buna,
o mica precizare pentru a evita confuziile 8)
nu este "Görlitz usor" :-? ci "Görlitz III usor" (G III L) in versiunea modernizata cu patru arcuri.
in Romania a existat, ca si in Germania, si modelul "Görlitz II", atat "greu" cat si "usor", la vagoane germane ajunse la CFR dupa cel de-al doilea razboi mondial.
boghiuri "Görlitz" au fost urmatoarele:
"Görlitz" (G I) la jumatatea anilor 1920, boghiu "greu", testat sub vagoane 4ü din Grupa 23 (Hecht)
"Görlitz II" la sfarsitul anilor 1920, versiunea "grea" (Rheingold, Grupa 28) si "usoara" (E30)
"Görlitz III" in anii 1930, cel mai raspandit, versiunea "grea" (vagoane de tren rapid, vagoane WIT) si "usoara" (vagoane de tren accelerat, in Romania "Dimitrov")
"Görlitz IV" in anii 1950, de exemplu boghiul de capat de la vagoanele TE
"Görlitz V" in anii 1960 si pana spre 1980, boghiul standard in Romania la multe vagoane in general de constructie germana (WL, Seria 50, etc)
"Görlitz VI" in anii 1970, un GV ameliorat, in Romania la vagoanele etajate B 26-26 in versiunea G VI K-Do
"Görlitz-Prag" (GP200) in anii 1980, un GVI ameliorat cu frana pe disc si optional magnetica, in Romania la vag. seria 80...
asta ar fi pe scurt, se poate detalia in zeci de pagini...