Remiza pentru drezina pantograf Campina 1:160

sogard_2003

Well-Known Member
Trenulist
19 Ian 2016
3.570
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Catalin esti fenomenal. :D promit o bere din partea mea cand vom avea ocazia sa ne intalnim. Multumesc mult de tot ,am observat ca este chiar remiza din Campina,sunt minunat de ajutorul oferit.inca o data mii de multumiri.

Horia laserul ala cu siguranta face treaba,proprietarul zice ca are o rezolutie a punctului de numai 0.025 dar e greu de crezut ca un laser de 6000 de euro e atat de precis insa cine stie, e de invatat ... ca ultimul experiment la gravura in plastic s-a lasat cu topire si chiar cu taiere :( sa vedem ce materiale mai testam cand voi mai avea timp.
La mine deocamdata a inceput "olimpiada de toamna" :| :| :mrgreen:
 

victorian

Well-Known Member
Trenulist
21 Oct 2007
2.229
3
Constanta
LOCATION
Constanta
Excelent Catalin, ca de obicei, tu esti omul care tace si face!

Iar pozele astea nu numai ca lamuresc definitiv "fata nevazuta a lunii" ci vin si cu niste date suplimentare si extrem de importante.

La rezolutia aceasta a pozelor se vede clar placajul de caramida de pe fatada, deci e simplu de numarat efectiv randurile de placaj si rezulta toate inaltimile pe verticala. Placajul poate sa aiba inaltimea efectiva intre 5 si 6.5 cm la care se adauga circa 1 cm rost intre elemente, deci pasul elementelor rezulta intre 6 si 7.5 cm.

Inca o data felicitari pentru mana de ajutor, numai bine!
 

catalin

Well-Known Member
Trenulist
24 Apr 2007
2.847
47
Bucuresti
YAHOO
[email protected]
LOCATION
Bucuresti
sogard_2003: cu placere ! Cred in modelismul cu "baze" romanesti care sa reproduca ceea ce avem pe liniile noastre, asa, cu bune cu rele.
Inca un amanunt, usa de acces este exact pana la inaltimea firului de contact. Ai deja o coordonata fixa...

Victorian: subiectul acesta mi-a adus aminte ca am ramas restant cu o alta remiza. A noastra e ceva mai veche si vine din alt veac. Incerc sa duc la capat acele masuratori...
 

Horia_Radulescu

Moderator
Membru personal
Super Moderator
Moderator
Trenulist
14 Feb 2008
5.335
1
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
bravo catalin! :)

@sorgard, cu laserul NU se taie plastic, polistirenul, PVC-ul si PMMA se topesc! se poate insa grava si taia lemn, carton, etc...
 

stageexp

Well-Known Member
Trenulist
14 Ian 2008
1.260
0
Timisoara
LOCATION
Timisoara
Salut,
se poate taia si grava plastic cu ajutorul instalatiilor laser fara nici un fel de probleme.
Masina se calibreaza diferit in fuctie de materialul prelucrat. Durata de debitare si puterea laserului variaza in functie de material (la puteri mari se poate taia tabla de inox de 5 mm sau de otel de 15 mm, la puteri mici se taie orice reper pentru machete arhitecturale sau publicitate: plexi, abs, pluta, lemn).
 

sogard_2003

Well-Known Member
Trenulist
19 Ian 2016
3.570
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Au trecut mai bine de doi ani de cand am lasat acest subiect deoparte insa lucrarea nu a fost uitata, asadar am realizat o mare parte din piesele pentru remiza:







Sa vedem cand o sa fie timp sa o si asamblez.
 

dimitrov

Well-Known Member
Trenulist
26 Aug 2007
588
1
Citind ceea ce se spunea aici .....cu 2 ani in urma.....si vazind acum reluarea......daca mai este de actualitate (si pentru ca cineva pusese si intrebarea).....aduc o completare cu privire la inaltimea firului de contact (poate va va fi de folos...asa cum am avut eu nevoie)......
Impins de nevoie ,am luat legatura telefonica cu seful serviciului "linie electrica" Brasov si i-am cerut date exacte ale inaltimii liniei de contact la pasajele de nivel cu cf.......
-inaltime minima de instalare (la care gasesti firul de contact)....5.150 mm.
-inaltime nominala fir de contact.............................................5.750 mm.
-inaltime fir contact la pasaje rutiere-cf pe regionala Bv.............6.000.mm.
-distanta minima intre fir si caracasa metalica in conditii meteo
proaste ptr a evita un arc electric...................................... 380 mm.
-calcul distanta minima de siguranta....................aprox 11 mm / KV.
-inaltime pantograf coborit la LE (de ciuperca sinei)....................4.500 mm
-inaltime "de lucru" admisa a pantografului ridicat (de la ciuperca
sinei)....................................................................4.850-6.580 mm.
OFF TOPIC...Am avut si eu nevoie de datele astea....fiindca nu stiu din ce motive sau ratiuni.....s-au apucat cei de la CFR sa modifice inaltimea maxima admisa la trecerile de nivel,cu linii electrice de la 4,50 m la 4,00 m....si asta pe DN-uri....unde ai trafic greu (la "greu :D ) si bineinteles si inaltimi ce dau intre 4,00 si 4,50 m in mod normal,fara a mai necesita autorizatii si taxe suplimentare ! Exemple...DN 2A la Tandarei pe ruta de camioane....Brasov,la bariera cu cabina (manuala) din triaj (ruta de camioane)....etc...etc.... Ma gindesc la "mafia" autorizarilor (pentru inaltimi) din CNADNR -filialele locale,care sa te trimita cu "motiv intemeiat" pe rute ocolitoare si tarife sporite,pe seama transportatorului si in final a "prostului" de beneficiar.........dupa ce ca atitia ani s-a circulat cu 4,50m !!!!"Traim in ...tara asta...."