Pe un alt thread s-a pornit oarecum off topic o discutie despre whatering la material rulant. Nu intru acuma in discutii despre argumente pro si contra pentru ca fiecare decide pentru el daca ii plac modelele "murdarite" sau nu sau daca ii lasa inima sa faca asa ceva cu piese de 150- 250 euro.
Eu personal urasc senzatia de plastic pe care majoritatea modelelor o inspira, de aceea m-am decis sa incep operatiunea de wheatering a materialului rulant cu locomotiva cea mai draga mie , DA-ul. De mic am imaginea Da-urilor din gari, cu acoperisul negru aproape, cu ulei, motorina scurse pe boghie si aceasta imagine vreau sa o recreez pe diorama.
Un fost profesor din facultate imi spunea ca cel mai mare defect al romanilor este ca nu stiu sa spuna "nu stiu".Eu imi recunosc limitele si de aceea am decis ca nu voi face eu aceasta operatiune ci o voi incredinta cuiva care are talentul , priceperea si sculele necesare. "The choosen one" este Alin care si-a demontrat priceperea cu varf si indesat construind de la 0 locomotiva malaxa.
Intr-o sedinta executant beneficiar s-au convenit urmatoarele operatii:
- whatering cat mai natural si mai puturos
- schimbarea barilor rosi care tradeaza cel mai tare aspectul de jucarie , datorita plasticului de 2 lei transparent, cu bari de alama
- lipirea literelor intr-un mod profesionist (le-am lipit de 2 ori si de 2 ori au
cazut)
- dunga alba la tampoane
- montarea de oglinzi retrovizoare
- rezolvarea mersului de ratzausca
Pe urma, urmatorul pas a fost de a cauta pe net poze cu modelul real si de a decide nivelul de "murdarie" care va fi model. Totodata s-au cautat si poze cu detalii pentru boghie, tampoane, acoperish, grila radiator.
Tinta finala ar fi urmatoarea poza (sursa http://www.railfaneurope.net/):
Am listat toate pozele si impreuna cu locomotiva am livrat totul executantului.
Alin, si-a luat repede rolul in serios (si din cauza ca a semnat un contract ferm cu termene precise si cu penalizari pe masura) si cat ai zice DA a facut toata locomotiva bucati.
Deocamdata lcoomotiva zace pe masa de operatie, fara suflu, desfacute in toate bucatile posibile:
Va voi tine la curent cu evolutia lucrarilor.
Eu personal urasc senzatia de plastic pe care majoritatea modelelor o inspira, de aceea m-am decis sa incep operatiunea de wheatering a materialului rulant cu locomotiva cea mai draga mie , DA-ul. De mic am imaginea Da-urilor din gari, cu acoperisul negru aproape, cu ulei, motorina scurse pe boghie si aceasta imagine vreau sa o recreez pe diorama.
Un fost profesor din facultate imi spunea ca cel mai mare defect al romanilor este ca nu stiu sa spuna "nu stiu".Eu imi recunosc limitele si de aceea am decis ca nu voi face eu aceasta operatiune ci o voi incredinta cuiva care are talentul , priceperea si sculele necesare. "The choosen one" este Alin care si-a demontrat priceperea cu varf si indesat construind de la 0 locomotiva malaxa.
Intr-o sedinta executant beneficiar s-au convenit urmatoarele operatii:
- whatering cat mai natural si mai puturos
- schimbarea barilor rosi care tradeaza cel mai tare aspectul de jucarie , datorita plasticului de 2 lei transparent, cu bari de alama
- lipirea literelor intr-un mod profesionist (le-am lipit de 2 ori si de 2 ori au
cazut)
- dunga alba la tampoane
- montarea de oglinzi retrovizoare
- rezolvarea mersului de ratzausca
Pe urma, urmatorul pas a fost de a cauta pe net poze cu modelul real si de a decide nivelul de "murdarie" care va fi model. Totodata s-au cautat si poze cu detalii pentru boghie, tampoane, acoperish, grila radiator.
Tinta finala ar fi urmatoarea poza (sursa http://www.railfaneurope.net/):

Am listat toate pozele si impreuna cu locomotiva am livrat totul executantului.
Alin, si-a luat repede rolul in serios (si din cauza ca a semnat un contract ferm cu termene precise si cu penalizari pe masura) si cat ai zice DA a facut toata locomotiva bucati.
Deocamdata lcoomotiva zace pe masa de operatie, fara suflu, desfacute in toate bucatile posibile:











Va voi tine la curent cu evolutia lucrarilor.