50.504

Gam3

Moderator
Super Moderator
Trenulist
18 Iunie 2016
5.460
586
Iași
LOCATION
Iași
In link-ul de mai jos gasiti multe poze cu locomotia 50.504 din depoul Buzau.

http://www.flickr.com/photos/crisstren/

Pozele sunt la rezolutie originala si recomand sa le salvati.
Aveti si plugul de zapada WPZ G011 cuplat cu tenderul 231.095
 

catalin

Well-Known Member
24 Aprilie 2007
2.885
81
Bucuresti
YAHOO
[email protected]
LOCATION
Bucuresti
WPZ -ul a fost pentru o vreme "mascota" depoului Buzau. Putina lume stie ca inainte de a fi repusa in circulatie 231.065 statea expusa la intrarea in depoul Buzau, langa poarta, pe un petic de linie. Era vopsita, ingrijita si era o placere sa o vezi..

De cate ori veneam de la Bucuresti spre Focsani pandeam momentul in care trenul defila pe langa si imi placea sa vad uimirea pe ochii colegilor de compartiment cand vagonul trecea paralel cu superbul Pacific. Din cauza suportului de sina putin inaltat parea si mai impunatoare...

Dupa reactivarea lui 231.065 plugul german i-a luat locul si l-am admirat pe acesta in anii '90 in locul unde fusese Pacificul. In 2006, in timpul unei sindrofilii marca RB plugul a fost mutat in depou, cuplat cu 50.504. A fost curatat, vopsit, ingrijit de o mana de pasionati angajati ai depoului. Sindrofilia terminat, plugul uitat, postamentul de la intrare gol.....pana azi.

Despre tenderul lui imprumutat de la Pacific s-a mai scris pe forum de multe ori. A fost incercarea resiteana de a face un tender nou pentru batrana doamna care s-a dovedit un esec si intr-un final s-au dovedit mai bune la pluguri, acestea circuland cu viteze mai mici. Si-au pastrat insa numerele de pe vremea cand se dorea ca acestea sa asigure un traseu fara oprire locomotivelor Pacific de la Bucuresti la Constanta....

Cand l-am vizitat ultima data, in 2006, plugul era complet inclusiv interiorul (cazan+motorul cu abur in 4 cilindrii licenta Schicau-Elbing). Recomand vizitarea unui astfel de utilaj (sunt doua accesibile la Sibiu, unul la Dej) celor care cauta in aceste pluguri suflate de aer care arunca zapada in lateral sau alte cretinisme, asa cum citeam daunazi pe un blog.

Sper sa-l astepte o soarta mai buna sau sa fie repus la intrarea in depou ca un element al istoriei CFR.

50.504 in 2006 dupa o "curatare" si vopsire. Se vad multele piese lipsa:



si plugul, pregatit de lupta cu zapezile :)



cu multumiri unor oameni minunati pe care i-am cunoscut in 2006 la Buzau, angajati CFR iubitori ai istoriei institutiei in care lucrau.