Adunate la HO.

GFN

Well-Known Member
Trenulist
14 Octombrie 2010
1.131
1.248
Bucuresti
YAHOO
contactless
LOCATION
Bucuresti
Comandat pe 24 sept. , pe 30 sept. a venit. i-am mai ajustat saniile , in rest este o jucarie la care visam de mult.
Azi m-am apucat sa strunjesc de test un ax de 2.5mm , la prima incercare axul direct in universal nu mi-a placut pentru ca avea o foarte mica bataie, dar prins axul intr-o penseta iar apoi corpul pensetei in universal este perfect centrat si se strunjeste la marele fix..Asta este durerea mea de cand am inceput sa convertesc Marklin-uri, iar de locomotiva BR 34 am zis ca nu ma apuc de conversie pana nu am strungul pt. ca vreau sa iasa ca din fabrica.
20201001_143004.jpg

20201001_143013.jpg
 
Ultima editare:

GFN

Well-Known Member
Trenulist
14 Octombrie 2010
1.131
1.248
Bucuresti
YAHOO
contactless
LOCATION
Bucuresti
Salut.
Momentan nu stiu mai nimic despre strungarie, decat ce am vazut pe youtube., plus ca o sa trebuiasca sa imi mai comand diverse accesorii, si cutite.
Am cumparat pentru inceput 5 cutite ca sa ma joc ,dar astept de la chinezi cand or sa vina cele cu placute , la noi cer pe ele dublu si sunt fix aceleasi.
Sa mai invat si dupa aceea .:)
 

cosmin78

Well-Known Member
Trenulist
28 Aprilie 2007
6.062
443
Porto/Craiova
YAHOO
cosminn78
LOCATION
Porto/Craiova
Glumeam.
Am avut si eu vise umede cu niscaiva strunguri Unimat, insa m-am cam vindecat, prea multe detalii si complicatii si prea putin timp.
 
  • Like
Reacții: mpursu

sesamcave

Well-Known Member
Trenulist
1 Aprilie 2016
847
146
Brexit country.
LOCATION
Brexit country.
Salut,
Am lucrat ceva vreme , cand eram in Timisoara, pe strung, pe platforma Incontro, la Rossini.
Acolo am invatat practic sa lucru pe strung, iar experienta e minima ( am strunjit materiale moi ), am cam cca 2 ani de lucru pe strung, dar...pot sa adaug cate ceva, pe baza asta:
--foloseste mereu ochelari de protectie !!!
--NU fa rabat la calitatea cutitelor, cumpara de la producatori consacrati. Conteaza ffff mult calitatea surubului care prinde pastila Vidia cu care vei strunji.
--pastilele Vidia cumpara-le de la productori consacrati. Se "sparg" / uzeaza mai des daca nu stii cum sa le folosesti la inceput, iar daca iei "no-name-uri "....e si mai rau.
--cumpara-ti niste micrometre de calitate, important sa le iei gata calibrate, cu certificat de calibrare. ( daca nu, exista destule firme care ti le pot calibra, dar vei plati pentru treaba asta ). Asa, vei sti ca treaba iese fest, si ca ce lucrezi este corect. Eu as alege tot micrometre clasice analog ( pe care le "citesti ") , in dauna celor digitale.
Cele digitale, cele bune si care conteaza , sunt ff scumpe...
--nu te grabi cu lucrul. fa-o pe indelete...si mai ales, NU lucra daca esti nervos sau in dispozitie proasta :).
Cheers,
Marius.
 

GFN

Well-Known Member
Trenulist
14 Octombrie 2010
1.131
1.248
Bucuresti
YAHOO
contactless
LOCATION
Bucuresti
Marklin-Hamo 8396, adica BR 96 017 DRG, cea de a doua, am ramas masca, in descriere zicea neamtul ca este ca noua, dar este nou nouta,parca am deschis o capsula a timpului, ma gandesc sa o las inmatriculata asa cum este si sa exersez cu decalurile pe cealalta .Kitul cu motorul nou este inca pe drum, dupa care va fi trecuta in digital.
20201019_132123.jpg

20201019_130931.jpg

20201019_130948.jpg

20201019_131010.jpg

20201019_131054.jpg

20201019_131033.jpg

20201019_131118.jpg

20201019_131130.jpg

20201019_131305.jpg

20201019_131433.jpg
 

anvo5555

Well-Known Member
Trenulist
21 Februarie 2016
257
238
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Aaa, am uitat ca am citit si Hamo, mi-au ramas in cap hartiile care o insoteau si care au coduri de Marklin pur-sange pe ele.
Scuze!
 
  • Like
Reacții: mpursu

GFN

Well-Known Member
Trenulist
14 Octombrie 2010
1.131
1.248
Bucuresti
YAHOO
contactless
LOCATION
Bucuresti
Dupa o luuunga asteptare si tocmai cand ma pregateam sa deschid caz, a sosit kitul motor de la Marklin comandat de la BW Bahn, Au trimis un AWB(inexistent) si a sosit coletul cu altul:oops:, pana la urma bine ca a ajuns, acum mai trebuie sa am si eu timp sa il montez in BR 96.
20201104_142042.jpg

20201104_142107.jpg

20201104_142155.jpg
 

anvo5555

Well-Known Member
Trenulist
21 Februarie 2016
257
238
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
E cam loterie cu coletele din Germania, mai nou. Am colete venite in intervale diferite, trimise din acelasi oras si in aceeasi zi, cu DHL. Unul a facut 5 zile, unul aproape 2 saptamani. Acum am colet plecat din Germania cu posta normala pe 20 octombrie si despre care nu mai stiu nimic.
 

GFN

Well-Known Member
Trenulist
14 Octombrie 2010
1.131
1.248
Bucuresti
YAHOO
contactless
LOCATION
Bucuresti
Azi pentru ca nu pot sa fac zgomot in casa (munca si scoala online), m-am ocupat de BR 96 Marklin -Hamo.
Locomotiva a primit kitul motor nou prezentat mai sus interfata cu 8 pini pentru decodorul Zimo MX645 (asta l-am avut prin casa nu am stat sa mai comand altul )
Totul a decurs conform planului, fara nici o problema , la noul capac de motor am inlocuit condensatorul de 1nF cu unul SMD.
Posibil sa scriu alt proiect de sunet in decodor , din cate am vazut locomotivele BR 96 aveau tonalitatea fluierului mai pe inalte.
Cateva poze de la lucrare si un mic filmulet.
20201106_123007.jpg

20201106_123238.jpg

20201106_123249.jpg

20201106_123628.jpg

20201106_123714.jpg

20201106_123843.jpg

20201106_124111.jpg

20201106_125820.jpg

20201106_135020.jpg

20201106_135203.jpg


 
Ultima editare:

GFN

Well-Known Member
Trenulist
14 Octombrie 2010
1.131
1.248
Bucuresti
YAHOO
contactless
LOCATION
Bucuresti
Mi-am facut putin curaj si m-am apucat timid de trecerea locomotivei BR 34 Marklin in sistem DC.
Pentru inceput am scos din tender placa care functioneaza doar in sistemul AC digital si am facut in locul ei o alta placuta din cablaj de test , care va avea si rol de suport pentru cupla cu 8 pini.
A fost demontata patina care va fi modificata pentru culegerea tensiunii de pe interiorul rotilor izolate din tender si pentru ca locomotiva era cu burta in sus au fost demontate si osiile si apoi depresate rotile pe o parte .
Momentan atat , va urma.
20201107_135234.jpg

20201107_135243.jpg

20201107_135353.jpg

20201107_135358.jpg

20201107_135953.jpg

20201107_140023.jpg

20201107_140203.jpg

20201107_140239.jpg

20201107_140244.jpg

20201107_140923.jpg
 

GFN

Well-Known Member
Trenulist
14 Octombrie 2010
1.131
1.248
Bucuresti
YAHOO
contactless
LOCATION
Bucuresti
Gata si rotile tenderului.
Butucul rotii a fost majorat de la 2mm la 2.4mm cu o freza cu cap sferic, a fost presat tubul in butuc, apoi rand pe rand( 1,5mm, 1.6mm, 1.8mm, 2mm) interiorul tubului a fost majorat pana la 2mm. In final a fost presata osia in bucsa si s-a verificat ecartamentul .
20201107_153247.jpg

20201107_153336.jpg

20201107_1526252957fb0345529621.jpg

20201107_153026.jpg

20201107_153004.jpg

20201107_152617.jpg

20201107_155056.jpg
 

GFN

Well-Known Member
Trenulist
14 Octombrie 2010
1.131
1.248
Bucuresti
YAHOO
contactless
LOCATION
Bucuresti
Azi pentru ca am intrat in posesia mandrinei pentru strung am putut sa continui si sa termin proiectul de trecere a locomotivei BR 34 in sistem DC.
Rotile cazanului au fost demontate si depresate cele de pe partea dreapta.
Am avut surpriza sa constat ca osiile au diametrul de 3mm si au lagar de alama.
Am majorat butucul rotilor motoare de la 3 la 3.5mm , apoi pe strung am facut bucsele din plastic pentru izolare. Rotile motoare au fost presate si verificate la ecartament cu calibrul pe care mi l-am facut dintr-o bucata de sticlotextolit.
La osia alergatoare am micsorat diametrul osiei de la 3mm la 2.4mm .
A urmat reasamblarea locomotivei , alinierea rotilor si bielelor, lucru destul de simplu fiind doar doua osii motoare.
Dupa ce am terminat cu cazanul am trecut la tender unde am lipit cupla cu 8 pini pe cablajul de test, am sunat cablurile care vin din locomotiva si le-am lipit pe pini.
Patina a fost convetita in lamele de tensiune care ating si preiau tensiunea de pe interiorul rotilor de la tender , dar mai trebuie sa lipesc o lamela si pe osia 2 din tender pentru ca mai are tendinta sa se opreasca locomotiva unde este sina murdara.
Au urmat cateva teste in analog pe trei cupoane de sina si ma declar multumit de rezultat, va urma sa cumpar decodoare pentru ea si pentru BR 038 care este pe drum.
20201107_165255.jpg

20201107_165300.jpg

20201107_165307.jpg

20201110_171702.jpg

20201110_172405.jpg

20201110_180725.jpg

20201110_182903.jpg

20201110_182918.jpg

20201110_192313.jpg

20201110_183859.jpg

20201110_194933.jpg

20201110_200825.jpg

20201110_202906.jpg

20201110_203314.jpg

20201110_205731.jpg

20201110_205739.jpg

20201110_205805.jpg
 

GFN

Well-Known Member
Trenulist
14 Octombrie 2010
1.131
1.248
Bucuresti
YAHOO
contactless
LOCATION
Bucuresti
A venit Fleischmann 4162 , BR 038 DB Wannentender.
Locomotiva este exact asa cum mi-o doream , adica noua si cu toate piesele la locul lor. Sunt multe la vanzare dar cu scarite sau diverse alte piese lipsa sau rupte, destul de greu sa gasesti ceva ok si cand apare trebuie actionat rapid ca altfel se vinde repede..:)
20201116_123913.jpg

20201116_123932.jpg

20201116_123954.jpg

20201116_123945.jpg

20201116_124009.jpg

20201116_124024.jpg

20201116_124046.jpg
 
Ultima editare:

GFN

Well-Known Member
Trenulist
14 Octombrie 2010
1.131
1.248
Bucuresti
YAHOO
contactless
LOCATION
Bucuresti
De cateva zile stau cu elefantul in casa si nu am apucat sa il vad .:D:D:D
Mai intai mi-am facut doua sufe din terminale de rezistente si o sfoara teflonata foarte rezistenta pe care o folosesc pescarii(am un coleg pescar inrait si de la el am luat cca. 2 m pentru asa ceva) Sufele de la Roco arata parca de la alta scara mai mare si in toate filmuletele de pe Youtube ma scoteau din sarite sa le vad asa de butucanoase, rigide si groase .
Am inceput prin a ridica tenderul auxiliar al locomotivei BR 18201 (aprox 140 grame), dupa care am ridicat un cazan de BR 52 .
La final am facut garnitura galbena de interventie.
Pot sa spun ca este o bijuterie si la propriu si la figurat (la cat costa)
Am facut mai multe poze , nu am mai filmat pentru ca este Youtubul plin de tot felul de unboxinguri si scenarii cu deraieri si repuneri pe sina.
20201116_181849.jpg

20201116_181902.jpg

20201116_181923.jpg

20201116_181933.jpg

20201116_181945.jpg

20201116_182001.jpg

20201116_182752.jpg

20201116_182939.jpg

20201116_183354.jpg

20201116_183405.jpg

20201116_183532.jpg

20201116_184415.jpg

20201116_184430.jpg

20201116_184442.jpg

20201116_184653.jpg

20201116_184705.jpg

20201116_184807.jpg

20201116_184829.jpg

20201116_184912.jpg

20201116_185551.jpg

20201116_190249.jpg

20201116_190258.jpg

20201116_190339.jpg

20201116_190400.jpg
 
Ultima editare:

anvo5555

Well-Known Member
Trenulist
21 Februarie 2016
257
238
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Acum trebuie sa faci rost de chestii de ridicat... :) :) :)
Felicitari ! E faina, faina! Spoturile din varf m-au lasat fara cuvinte.
 

GFN

Well-Known Member
Trenulist
14 Octombrie 2010
1.131
1.248
Bucuresti
YAHOO
contactless
LOCATION
Bucuresti
Da, spre deosebire de cea OBB care are lampa incastrata in brat , varianta asta ,DB are cele doua spoturi la stanga/dreapta bratului.(mie asta mi se pare mai faina)
Chestii de ridicat se gasesc la tot pasul , timp sa fie ca asta se misca in pas de viteza reala la scara 1/87 , daca mai apesi si pe F9 de misca in ritm de broasca testoasa(toate functiile la 1/2), dar tocmai asta da senzatia de real.
 
Ultima editare: