orice Fleischmann (care e de trei ori mai scumpa)

la "documentatii" aici pe Forum se afla un topic despre familia TRAXX la care se gasesc cateva poze ale locomotivelor ameliorate de catre mine. :lol:
 
Am bifat momentan doar schimbarea culorii cabinei, restul sunt de rezolvat intr-un orizont apropiat de timp, si ca sa vorbim de ceea ce m-a TERMINAT .... the laser scene :D .... exista asa ceva si de vanzare pe N ?
 
Dupa o mica pauza revin cu ce s-a mai adunat in ograda de N-uri si anume autovehicule

Turma Busch - la capitolul autoturisme din ce am strans pana acum par a fi stapani pe situatie - clar peste Herpa si Viking



Cateva Viking-uri - destul de bine realizate insa stau prost la vopsirea detaliilor



2 Viking si un Minis.....Viking-urile - calitate ok, acelasi pacat - lipsa detalii vopsite in alta culoare,camionul DB Minis este, nu exagerez, pana acum peste toate ca detalii, vopsire, are roti mobile....impecabil



Viking revine in forta cu utilaje agricole, par sa stapaneasca domeniul destul de bine judecand dupa multimea detaliilor, calitatea inscriptiilor- as spune impecabile





Gasca de 4 Skode




O combina produsa de orezari, la scara N, insa menita sa sublinieze diferenta intre jucarii si machete



Si in final un Wiking Magirus

 
Si ca revansa, Herpa revine in forta la capitolul capete tractor + semitrailere realizate cu simt de raspundere
 
@macleod :) da, toate sunt la Scara N

Achizitii noi:
Garnitura DB Cargo - Loco Trix digitala - raport calitate/pret imbatabil, vagoane Fleischmann + Minitrix















 
La familia electricelor se adauga noi achizitii: o olandeza de marfa clasa 1600 si o elvetiana versatila Re 4/4 ambele Fleischmann generatia noua (interfata digitala) Cea elvetiana plange dupa tampoane insa problema se va remedia curand



 
uitandu-ma la colectia ta parca m-ar bate gandul sa ma apuc si eu de n-uri, ca tare bine sunt realizate, mai ales ca scara n e numai buna pentru apartament, iese de 2 sau de 4 ori mai mic (ca lungime/latime sau ca arie)
dar sincer uneori am probleme de finete si cu ho-ul, la n cred ca mi-ar fi frica si sa stranut, ca poate deraiaza vreun vagon ceva :p