Adunate la HO.

GFN

Well-Known Member
Trenulist
14 Octombrie 2010
986
907
Bucuresti
YAHOO
contactless
LOCATION
Bucuresti
Desi nu este locomotiva mea , postez aici ca sa nu mai deschid un topic nou pentru 3 poze.
Acum ca a trecut Pastele m-am apucat de treaba si am terminat digitalizarea si sonorizarea locomotivei V200 .
Lestul care si rol de prindere a carcasei a fost frezat pentru a face loc decodorului si cuplei cu 8 pini, instalatia electrica a fost si ea modificata pentru digital , iar difuzorul am ales sa il montez in cabina de la postul 2 unde am decupat podeaua pentru a lasa sunetul sa iasa afara, de altfel nici nu prea aveam alte optini pe unde sa montez difuzorul pentru ca locomotiva este destul de inghesuita.


 
Ultima editare:

Mauritius

Well-Known Member
Trenulist
18 Februarie 2008
517
27
Bucuresti
YAHOO
[email protected]
LOCATION
Bucuresti
Asta o sa sune super :cool: .mie imi place cel mai mult sunetul V200 de la ESU .
Nu iti dau sfaturi dar mergeau doua difuzoare 15x11mm puse in paralel ca sa obit 4 omi puse unde ai scris 1 si 2( frezat acolo) si dat sunetul din setari la 75% , repet e doar o parere .
 
Ultima editare:

GFN

Well-Known Member
Trenulist
14 Octombrie 2010
986
907
Bucuresti
YAHOO
contactless
LOCATION
Bucuresti
La postul 1 are mecanicul care ar fi trebuit dat afara.M-am gandit si eu sa montez doua difuzoare in paralel dar pana la urma am renuntat.
Se aude si asa bine.
 

GFN

Well-Known Member
Trenulist
14 Octombrie 2010
986
907
Bucuresti
YAHOO
contactless
LOCATION
Bucuresti
Se vede clar diferenta de lungime a pinilor dar mie imi pare ca la Esu sunt si un pic mai grosi .
 

Mauritius

Well-Known Member
Trenulist
18 Februarie 2008
517
27
Bucuresti
YAHOO
[email protected]
LOCATION
Bucuresti
ESU sectiune patrat 0,38 X 0,38 mm
ZIMO sectiune patrat 0,38 X 0,38 mm
Identici este iluzie optica de fotografiere in poza de mai sus.Amandoua decodoarele se potrivesc perfect in mufa mama Plux 22 cu exceptia descrisa .
 

GFN

Well-Known Member
Trenulist
14 Octombrie 2010
986
907
Bucuresti
YAHOO
contactless
LOCATION
Bucuresti
Am adus-o in colectie si pe BR 84 DRG Liliput cod L131200.
Locomotiva este ca noua, , totusi i-am facut o mica revizie, gresate toate lagarele, bolturile bielelor si lagarele motorului, a fost trecuta in digital cu un tOm .
Surprinzator a fost cumparata de pe OLX de la cineva care a avut grija de ea si a pastrat-o in stare ca noua, pretul marisor dar nu am ce sa comentez dat fiind starea locomotivei si faptul ca este cam rara, ce gasisem pe afara erau cu probleme si nu m-am bagat sa cumpar pentru ca nu se gasesc piese de schimb.
De rulat ,ruleaza tipic ca un Liliput , adica mediocru . La viteza mica rulajul este uniform dar cum cresc treptele de viteza spre mediu apare o usoara sacadare , singura osie motoare este 3 ,la restul osiilor se transmite miscarea prin biele.
Luminile sunt pe leduri galbene fata/spate, are interfata digitala cu 8 pini ,locas pentru generator de fum.
In concluzie este o locomotiva frumoasa dar pacat ca a fost produsa doar de Liliput.




 
Ultima editare:

AlexDB

Active Member
21 Februarie 2019
62
21
37
@GFN
Scuze de off topic, am incercat sa iti trimit un p.m. si nu am reusit. Imi place covorul/mocheta de sub sine, si as vrea sa cumpar si eu.
Imi poti sugera o denumire, sau un magazin?
Multumesc mult!
 

GFN

Well-Known Member
Trenulist
14 Octombrie 2010
986
907
Bucuresti
YAHOO
contactless
LOCATION
Bucuresti
Desi aveam de gand sa nu mai postez am zis totusi sa va mai plictisesc cu Adunatele la Ho.:D:D:D:D
Sar peste randul cu achizitii si va prezint ultima venita in colectie Roco BR 01 0507-2 cod 72134 roti Boxpok si tender pe pacura, trasmisie prin cardan intre tender si cazan, lumini pe bec in continuare(un mare minus zic eu pe langa altele)
Locomotiva arata fenomenal doar ca cei de la Roco au inceput sa cam aiba probleme la matrite, dupa ce i-am montat decodor ca sa o pot rula in digital , la teste pe trei cupoane de sina am observat ca schiopata de biele .Locomotiva este nou nouta ,deci nu se pune problema ca sa se fi umblat in ea.Dupa o privire mai atenta la mecanism , am observat ca tijele din piston atingeau de tepii de la cilindrii care aveu bavuri .Am eliminat acele bavuri din capul tepilor care intra in cilindri si acum locomotiva ruleaza perfect.
O mai am in colectie pe BR 01 504 care este cu cod 6XXXX dar nu am avut aceasta problema cu ea dupa montarea acestor accesorii, semn ca matritele Roco imbatranesc si nici la ei nu se iau masuri in privinta controlului calitatii, noroc ca nu am dat pe ea banii la pretul din magazin si noroc ca nu sunt afon la mecanica , altfel cand vezi asa ceva te apuca nervii la cat costa o jucarie d'asta si vezi ca da rateuri pe sina.











Si locomotiva reala , initial a avut inmatricularea 01 507 dar dupa noua norma a primit indicativul 0507-2
1598984694453.png
 
Ultima editare:

Horia_Radulescu

Consilier tehnic
Super Moderator
Trenulist
14 Februarie 2008
6.127
1.101
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
As vrea sa clarific si eu un lucru.

Discutia cu "plictiseala" a pornit atunci cand un membru vechi al acestui forum si-a luat jucariile si a plecat pentru a X-a oara. Probabil ca va reveni intr-o zi, asa cum a facut-o de mai multe ori, sau poate ca nu. Este o discutie care pentru mine nu isi are sensul. Asa cum am mai zis, cand scrii aici nu o faci pentru tine ci pentru comunitate.

A isi prezenta propria colectie nu inseamna a plictisi pe cineva. Inseamna pur si simplu a impartasi propriul mod de a practica hobbyul cu ceilalti si acesta este scopul primar al unui forum. Asa cum spuneam mai devreme in alt context, cand iti prezinti propria colectie nu te lauzi cu ce ai agonisit si nici nu ii plictisesti pe altii. Fiecare alege ce citeste pe un forum, isi alege temele care il intereseaza si le ignora pe celelalte. Cand iti arati colectia arati o parte din tine si in acelasi timp ii inspiri pe altii, cel putin in acceptia mea.

Ma bucur cand cineva isi da osteneala de a prezenta nu numai modelele pe care le-a strans ci si prototipurile lor reale. :)
 

anvo5555

Active Member
Trenulist
21 Februarie 2016
206
143
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Ma plictisesc atat de tare, ca am trecut codul de produs in lista de achizitii viitoare :D:D:D Pe deasupra i-am pus si un marcaj rosu, adica e in categoria "MUSAI" (cu toata intentia mea de a aduce in colectie modele recente, sectiunea DRG isi are locul ei bine stabilit)
Felicitari, e fix ce trebuie (cu micile "defecte" cu tot).
 
Ultima editare:

Horia_Radulescu

Consilier tehnic
Super Moderator
Trenulist
14 Februarie 2008
6.127
1.101
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
cu toata intentia mea de a aduce in colectie modele recente, sectiunea DRG si are locul ei bine stabilit

In cazul de fata e vorba de DR (Ost), adica Deutsche Reichsbahn de dupa 1945 in zona de ocupatie sovietica si ulterior in Republica Democrata Germana. DRG a fost Deutsche Reichsbahn intre 1920 si 1937. A urmat DRB intre 1937 si 1945, pentru unii autori chiar 1949.
 

GFN

Well-Known Member
Trenulist
14 Octombrie 2010
986
907
Bucuresti
YAHOO
contactless
LOCATION
Bucuresti
Dupa cel de-al doilea razboi mondial la schindarea Germaniei o parte din locomotivele BR 01 au ramas in partea estica si rand pe rand intre 1962 si 1965 , 35 de locomotive au fost transformate si imbunatatite de catre uzina de locomotive RAW Meiningen din Germania de est.
O serie de locomotive au fost lasate pe carbune altele au fost convertite pe pacura. Unele locomotive au primit roti Boxpok din fonta turnata dar din cauza problemelor de fabricatie s-a renuntat la ele si au fost inlocuite cu roti cu spite.
Una din locomotivele din aceasta serie este celebra pentru accidentul pe care la suferit, care a dus la distrugerea ei si moartea catorva persoane.
BR 01 516 pe data de 7 nov 1977 in gara Bitterfeld i-a explodat cazanul din cauza lipsei de apa, in momentul exploziei cazanul s-a detasat complet de sasiu si a zburat cativa zeci de metri.


Locomotiva BR 01 507 ulterior 0507-2 a fost transformata in 1962 din fosta locomotiva DRG , BR 01 136.
La ora actuala mai supravietuiesc cateva locomotive din aceasta serie : 509, 514, 519, 531 si 533 Ogeg(Austria)
Mai multe detalii despre locomotive si imbunatatirile aduse gasiti in linkul de mai jos
 
Ultima editare:

gamitzu

Well-Known Member
Trenulist
8 Februarie 2010
1.104
95
galati
LOCATION
galati
As vrea sa clarific si eu un lucru.

Discutia cu "plictiseala" a pornit atunci cand un membru vechi al acestui forum si-a luat jucariile si a plecat pentru a X-a oara. Probabil ca va reveni intr-o zi, asa cum a facut-o de mai multe ori, sau poate ca nu. Este o discutie care pentru mine nu isi are sensul. Asa cum am mai zis, cand scrii aici nu o faci pentru tine ci pentru comunitate.

A isi prezenta propria colectie nu inseamna a plictisi pe cineva. Inseamna pur si simplu a impartasi propriul mod de a practica hobbyul cu ceilalti si acesta este scopul primar al unui forum. Asa cum spuneam mai devreme in alt context, cand iti prezinti propria colectie nu te lauzi cu ce ai agonisit si nici nu ii plictisesti pe altii. Fiecare alege ce citeste pe un forum, isi alege temele care il intereseaza si le ignora pe celelalte. Cand iti arati colectia arati o parte din tine si in acelasi timp ii inspiri pe altii, cel putin in acceptia mea.

Ma bucur cand cineva isi da osteneala de a prezenta nu numai modelele pe care le-a strans ci si prototipurile lor reale. :)


Va bateti iar capul cu prostii, viata e destul de scurta sa o pierdeti cu ele. Daca varianta cu stransul carpelor si fugit sau lasat la fund era cea mai buna pt Vali, e optiunea lui. Si a altora. Desi nu sant fan HO, mie imi plac, ma uit la ele cu placere. De fapt,fan N sau nu, m-am procopsit cu 2 ND2 si un DA Albert Models care chiar daca e mult sub gustul meu, e totusi un DA. Eu nu m-am suparat cand a luat-o pe aratura acum ceva vreme, colectia daca am postat-o am facut-o pt altii. Una e o poza generica pe un site, atat cat sa te atate sa o cumperi si alta o discutie intre persoane interesate de modelism, cu poze macro din diverse unghiuri, care sa arate calitatile modelului sau hibele lui. Daca postam poze nu inseamna ca ne laudam. daca nu era forumul acesta, era altul. Cand m-am apucat prima oara de modelit locomotive, masini, nave, submarine si alte tampenii ce le-am facut cand eram mic, nu era net, nu era fatzabuc, whats-aap. Camere foto avea unul din 10. Si tot am modelit, nu m-am lasat pagubas. Nu aveai cui sa te lauzi decat la colegi sau cui stia ce faci. Revista Modelism aparea odata pe luna datorita stimatului domn Craciunoiu. In rest cam nimic. Acum avem ocazia sa comunicam unul cu altul, sa ne impartasim experienta si ideiile si in loc de asta unii prefera circ ieftin si carcoteala ieftina.
 

ALX

Well-Known Member
Trenulist
25 Octombrie 2016
518
182
Arad
YAHOO
alex2_ar
LOCATION
Arad
Iar eu cand prezint colectia zice lumea ca ma laud aiure
 

gamitzu

Well-Known Member
Trenulist
8 Februarie 2010
1.104
95
galati
LOCATION
galati
Locomotiva arata fenomenal doar ca cei de la Roco au inceput sa cam aiba probleme la matrite, dupa ce i-am montat decodor ca sa o pot rula in digital , la teste pe trei cupoane de sina am observat ca schiopata de biele .Locomotiva este nou nouta ,deci nu se pune problema ca sa se fi umblat in ea.Dupa o privire mai atenta la mecanism , am observat ca tijele din piston atingeau de tepii de la cilindrii care aveu bavuri .Am eliminat acele bavuri din capul tepilor care intra in cilindri si acum locomotiva ruleaza perfect
Mie imi place orice are biele si piese mici. Cu bavurile, ai dreptate, exista, dar numai la unii producatori care vor numai sa castige si nu sa investeasca. La HO, pretentiile mele ar fi mai mari, tinand cont de marimea modelelor. Ai luat in calcul o patina usoara peste rosul tipator? Ar scoate de 10 ori mai mult in evidenta colturi, rosturi, detalii sau imbinarile pieselor. Peste negru, doar un lac mat sa stergi luciul de plastic injectat. Nu dau cu pietre, dar asta face diferenta intre un model cu o mecanica folosita si unul scos din cutie. Am postat undeva cu ce m-am adaptat eu la asa ceva si am fost multumit de efecte. Plus ca nu ataca nici vopseaua, nici printurile, nu iti place, speli cu pensula si diluant acrilic pana ramane curat. In realitate, loco e plina de unsoare, praf, carbune, funingine. Stiu ca e pare greu sa murdaresti un model pe care dai bani buni, ca face sau nu banii aia nu discutam. Toti avem un prag, inalt sau nu , pe care il depasim cand credem de cuviinta. In stationari, mecanicii stergeau cu o carpa locomotivele, pe unde puteau, cat ajungeau. In imbinari tot ramanea ceva.