Semafor,
Am auzit de atatea ori povestea cu "reproducerea castelului de vanatoare" ca sincer sa fiu am deja lehamite. Este mai degraba o leganda urbana la fel ca si gara din Suceava, care "reproduce" o gara ne-precizata din Elvetia sau din Italia. (Cand precizeaza gara e si mai rau, fiindca poti gasi pe net imediat poza garii in cauza si te lamuresti instantaneu ca nu este deloc asa). Am tot cautat pavilioanele de vanatoare ale Imparatesei Maria Tereza si n-am gasit nimic care sa semene macar din elicopter cu gara din Herculane.
Mai exista o alta varianta, tot ne-verificata, care zice ca in fapt casa imperiala a Austriei avea la Herculane o cabana de vanatoare care a fost transformata in gara cu ocazia construirii liniei. Care-i adevarul putem afla doar consultand documentele de arhiva, care se afla in Bibliothek der Ăâsterreischische Bundesbahnen, Wien. Se incumeta cineva?
In privinta arhitectului A.D. Serres, o alta jumatate de informatie preluata de la o postare pe net la alta fara precizarea sursei, hai sa facem un pic de lumina si sa-i spunem numele intreg:
In 1841 se nastea la Bayonne (Franta) Auguste Wieczffinski, fiul unui nobil polonez refugiat in Franta casatorit cu o nobila de origine franceza. La o data neprecizata de sursele disponibile pe net, parintii acestuia divorteaza iar tanarul renunta la numele sau polonez folosind numele "De Serres" dupa familia mamei sale.
Ajuns la varsta studiilor, tanarul Auguste De Serres-Wieczffinski a devenit absolventul unei cunoscute scoli de inginerie din Paris (Ecole des Ponts et Chausees) dupa care incepand din 187a inceput sa lucreze pentru o "oarecare" firma numita k. k. Ăâsterr. Staats-Eisenbahn-Gesselschaft sau pe scurt StEG, intamplator prima firma care a construit cai ferate pe teritoriul de azi al Romaniei. Cu incepere din 1875 Auguste De Serres-Wieczffinski devine director de dezvoltare a liniei respective, pozitie pe care o va detine pana in 1881 cand demisioneaza.
In aceasta calitate va proiecta, intre altele, cladirea garii Nyugati din Budapesta la care a participat in calitate de furnizor al structurii metalice celebrul inginer Alexandre Gustave Eiffel, precum si calea ferata Temesvar (Timisoara)-Orsova pe traseul careia se afla si cocheta statie Herculane.
Auguste De Serres-Wieczffinski se stinge la Paris in 22 August 1900 in varsta de 59 de ani.
Am auzit de atatea ori povestea cu "reproducerea castelului de vanatoare" ca sincer sa fiu am deja lehamite. Este mai degraba o leganda urbana la fel ca si gara din Suceava, care "reproduce" o gara ne-precizata din Elvetia sau din Italia. (Cand precizeaza gara e si mai rau, fiindca poti gasi pe net imediat poza garii in cauza si te lamuresti instantaneu ca nu este deloc asa). Am tot cautat pavilioanele de vanatoare ale Imparatesei Maria Tereza si n-am gasit nimic care sa semene macar din elicopter cu gara din Herculane.
Mai exista o alta varianta, tot ne-verificata, care zice ca in fapt casa imperiala a Austriei avea la Herculane o cabana de vanatoare care a fost transformata in gara cu ocazia construirii liniei. Care-i adevarul putem afla doar consultand documentele de arhiva, care se afla in Bibliothek der Ăâsterreischische Bundesbahnen, Wien. Se incumeta cineva?
In privinta arhitectului A.D. Serres, o alta jumatate de informatie preluata de la o postare pe net la alta fara precizarea sursei, hai sa facem un pic de lumina si sa-i spunem numele intreg:
In 1841 se nastea la Bayonne (Franta) Auguste Wieczffinski, fiul unui nobil polonez refugiat in Franta casatorit cu o nobila de origine franceza. La o data neprecizata de sursele disponibile pe net, parintii acestuia divorteaza iar tanarul renunta la numele sau polonez folosind numele "De Serres" dupa familia mamei sale.
Ajuns la varsta studiilor, tanarul Auguste De Serres-Wieczffinski a devenit absolventul unei cunoscute scoli de inginerie din Paris (Ecole des Ponts et Chausees) dupa care incepand din 187a inceput sa lucreze pentru o "oarecare" firma numita k. k. Ăâsterr. Staats-Eisenbahn-Gesselschaft sau pe scurt StEG, intamplator prima firma care a construit cai ferate pe teritoriul de azi al Romaniei. Cu incepere din 1875 Auguste De Serres-Wieczffinski devine director de dezvoltare a liniei respective, pozitie pe care o va detine pana in 1881 cand demisioneaza.
In aceasta calitate va proiecta, intre altele, cladirea garii Nyugati din Budapesta la care a participat in calitate de furnizor al structurii metalice celebrul inginer Alexandre Gustave Eiffel, precum si calea ferata Temesvar (Timisoara)-Orsova pe traseul careia se afla si cocheta statie Herculane.
Auguste De Serres-Wieczffinski se stinge la Paris in 22 August 1900 in varsta de 59 de ani.