A fost o data...

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

Horia_Radulescu

Consilier tehnic
Super Moderator
Trenulist
14 Februarie 2008
7.003
2.551
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
buna,

...a fost o data, ca niciodata, cand in Europa fiecare manufactura si fabrica, mare sau mica, isi primea materiile prime si isi trimitea produsele pe calea ferata, cand oamenii aveau timp sa respire si sa se uite in jur si cand soselele nu erau pline de camione grabite...

si Romania a facut candva vreme din acea lume.

nu mi se intampla des sa visez cu ochii deschisi, insa uneori incerc sa imi imaginez cu ochii mintii cum arata un asemenea tren, de pe vremea cand nu trenurile fugeau dupa ceas ci ceasurile se reglau dupa tren...

apare in departare...


se apropie...


si trece...


si in urma armasarului de otel, multe, nenumarate vagoane, unele mai ciudate ca altele...


mai de aproape




 
sa ne uitam la vagoane mai de aproape...

ideea mi-a fost data de Florin (Gam3) care a gasit intr-o monografie a uzinelor de vagoane din Arad cateva imagini vechi de fabrica... din fericire exista o baza industriala si pe N pentru aceste vagoane, asa ca m-am pus pe treaba...

mai intai iata vagonul refrigerant, construit in anii 1925-1930, dupa un model sud-german si elvetian de la inceputul secolului:

ca baza am folosit unul din noile vagoane Arnold, care are dimensiunile corecte si cutia se aseamana 90%; a trebuit sa fac singur din piese metalice (decupaje chimice) scarile de acces si platforma, cat si din sarma de 0,2mm manerele...





remarcati ca s-au realizat 2 vagoane... nu am putut interpreta corect culoarea textului de pe vagon, asa ca am lasat putin frau liber imaginatiei...

cu aceleasi decaluri am realizat si un model Free-Lance, cu o cutie mai moderna, din anii 1930 (pe baza Fleischmann):
 
urmeaza un vagon cisterna "pentru produse din destilarea lemnului" inscris la CFR, apartinand de firma Margina din localitatea cu acelasi nume din (fostul) judet Severin:


ca baza am folosit un vagon Trix, care a fost usor modificat si echipat cu cabina de franar, alte osii (cu spite) si placi pe lateral:


apoi doua vagoane cisterna clasice din anii 1930, "pentru produse albe" adica deja rafinate... catalogul de la Arad il arata pe acesta:


si iata si interpretarea mea, pe baza Arnold:


precum si un var de-al sau, inmatriculat la DRG, tot de la Arnold (faimosul CREDI UL MINIER):


sper sa va placa aceasta scurta incursiune modelistica in trecutul CFR!
 
Pe langa imaginile minunate, este bine ca ai dat frau liber imaginatiei in unele situatii si ai adus aici o bucatica din istoria caii ferate roamanesti, ne-ai dat si noua celor mai boboci o imagine despre "cum era odata"... deh epoca in care ne aflam noi este atat de shimbatoare incat lucrurile semnificative isi pierd repede valoarea...toate cele bune si la mai mare :lol:
 
Horia, ca de obicei fantastic...n-am cuvinte sa descriu cat de superb ai putut sa le reproduci! Excelent ! :D
 
Horia, aplauze la scena deschisa!

Nu stiu cat de incantati sunt clientii tai care se asteapta sa le rezolvi problemele... ieri, insa ceea ce-ai facut aici e super. Si la mine se intampla la fel, daca imi reuseste un mic proiect de genul acesta, pe urma pot lucra cu mult mai mult spor si recuperez.

Stii bine cat de tare imi place mie epoca II-a, si mai ales la CFR, asa ca aici m-ai "lovit" tare de tot! Felicitari!

:aplauze: :aplauze: :aplauze:
 
Hallo,

@ Horia

f. faine...la cat mai multe modele :arrow: :aplauze: :aplauze: 8)

Mihai
 
:aplauze:
Ce e a lui e a lui :D
uitandu-ma la poze am simtit miros de "abur" si am oftat ... ca sa nu mai zic de modelele transformate 8)
 
buna baieti,

multumesc de aprecieri si, dupa cum imi cerea cineva, o sa incerc sa uit de prostiile cotidiene si sa ma mai cufund in acei ani '30 ai secolului trecut cand romania merita inca atributul de tara... iata inca doua vagoane:



versiunea CFR a unui G02 de origine bavareza, ajuns si in tara dupa primul razboi mondial si...



...inca un Standardkesselwagen, tot Steaua Romana, de data asta pe baza Fleischmann, echipat cu KKK si cu scarile ceva mai corecte si mai apropiate de originalul construit in 1935 de catre Astra Arad.

sper sa va placa ;)
 
buna...

dupa ce si-a ridicat trepiedul, fotograful si-a dat seama ca pe una din liniile garii mai ramasese ceva de "nemurit" cu vechea sa camera... pe o linie a garii pufaia linistita o locomotiva de marfa...



iata o 40.000 CFR din seria 001-036 primite ca despagubiri de razboi din Franta dupa 1919; este vorba de masini prusace G8.1 provenind de la K.P.E.V., aproape identice cu 037-11x produse dupa razboi pentru CFR.

am ales o versiune de epoca II, 1925-1930, cu detalii tipice pentru aceasta vreme:
- tender prusac 3T16,5 fara rezervor de pacura
- lampi cu petrol CFR normale si una "mare" in fata (constructii personale)
- sasiul si rotile in "brun noyer" (de fapt Rotbraun RAL11a, dupa 1941 RAL8012) culoarea standard la locomotivele de marfa KPEV si si la CFR pana la aparitia rosului RAL3000 dupa 1940.
- cazanul, cutia de fum, cabina si tenderul negre, ea fiind livrata in "preussische Regelanstrich in schwarz" si ramanand asa si la CFR.

nu am facut bandaje albe si alte "decoratii" ele nefiind caracteristice la masinile de marfa din anii 1920.







sper sa va placa,
 
Horia Radulescu a scris:
sper sa va placa,

Tu ce crezi? :D

Arata bine in brun-noyer, mult mai bine decat in varianta "intermediara" rosu RAL 3000 de dupa razboi! ;-)

Cosmin spune ca-i sursa de inspiratie la H0. Si pentru mine la N este tot sursa de inspiratie pentru o ceferizare, mai ales ca in curand imi soseste si mie o locomotiva G8.1; numai ca e un model produs de Arnold si e in culorile originale prusace, cu roti si sasiu purpuriu si livrea verde! Felicitari pentru completarea garniturii CFR din perioada interbelica... pana una-alta, impreuna cu epoca I-a, perioada mea preferata...

:aplauze: :aplauze: :aplauze: