Acum cativa ani am primit de la un fost colectionar de modele feroviare aceasta locomotiva BR 10 fabricata de Lima prin anii 1983-1984. Din pacate modelul nu era complet, acestuia lipsindu-i un deflector de fum pe partea dreapta si scara de acces in marchiza de pe partea stanga. Iata ce a iesit dupa reparatie:
Dupa aceasta faza de incalzire, am capatat curaj si am intrat in ââŹĹinimaââŹÂ locomotivei. Ma refer la motor, care mi s-a parut foarte galagios fiind de generatie ââŹĹanticaââŹÂ. M-am hotarat sa incerc schimbarea acestuia cu un motor de la un CD de calculator . Acest tip de modificare l-am vazut pe forum descris de @Prognosis, pe care il felicit pe aceasta cale pentru ideea avuta. Va prezint noua motorizare a locomotivei, care este mult mai silentioasa si mult mai puternica.
Odata terminata aceasta treaba am trecut la modificarea sistemului de colectare a curentului necesar functionarii, sistem aflat pe cele 2 boghiuri ale tenderului. Un dintre boghiuri colecta plusul, iar celalalt minusul. Dupa modificare fiecare boghiu poate colecta si plus si minus, astfel putandu-se asigura o mai buna alimentare a locomotivei. Pentru aceasta modificare am folosit o placuta de circuit imprimat cu doua fete, pe fiecare fata lipind cate o jumatate din lamela colectoare initiala.
Urmatoarea etapa; digitalizarea locomotivei. Aici amavut de ales intre DZ 125, ESU LOKPILOT V3 si un decodor cu 5 functii home made(schema luata de pe site-ul celor de la MERG); am optat pentru varianta a treia. Acesta este decodorul de care va vorbeam:
In cateva cuvinte acest decodor http://www.merg.org.uk/resources/decod13.pdf are o putere de 2A, compensare de sarcina, functioneaza atat in DCC cat si in DC si are 5 functii respectiv FL, RL, AUX1, AUX2 si AUX3.
Deocamdata ma opresc aici cu promisiunea ca in zilele urmatoare sa continui cu celelalte modificari aduse acestei frumoase locomotive.
Dupa aceasta faza de incalzire, am capatat curaj si am intrat in ââŹĹinimaââŹÂ locomotivei. Ma refer la motor, care mi s-a parut foarte galagios fiind de generatie ââŹĹanticaââŹÂ. M-am hotarat sa incerc schimbarea acestuia cu un motor de la un CD de calculator . Acest tip de modificare l-am vazut pe forum descris de @Prognosis, pe care il felicit pe aceasta cale pentru ideea avuta. Va prezint noua motorizare a locomotivei, care este mult mai silentioasa si mult mai puternica.
Odata terminata aceasta treaba am trecut la modificarea sistemului de colectare a curentului necesar functionarii, sistem aflat pe cele 2 boghiuri ale tenderului. Un dintre boghiuri colecta plusul, iar celalalt minusul. Dupa modificare fiecare boghiu poate colecta si plus si minus, astfel putandu-se asigura o mai buna alimentare a locomotivei. Pentru aceasta modificare am folosit o placuta de circuit imprimat cu doua fete, pe fiecare fata lipind cate o jumatate din lamela colectoare initiala.
Urmatoarea etapa; digitalizarea locomotivei. Aici amavut de ales intre DZ 125, ESU LOKPILOT V3 si un decodor cu 5 functii home made(schema luata de pe site-ul celor de la MERG); am optat pentru varianta a treia. Acesta este decodorul de care va vorbeam:
In cateva cuvinte acest decodor http://www.merg.org.uk/resources/decod13.pdf are o putere de 2A, compensare de sarcina, functioneaza atat in DCC cat si in DC si are 5 functii respectiv FL, RL, AUX1, AUX2 si AUX3.
Deocamdata ma opresc aici cu promisiunea ca in zilele urmatoare sa continui cu celelalte modificari aduse acestei frumoase locomotive.