Diorama lui dRacus

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
cosmin,

In cazul tau inseamna ca nu poti trece trenurile de pe o linie pe alta fara sa faci manevre, asta in cazul in care mai ai niste macaze pe la capete.

Gandeste-te la scenariu: un tren intra in gara si opreste la peron, trenul de pe exterior.
Tot atunci vine, din celalalt sens celalalt tren, care nu opreste, si vrea sa iasa, pentru urmatoarea tura, pe exterior.
Cum executa manevra daca nu ai, cel putin, o dubla jonctiune. Eu sustin ca trebuie doua deoarece trenul din gara, cel stationat, v-a trebui sa intre pe interiorul buclei la urmatoarea tura.
 
iese pe o linie paralela,linia 2,3,4 sau 5,nu e nevoie sa faca manevre,absolut
niciuna,dupa cum am zis,gara cu 5 linii pe care o am are capacitatea de a primi
2 trenuri pe fiecare sens in simultan...cand zici dubla jonctiune zici DKW? :roll:
 
Nu, cand zic dubla jonctiune inseamna o "bretea" compusa din patru macaze si o incrucisare adica asta:

DJPredeal.jpg


Poza este facuta la Predeal, autor necunoscut, si preluata de pe Railway Fan Romania - galerie
 
ma gandem eu....nu am asa ceva,insa pot sa fac trecerile la intrarile in gara....in
curand o sa pun si poze si ai sa vezi....insa la un alt topic
 
Schitza promisa:


Am incercat sa pastrez proportia tablei, schema sigur nu am reusit.
Zona gri = deal sau rezidential pe deal
Zona 3... nu sunt sigur inca. Asa ar avea avantajul ca pot prelungi spre un alt modul, dar poate o cobor si inchid cu linia punctata de jos (care evident si ea e pusa tot ptr o eventuala prelungire)
De intamplat, nu e un scenariu. Inca sunt la ora copilariei cand abia astept sa-l vad invartindu-se...

Offtopic: pot sa sterg mesajele scrise de mine?
Intrebarea 2: placa turnanta e circulara. Cum se cheama acelasi lucru dar care functioneaza paralel? Eventual aveti niste linkur/poze?
 
@LDH
Asa mai bine iei schema de la o macheta Noch si rezolvi problema foarte simplu.
Metr, daca ai idei preconcepute si nu-ti plac preformatele, Ok dar nu fa afirmatii , daca nu aprofundasi problema .
La una din preformatele simple, Shonmuhlen si ai 2 circuite cu posibilitatea de a trece de pe unul pe altul, plus ca in digital ai posibilitatea sa ciocnesti 2 locomotive frontal , deci nu poate fi vorba de acelasi sens toate :p
a1025.jpg
circuit Shonmuhlen

a1033.jpg
circuit Salzburg
 
Sal ,

Uite schema lui Dracus dar mai tehnica.Suprafata 3900 x 1600.

dracus.jpg


@LDH

Daca omul are spatiu nu are probleme cu panta ! :lol:
Iar daca mai pune 4 macaze o rezolva si cu trecerile de pe o linie pe alta.
 
ca sa profite la maxim de spatiu macazele trebuie sa urmeze imediat dupa curbe
altfel linia din interior e de doar 4xG....iar daca mai skimba macazele de pe liniile
2 si 3 cu incrucisari duble DKW,atunci spatiul este optimizat
 
Rally,

Iar ne contrazicem?
Ai mai vrut sa-mi demonstrezi ca nu am dreptate si nu a mers.
Ce-mi arati tu acolo se petrece la intre Ciulnita si Ploiesti, adica trecerea, pe cand eu vreau ca toate sa se intample la Ciulnita, adica intr-o singura gara ca de aceea este gara.
Ia intreaba-l pe pcg cate treceri directe poate face?

Uite asa le trece de pe o linie pe alta
3248emo-messbrasil.gif
 
@ LDH
Esti obsedat de... "sine" :D :D :D Hmmm varsta bat-o vina... :D
Ce intelegi prin trecere directa ?
Eu inteleg ca prin gara pot trece 2 garnituri in contrasens fara sa se ciocneasca (daca e pe digital) ca-n analog ar merge in paralel, in acelasi sens daca nu-s sinele izolate si comandate cu 2 variatoare.
 
Am explicat mai sus ce am vrut sa spun dar mai spun:

Ideea este ca sa pot trece de pe o linie pe alta nu doua trenuri unu pe lanaga altul.
Am doua linii in gara care fiecare este un cerc, unul interior si unul exterior.
Sa pot trece de pe interior pe exterior si invers cu un tren fara sa afectez in nici un mod circulatia celuilat.

Asa ca indiferent ca esti pe digi sau analog principiul se respecta si nu da digitalul solutii la circulatia trenurilor.

Daca este nevoie facem si o schema. :evil:
 
Bun,

Deci avem doua linii L1 si L2 intr-o gara oarecare. Restul de linii nu ne intereseaza ca sa nu aglomeram explicatiile.

Conform schitelor la Timpul 1, garnitura G1 vine de pe linia L2 si avand semnalul pe rosu v-a opri in statie – Timpul 2.

Garnitura G2 vine de pe linia L1 si daca merge drept se ciocneste cu G1 asa ca o ia pe abatuta si intara pe L2 – Timpul 3.

Dupa ce G2 a depasit macazele isi continua drumul conform indicatiei semnalului S2, adica liber, si merge frumos pe L2, G1 primeste si ea liber si pleaca pe L1.



Lamurit?
Asta numesc eu libera circulatie. Adica sa-mi pot permite in gara sa trec de pe o linie pe alta cu o garnitura fara sa fiu obligat sa fac manevra cu cealalta.

Si am incalecat pe o sea ...

Aaaaaa ... daca nici acuma nu se intelege ce vreau sa spun
0031.gif



Facem o demonstartie la club
 
eu am inteles demult ce voiai sa spui....insa,trecerea asta o fac in gara,cu mai
mult de 2 linii,fara sa folosesc jonctiunea dubla,ptr ca aceasta ocupa spatiu mult
,am folosit decat incrucisari DKW si macaze,rezultatul fiind satisfacator,avand la
intrarea de la vest sa zicem asa un tren care intra si in acelasi timp un tren care
iese,circulatie libera,fara sa se incomodeze unul pe altul
 
@LDH

Daca ai intrat in hora joaca :D
Lamureste omul sa isi poata da seama de greseala ! Poate face si corectiile dupa sfaturi ! :lol:
Modifica desenul.
 
Am cam prins ideea cu gara, si voi reface schema.
La faza cu pantele nu ma gandisem (greseala de incepator!) dar va trebui sa gasesc alt traseu.
Spatiul intradevar nu e o problema dar ca incepator si asa mi se pare mai mare decat il pot duce. In plus de asta si costurile ar fi mai mari (atat financiare cat si timp)... si nu eu sunt ministrul de finante in casa.... :(
Merci de ajutor si ne auzim cat de curand.
 
Pai nu ar fi multe de modificat.
Se renunta la macazul cu trei cai pe care oricum nu-l recomand si la un macaz normal si se aduga altele
Sunt figurate pe desen.
Pe linia care duce la zona industriala manevra se face cu spatele.
Daca se face intrarea cu locomotiva tractand vagoanele mai este nevoie de o locomotiva de manevra in zona industriilor.
Linia care duce in zona industriala eu nu as baga-o prin tunel si as urca cu ea pe deal (munte) astfel avand o panta mult mai lina si trenul "la vedere".

Hai ca sa ne intelegem mai bine sa notam intrarea din stanga in gara cu X si intrarea din dreapta cu Y.
In schita de mai jos ai acces pe toate liniile de pe directe.
Si mai este ceva: dupa ce ti-ai stabilit dimensiunile blatului machetei, chiar daca ai o schita de principiu, intinde liniile ca iti dai mult mai usor seama unde si cum trebuie sa modifici.




Comentarii?
 
eu personal asa o vad

Modificari_1.jpg


in felul asta nu esti obligat sa faci manevra pe la capatul y