Automotoare seria 78-750

  • In data de 20.02.2019 forumul poate sa functioneze cu intreruperi, update la versiune software!

cristiCFR

Well-Known Member
19 Iun 2007
944
0
30
Timisoara
tren.transira.ro
WEBSITE
http://tren.transira.ro/
YAHOO
pitcristian
LOCATION
Timisoara
#1
Automotorul Malaxa 78-0774-6 al Regionalei CFR Timisoara

You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum


You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum


You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum


You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum
 

victorian

Well-Known Member
21 Oct 2007
2.227
1
Constanta
LOCATION
Constanta
#2
Ieri am vazut din nou automotorul 78-0771-2 in gara Constanta, (cursa Constanta-Mangalia) si de data asta am apucat sa fac si poze:



Enjoy!

Salutari din Constanta,
Dorin
 

victorian

Well-Known Member
21 Oct 2007
2.227
1
Constanta
LOCATION
Constanta
#3
Ieri am avut drum pana la Mangalia iar la intoarcere, ignorand microbuzele si autobuzele, am preferat sa ma intorc cu automotorul Malaxa, care astepta cuminte in gara. E prima calatorie pe care o fac cu asemenea masina care are exact varsta mamei mele. As spera sa nu fie si ultima!

Aici o imagine a automotorului in gara Mangalia:



Salutari din Constanta,
Dorin
 

cristiCFR

Well-Known Member
19 Iun 2007
944
0
30
Timisoara
tren.transira.ro
WEBSITE
http://tren.transira.ro/
YAHOO
pitcristian
LOCATION
Timisoara
#5
Vin cu o intrebare :

785 si 781 pe unde sunt ?
Aveam ceva informatii ca 785 ar fi la Tecuci si 781 la Medgidia.

Cineva din zona poate sa confirme sau infirme ? :D

Multumesc :wink:
 

cristiCFR

Well-Known Member
19 Iun 2007
944
0
30
Timisoara
tren.transira.ro
WEBSITE
http://tren.transira.ro/
YAHOO
pitcristian
LOCATION
Timisoara
#6
No , uitati ce am pentru voi :D :D

http://www.parovoz.com/newgallery/?ID=115331&LNG=RU
Railcar ABmot-758 platform from Farforovskaya, block Obukhovo - Tov.-Leningrad-Moscow.

http://www.parovoz.com/newgallery/?ID=115876&LNG=RU
Railcar ABmot-758 from the Square. Farforovskaya, block Obukhovo - Tov.-Leningrad-Moscow

Bonus:
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum


Multumesc lui catalin pentru atentionare :D
 

catalin

Well-Known Member
24 Apr 2007
2.825
16
Bucuresti
YAHOO
[email protected]
LOCATION
Bucuresti
#7
785 era in toamna lui 2005 in Tecuci si in aprilie 2007 (ambele dati vazut de mine) . In 8 martie a.c., intr-o discutie cu un mecanic de automotoare in gara Marasesti, acesta mi-a confirmat ca 785 este tot acolo. Eu nu am putut verifica personal informatia.

Uite-l aici, in 7 aprilie 2007, in statia Panciu, pe la 5 dimineata.
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum
 

dimitrov

Well-Known Member
26 Aug 2007
588
1
#11
Citind cu repeziciune ce este trecut aici despre automotorul Malaxa seria 78.........vin cu citeva imagini de la modernizarea lui. Multumesc celor implicati la "pozare".
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum

You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum

You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum

You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum

.....atit am reusit,datorita timpului f.f. scurt....si priviti si noua schema de vopsire.Capacele de la cutia de osie mai au in relief CFR MALAXA.
 

romrail

Active Member
11 Apr 2016
183
0
Bucuresti
YAHOO
romrail
LOCATION
Bucuresti
#12
Chiar arata bine noua schema de vopsire. O dovada in plus a faptului ca aspectul "ciudat" al seriei 900 modernizate e dat doar de culorile neinspirat alese.

Schema de vopsire e superba si vad ca da foarte bine pe culori deschise (alb/rosu la EC si EA; albastru/alb la seria 700).

Pacat ca albul se va murdari foarte repede, in conditiile normale de exploatare.
 

LDH

Well-Known Member
3 Sep 2016
6.938
1
Bucuresti
modelism-feroviar.blogspot.com
WEBSITE
http://modelism-feroviar.blogspot.com/
LOCATION
Bucuresti
#13
dimitrov,

Multumim pentru imagini si daca mai ai ceva cu detalii, mai ales de la boghiu, poate le pui.

Este clar ca actualele boghiuri, ma refer la structura de rezistenta (cadru), cu exceptia formei generale nu au nicio legatura cu boghiurile initiale.

Acestea de astazi au fost modificate si ranforsate.
Originalele Malaxa esrau foarte suple si fin realizate de ma mir cum de sustineau toata greutatea automotorului.
 

victorian

Well-Known Member
21 Oct 2007
2.227
1
Constanta
LOCATION
Constanta
#14
Dimitrov,

Multumesc frumos pentru poze! Fie chiar si putine, sunt extrem de valoroase!

Inscriptia "Malaxa" pe cutiile de unsoare a "scapat" furiei martelarii din anii '50 din cauza ca la vremea respectiva capacele erau ascunse sub "fustele" masinii.

Abia prin anii 70, cand s-a luat decizia, neinspirata din punctul meu de vedere, de a renunta la aceste fuste, a devenit vizibila. La ora aceea insa deja numele "Malaxa" nu mai reprezenta nici un pericol. Zic neinspirata, fiindca odata cu renuntarea la ele masinile au capatat acest aer de cocostarc, prea inalta pe sine. Horia si Rudi i-ar spune "hochbeinige", adica "inalte de picioare":D

La fel de neinspirata pare pozitia prizelor pentru comanda multipla, pur si simplu niste cutiute "adaugate" pe botul automotorului. Oare ar fi fost atat de greu de decupat niste patratele, si ascuns respectivele prize sub niste capace? Dar, evident, aspectul estetic este mereu o cenusareasa... Pentru cei care se intreaba cum ar fi trebuit procedat de fapt, le amintesc ca si automotoarele CFPV aveau aceste prize de comanda multipla, care erau asezate chiar aparent, insa erau asezate in asa fel incat nu deranjau "economia" designului masinii!

Cat despre schema de vopsire, apreciez macar faptul ca s-a considerat corecta reintoarcerea la culoarea albastra originala pentru unele din aceste masini, chiar daca e regretabil ca s-a considerat necesara utilizarea schemei "delfin" in loc de revenirea completa la schema originala. Dar, asta e cea mai mica dintre probleme. Cu un pic de bunavointa, atata timp cat mai exista masina, se poate vopsi la loc urgent! Macar daca au dat bani s-o modernizeze, inseamna ca inca niste ani de acum incolo le vom mai vedea noi pe sine, si nu aparatul de sudura...

Salutari din Constanta,
Dorin
 

LDH

Well-Known Member
3 Sep 2016
6.938
1
Bucuresti
modelism-feroviar.blogspot.com
WEBSITE
http://modelism-feroviar.blogspot.com/
LOCATION
Bucuresti
#15
victorian a spus:
Inscriptia "Malaxa" pe cutiile de unsoare a "scapat" furiei martelarii din anii '50 din cauza ca la vremea respectiva capacele erau ascunse sub "fustele" masinii.
Da-mi voie sa te contrazic Victorian.

Capacele nu au scapat deoarece erau ascunse de fuste.

Primele automotoare fara fuste le-a facut chiar Malaxa inainte de schimbarea regimului.
 

cristiCFR

Well-Known Member
19 Iun 2007
944
0
30
Timisoara
tren.transira.ro
WEBSITE
http://tren.transira.ro/
YAHOO
pitcristian
LOCATION
Timisoara
#16
dimitrov ,
Multumim pentru pozele din timpul modernizarii

Legat de schema "delfin" ,nu se potriveste de loc cu arhitectura, asta e, daca aia de la CFR Calatori nu au simt artistic si comanda asa o vopsire , dar asta nu e o problema majora se poate ori cand vopsi la loc , principalul e sa functoneze bine :D

Se pare ca nu ati citit tot cu atentie :D

http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=2616&postdays=0&postorder=asc&start=27

Automotoarele fara sorturi au fost produse dupa nationalizare.

Iar la celelalte au eliminat sorturile prin anii 50' , eliminand cupla automata , marind tampoanele , farurile , etc.
 

LDH

Well-Known Member
3 Sep 2016
6.938
1
Bucuresti
modelism-feroviar.blogspot.com
WEBSITE
http://modelism-feroviar.blogspot.com/
LOCATION
Bucuresti
#17
O singura remarca legata de vopsire.

Sigur daca sablau piesele boghiurilor si renuntau la vopseaua aia lucioasa aratau si mai bine.

E bine si asa, adica nesablate, daca cineva se alege cu un capac de cutie de ungere Malaxa sigur o sa gaseasca si vopseaua originala din anii patruzeci.
:D
 

dimitrov

Well-Known Member
26 Aug 2007
588
1
#18
Am uitat sa va spun,ca de la fata locului,mi s-a spus despre modernizare ca,in mare, se face o amenajare in interoir,se introduce aer conditionat,iar la propulsie se inlocuieste motorul cu unul VOLVO (n-am cerut detalii) si cutie de viteza Alstom.
 

cristiCFR

Well-Known Member
19 Iun 2007
944
0
30
Timisoara
tren.transira.ro
WEBSITE
http://tren.transira.ro/
YAHOO
pitcristian
LOCATION
Timisoara
#19
Ohooo , AC , pe asta vreau sa o vad :confused: :confused: :confused:

De Motor volvo stiam , la 900 pe cutia de viteze scria Allison, banuiam ca tot de aceasta vor pune si pe 750
 

catalin

Well-Known Member
24 Apr 2007
2.825
16
Bucuresti
YAHOO
[email protected]
LOCATION
Bucuresti
#20
Referitor la cutiile de unsoare:
Cutiile cu inscriptiile SKF Malaxa au fost montate pe automotoarele produse pana la nationalizarea uzinei. Cele cu "23 August", dupa. Imediat dupa nationalizare s-a declansat nebunia schilodirii spiritului romanesc, care a durat pana la mijlocul anilor '50. In aceasta perioada inscriptiile care aduceau aminte de trecut erau inlaturate. Inscriptiile de pe cutii au scapat si pentru ca erau ascunse sub fusta acestor masini si pentru ca, spre diferenta de placile de uzina aplicate pe locomotivele cu abur, cutia de ungere este dintr-un aliaj mult mai dur.
Deci efortul era prea mare pentru ceva ce oricum era ascuns privirilor candide ale clasei muncitoare, priviri atintite spre un viitor luminos nu spre aceste masini burgheze.
Ulterior, in anii '60, ura fata de orice insemna spirit national se atenuase, cutiile au ramas acolo dupa inlaturarea fustelor.
In timpul RK-urilor, in cei 70 de ani de activitate, cutiile au fost schimbate intre ele, astfel incat veti gasi automotoare (762 spre exemplu) care are amestecate cutii SKF Malaxa si "23 August".