Buna,
In perioada 3-6 octombrie curent s-a desfasurat la Praga intalinirea jubiliara a asociatiei FREMO (Freundeskreis europäischer Modelleisenbahner, cercul de prieteni de modelism feroviar) care marcheaza implinirea a 25 de ani de la inceperea activitatii grupelor de scara N in cadrul asociatiei.
Organizatorii cehi, clubul Zababov (cu membri din Cehia si Slovacia) a rezervat pentru aceasta intalnire o sala de sport de dimensiuni mai mari aflata in circa 6, Brevnov. Sala mai mare a fost necesara din cauza complexitatii dioramei modulare realizata de modelistii din Cehia, Slovacia, Polonia, Germania, Austria, Franta, Danemarca, Suedia, Italia si Romania:

Tema dioramei modulare a fost epoca IV catre 1970-1975. Se circula din Suedia > Danemarca > Germania Federala (cu bifurcatie in gara Karlsruhe-Durlach de 18m lungime a lui Olaf Saenger) > Germania (linia principala si cea locala).
Linia principala germana continua spre Rosenheim > gara de frontiera > Franta (Valises-sur-Mer a lui Christian Reiter) precum si gara de frontiera > Italia
Linia secundara (care se termina in gara Tettnang) avea o ramificatie spre Cehoslovacia (cu frontiera strict pazita si doar cateva trenuri pe zi, fara mic trafic). Sistemul cehoslovac era deosebit de complex cu multe ramificatii, una spre Germania Democrata (> Sonneberg > Bismarck, cu ramificatie spre Neuntal).
Trafic direct intre Germania Federala si cea Democrata nu a existat.
Garniturile de calatori si marfa au fost alese in consecinta, s-a facut trafic "punct la punct" cu orar precis si incarcaturi bine definite (in sistem economic real), cu timpul 4:1.
In perioada 3-6 octombrie curent s-a desfasurat la Praga intalinirea jubiliara a asociatiei FREMO (Freundeskreis europäischer Modelleisenbahner, cercul de prieteni de modelism feroviar) care marcheaza implinirea a 25 de ani de la inceperea activitatii grupelor de scara N in cadrul asociatiei.
Organizatorii cehi, clubul Zababov (cu membri din Cehia si Slovacia) a rezervat pentru aceasta intalnire o sala de sport de dimensiuni mai mari aflata in circa 6, Brevnov. Sala mai mare a fost necesara din cauza complexitatii dioramei modulare realizata de modelistii din Cehia, Slovacia, Polonia, Germania, Austria, Franta, Danemarca, Suedia, Italia si Romania:






Tema dioramei modulare a fost epoca IV catre 1970-1975. Se circula din Suedia > Danemarca > Germania Federala (cu bifurcatie in gara Karlsruhe-Durlach de 18m lungime a lui Olaf Saenger) > Germania (linia principala si cea locala).
Linia principala germana continua spre Rosenheim > gara de frontiera > Franta (Valises-sur-Mer a lui Christian Reiter) precum si gara de frontiera > Italia
Linia secundara (care se termina in gara Tettnang) avea o ramificatie spre Cehoslovacia (cu frontiera strict pazita si doar cateva trenuri pe zi, fara mic trafic). Sistemul cehoslovac era deosebit de complex cu multe ramificatii, una spre Germania Democrata (> Sonneberg > Bismarck, cu ramificatie spre Neuntal).
Trafic direct intre Germania Federala si cea Democrata nu a existat.
Garniturile de calatori si marfa au fost alese in consecinta, s-a facut trafic "punct la punct" cu orar precis si incarcaturi bine definite (in sistem economic real), cu timpul 4:1.