pregatiri pentru diorama

obiwan

Well-Known Member
Trenulist
24 Apr 2008
2.675
0
cluj
LOCATION
cluj
Salutare, trenulisti! Subiect banal, diorama HO. M-am tot uitat la dioramele membrilor acestui forum si am observat abordari interesante, tehnici aplicate mai mult sau mai putin corect. Ideea mea despre aspectul unei diorame: totul trebuie sa fie cat mai natural, nu e nevoie sa cumperi totul de-a gata. Te apuci si cumperi material rulant, sine, poduri, macaze, ziduri si altele, pui totul pe un placaj sau pal , tai ceva polistiren si te apuci de admirat opera de arta. Atunci unde mai e modelismul? La producator? La magazin?
Nu cred. Presupun ca ar trebui un pic mai serios desfiintat aspectul artificial. Bineinteles ca nu poti face totul acasa, dar daca te rezumi la a aseza componentele dioramei intr-o anumita maniera, mai muti ceva de ici-colo si apoi conectezi firele prin gramezile de plastic colorat nu cred ca te incita indeajuns. Tocmai de aceea m-am decis sa fac multe componente si ansamble din doua motive: cheltui mai putin si apoi ai alta satisfactie cand stii ca o buna parte din ele sunt concepute si executate de tine. Deci, pornim la treaba!
 

rally

Well-Known Member
Trenulist
4 Dec 2016
1.188
0
bucuresti
www.jucarii.com.ro
WEBSITE
http://www.jucarii.com.ro
LOCATION
bucuresti
obiwan, ai dreptate, ca doar ne numim modelisti ... Nu ? :D
Dar singurul risc este sa obtii in final acele diorame ale tatilor nostri, cu iarba rumegus verde , brazi din carpe, case vopsite cu aquarela , munti luciosi de carton, semnale ciudate etc, etc.
Nu ca nu ai putea sa o faci mai bine, dar pana si pentru selfmade trebuie scule...
de la "banalul" aerograf pana la laserul de taiat carton ... pt cladiri.
Si nu in ultimul rand iti trebuie un pic mai mult decat mana, si simt artistic.
Mai ales ultimele 2 , putini au fost inzestrati de mama natura cu asa ceva, asa ca apeleaza la de-a gata.
Stiu pe cineva care si-a facut SINGUR gari romanesti si turnuri de apa, la fiecare model lucrand luni de zile . I-au iesit ff reusite, dar fratele e pe bataie lunga, nu-l grabeste nimeni, DAR intre timp a uitat de diorama si a devenit ... COLECTIONAR :D :D :D
Morala ? Proiectele pe termene prea lungi, sfarsesc de regula lamentabil. :(
sigur cand il termini n-o sa-ti mai placa :roll:
Din exemplele de aici, eu cred ca strategia constructiei dioramei lui GAM3 a fost cea mai buna ;-)
Oricum , succese !!!
rally
 

stageexp

Well-Known Member
Trenulist
14 Ian 2008
1.260
0
Timisoara
LOCATION
Timisoara
Salut.
Culmea e ca si obiwan si rally au dreptate :D .
Modelismul presupune diferite aspecte, indiferent de tipul jucariilor: si la nave unii asambleaza kituri din plastic, altii construiesc de la zero. A confectiona ceva de mana ta duce la satisfactii deosebite, trebuie insa o dotare minima si foarte mult talent. Mai este si problema timpului. Pentru o prelucrare rapida ar fi necesar un centru de prelucrare (de exemplu cu laser) care insa depaseste bugetul majoritatii modelistilor. Confectionarea cu scule taietoare "de mana" implica foarte mult timp pentru fiecare element in parte, care trebuie finisat. Totul de fapt este un amestec de timp liber, talent, bani.
Cred (eu cel putin aplic aceasta metoda) ca e buna o cale de mijloc, adica sa cumperi ceea ce ai nevoie si nu poti realiza singur, sau poti dar cu un efort care depaseste ca si cost total pe cel de achizitie, si sa faci ceea ce se poate face pe bancul tau de lucru.
 

obiwan

Well-Known Member
Trenulist
24 Apr 2008
2.675
0
cluj
LOCATION
cluj
Multumesc lui Rally si lui Stageexp pentru interventii. Am uitat sa specific de la bun inceput ca sunt navomodelist convins. Nave de epoca, in special corabii (vezi Wappen von hamburg, pas cu pas). Nu pot sa spun ca sunt mai talentat decat altii sau mai dotat (scule, materiale, documentatie, etc). dar nici nu-s in sertarul celor care accepta sa ia totul de-a gata ! Am initiat acest subiect dorind ca cei care sunt de acord (macar partial) cu mine sa dezbatem problema pe toate laturile. De acord cu Rally: dureaza mult. Rally, am un proiect paralel in navo de la zero, sper sa am si timpul necesar pt fieratanii. Voi incerca sa postez poze cu ce am realizat pana acum si asta nu pentru a primi laude sau dezaprobari, ci pentru a dezvolta cu ajutorul vostru anumite proiecte legate de modelismul feroviar. Cine spune ca fara laser nu faci nimic prefera sa stea cu manichiura intacta. Eu prefer sa raman fara unghii si amprente din varii motive. Astept parerile pro sau contra si prefer dezbateri constructive. Salutari la toti !
 

Radu161

Well-Known Member
Moderator
Trenulist
25 Mai 2007
1.735
9
Bucuresti/Arad
r161trains.wordpress.com
WEBSITE
http://r161trains.wordpress.com/
YAHOO
radu161
LOCATION
Bucuresti/Arad
Crede-ma, laserul nu te scuteste integral de pierderea unghiilor, amprentelor, etc. Te ajuta mult mai ales cand ai facut chestii repetitive. In schimb, taierea cu laserul presupune cunoasterea unui program de proiectare => niste ore in fata calculatorului, comparand masuratori, alcatuind planuri, etc.
Cat despre diorama, chiar daca ai totul "de-a gata" nu te scuteste de efort. Fiecare kit de casa care trebuie montat presupune efort si timp, alcatuirea planurilor, asezarea si fixarea liniilor, modelarea terenului, aplicarea ierbii, toate sunt procese de durata care se pot solda si cu esecuri.
Si cum zicea cineva pe forum, lucrul la o diorama nu se termina niciodata.

P.S.:Chestia cu amprentele imi da o idee, dar nu pot s-o zic in public. :twisted:
 

obiwan

Well-Known Member
Trenulist
24 Apr 2008
2.675
0
cluj
LOCATION
cluj
BR 185 de la TRIX. Podul este executat din profile de aluminiu. La capete pe patratelele galbene vor fi aplicate dungi negre dispuse oblic. Portalul de tunel este confectionat din placaj de fag, armatura de fibra de sticla pt pereti, iar zidaria este compusa din glet, aracet, tus negru. Inainte de a se intari compozitia aplicata cu un spaclu, se deseneaza cu un creion modelul, apoi cu un varf de cater se apasa pe suprafata. Procedeul necesita cateva probe in prealabil pt a nu fisura materialul.
 

stageexp

Well-Known Member
Trenulist
14 Ian 2008
1.260
0
Timisoara
LOCATION
Timisoara
Abia astept obiwan sa avem "material de studiu" :D .
Se pot face multe lucruri de la zero, debitarea la dimensiuni mici este dificila prin acuratetea care trebuie obtinuta, dar este oricum posibila prin alocarea unui timp mai mare (spre deosebire de prelucrarea laser).
Se pot face multe lucruri, in special elemente de infrastructura feroviara (cladiri si poduri).
Am in vedere pentru viitorul apropita si indepartat cateva constructii feroviare, ceva semaforizare, poduri precum si o loko 060 de la zero (scara mare G) care insa va dura ceva vreme. O sa avem ocazia sa dezbatem cele bune si cele mai putin reusite din ceea ce o sa facem.

Numai bine
 

SantaFeFan

Well-Known Member
Trenulist
27 Feb 2008
1.402
0
Germania
LOCATION
Germania
Salut,
iata si de la mine ceva facut de la zero...

Portalul si podul sunt facute din lemn.Desigur se pot face multe chestii ,dar este imposibil a se face chiar totul(Locomotive ,vagoane ,masini ,camioane,figurine etc etc) .Iti trebuie un arsenal de scule ,talent si MUUUUUUULT timp liber (inca nu sunt pensionar .... :-? )
 

obiwan

Well-Known Member
Trenulist
24 Apr 2008
2.675
0
cluj
LOCATION
cluj
Frumos pod din lemn! Ce esenta ai folosit si cam cat estimezi ca a durat? referitor la '' a face totul'' nu am afirmat asta. rezumativ, am formulat :cat mai mult. Iti plac chestiile americane. Arata bine, dar din pacate nu prea te poti da cu garnituri europene pe o asemenea diorama. Dar daca esti fan SANTA FE, atunci totul e OK! Rog pe cei care au mai executat de la zero sa posteze. Succes!
 

SantaFeFan

Well-Known Member
Trenulist
27 Feb 2008
1.402
0
Germania
LOCATION
Germania
Salut,
Am folosit lemn de brad....mai precis acele lemne care se folosesc la rachetele la revelion.Le-am adunat a doua zi dimineata de pe strada.... :D .Dar se gaseste si la Praktiker diferite dimensiuni la 1m lungime(3x3mm ,4x4mm sau 5x5mm etc).Am vopsit podul cu vopsea acrilica maro-negru foarte diluata(practic o apa murdara ).Am lucrat 2-3 zile (seara cate 2-3 ore) la TV si cu o bere rece in apropiere....deci fara graba :D .Am facut pe o hartie o schitza a piciorului (nu stiu daca este corect ? )podului si asa am taiat toate lemnele la aceeasi dimensiune.Le-am lipit cu aracet ,si la incheieturi am dat gauri mici si am introdus cuie minuscule (cam asa mari ca cele pentru sine).
Si da ,LDH are dreptate....poduri din lemn se pot pune si pe diorame europene.
 

sogard_2003

Well-Known Member
Trenulist
19 Ian 2016
3.570
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
@Obiwan pana la urma e alegerea ta cu ce "te dai" pe sine!
Incearca sa te joci cu ipsosul ca merita munca ,devi peste noapte un mic Brancusi si pe urma te transformi in Picasso cu putina tempera ,iesi ieftin si e DIY(do it yourself).
@FantaFeFan felicitari pentru reusita,cum de rezisti dupa o noapte de revelion sa aduni betze de pe strada? :D
 

SantaFeFan

Well-Known Member
Trenulist
27 Feb 2008
1.402
0
Germania
LOCATION
Germania
sogard_2003 a spus:
@FantaFeFan felicitari pentru reusita,cum de rezisti dupa o noapte de revelion sa aduni betze de pe strada? :D
Ei bine....a fost ceva mai tarziu........ :mrgreen:
Dar pe bune ,merita sa umblii cu ochii deschisi .De exemplu a avut nevasta 2 mici pomi Bonsai ,care din motive necunoscute........s-au uscat :mrgreen: .Acum o sa primeasca la timpul potrivit un loc in mini Sierra Nevada (adica pe diorama ).arata mai bine ca orice pom din plastic