Culori 060 DA 001

gheorghedracu

Member
Trenulist
16 Ian 2017
40
0
Urmaresc cu atentie toate postarile, si drept va spun ca ma fascineaza multumesc inca o data tuturor pentru efort.

Nu va temeti sa alunecati pe linga subiect, parerea mea este ca multe contributii importante care altminteri ar fi pierdute se pot naste exact din asemenea alunecari.

Recapitulind un pic (ca sa dam ocazia corectarilor, in caz ca n-am inteles corect ceva), ceea ce stim cu siguranta acuma este ca pozele originale sunt ori alb negru, ori in culori, dar posibil inselatoare.

Documente originale se pare ca nu mai exista care sa ateste comanda romaneasca catre uzinele elvetiene.

Cineva mentioneaza ca in Elvetia nu mai exista nimic.

Stim sigur asta? Ma gindesc mai mult la comanda oficiala initiala si eventual copii ale raspunsurilor din partea uzinei. Ma gindesc de asemeni ca elvetienii fiind elvetieni au informat partea romana despre culori chiar daca sa zicem romanii nu au cerut o anume schema coloristica si din cite ii stiu eu pe elvetieni, astia pastreaza copii si pentru documente mai minore decit atita. Ma bate gindul sa le fac o intrebare direct la uzina, cine stie? In trecut am avut succes cu intrebari de genul asta trimise in Germania despre o masina pe care am avut-o pe aicea. Nemtii mi-a raspuns cu amabilitate si mi-au spus culoarea originala, ce companie a importat masina in Australia, cind a fost fabricata (ziua), cind a ajuns masina in Australia, si unde. Masina era din 1966.
 

dantm

Well-Known Member
Trenulist
5 Mar 2008
1.892
9
Si eu m-am gindit la o solicitare in Elvetia, dar mai apoi am zis ca e mai la indemina (sau ar trebui sa fie) in Romania.

Ma gindesc ca au existat ceva specificatii tehnice si in privinta culorilor, nu doar a caracteristicilor tehnice.
 

catalin

Well-Known Member
Trenulist
24 Apr 2007
2.816
20
Bucuresti
YAHOO
Catalinpavel@yahoo.com
LOCATION
Bucuresti
In teorie e o idee bune si calea de urmat de orice om rational. In practica e o mica problema: uzinele implicate, partial, nu mai exista... si, ca si in cazul romanesc....

HR=userul Horia Radulescu, membru al forumului si cu siguranta unul din cei mai informati din domeniu. Scrie mai rar dar il rog ca in masura in care vede topicul, sa intervina. Din ce-mi aduc aminte el este cel care scria despre interogarea uzinelor elvetiene.
 

victorian

Well-Known Member
Trenulist
21 Oct 2007
2.227
1
Constanta
LOCATION
Constanta
Domnilor, vad ca s-a tot discutat aici despre oaresce cereri adresate onor CFR. Eu zic ca va pierdeti vremea, chiar daca actele respective mai exista pe undeva, politica oficiala este "nu avem-nu dam nimic" si cu asta am incheiat discutia. In privinta hartiilor, va atrag atentia ca pe site-ul derbysulzers.com exista o hartie oficiala:

http://www.derbysulzers.com/cfrpaperwork005.jpg

si desi nu ne lamureste cu nimic in privinta culorii locomotivelor, macar poate sa ne lamureasca in ceea ce priveste data exacta a sosirii unora dintre ele in tara.

Si fiindca tot eram acolo, iata si poza cu cele trei locomotive: http://www.derbysulzers.com/cfr060dathreeloco.jpg
Pare evident ca toate trei sunt gri albastrui, registrul superior este un pic mai deschis cu o usoara tenta verzuie, iar in mod interesant o nuanta intermediara se gaseste pe plug, care nu este nici o nuanta inchisa precum livreaua, dar nici o nuanta deschisa precum registrul ferestrelor. Am incercat sa caut ceva similitudini cu locomotivele elvetiene, dar odata ce studiezi un pic lucrurile devine evident ca schema de vopsire nu corespunde nici unei scheme elvetiene, ci a fost facuta special pentru locomotivele romanesti.

Ce mi se pare interesant, odata cu virarea culorilor facuta de Radu mai sus, schema coloristica a locomotivei 001 incepe sa semene suspect de mult cu 002... mai ca imi vine sa cred ca de fapt toate sase aveau aceeasi culoare!
 

aulin

Well-Known Member
Trenulist
27 Ian 2016
289
0
Cuneo
ICQ
543
AOL
alco
LOCATION
Cuneo
Ceea ce am uitat sa mentionez este ca la comanda de fabricatie a celor 10 DA-uri in Elvetia,sa specificat clar si tipul de vopsire a locomotivelor(nu au dorit monocromul verde AE 6/6).Cei de la Winterthur,au venit cu sugestii si prezentari diverse de vopsire,asta este motivul pt.care DA001 vira sre bleo-gri iar DA002 nuante total diferite,insa situatia s-a stabilizat la nr.urmatoare de locomotive,adica,gri la jumatatea superioara,verde-masliniu la partea inferioara,datorita rezistentei optice la murdarie.Asta este motivul cantitatii imense de vopsea verde(nu bleo)primite de EPC din Elvetia,astfel incit,si coridoarele cladirilor administrative si ale institutului de cercetari aveau lambriul la h=1.5 m vopsit in......verde-masliniu.Mult mai tirziu,vopsirea a deviat spre nuanta bleo,aparuse o noua vedeta pe liniile CFR...060-EA cu o livrea muuuult mai interesanta,care din fericire s-a mentinut 90% pe toata perioada fabricatiei.
 

catalin

Well-Known Member
Trenulist
24 Apr 2007
2.816
20
Bucuresti
YAHOO
Catalinpavel@yahoo.com
LOCATION
Bucuresti
Stai, nu ne lasa asa !

Clar tu stii mai mult decat spui :)

Hai, hai, spune-ne ceva si despre 001. Acuma, ce sa-i faci. E clar ca ai studiat necazul, si bravo tie !
 

scristi

Well-Known Member
Trenulist
12 Sep 2016
373
0
Braila
YAHOO
savinc2000@yahoo.com
LOCATION
Braila
aulin a spus:
Ceea ce am uitat sa mentionez este ca la comanda de fabricatie a celor 10 DA-uri in Elvetia,sa specificat clar si tipul de vopsire a locomotivelor(nu au dorit monocromul verde AE 6/6).Cei de la Winterthur,au venit cu sugestii si prezentari diverse de vopsire,asta este motivul pt.care DA001 vira sre bleo-gri iar DA002 nuante total diferite,insa situatia s-a stabilizat la nr.urmatoare de locomotive,adica,gri la jumatatea superioara,verde-masliniu la partea inferioara,datorita rezistentei optice la murdarie.Asta este motivul cantitatii imense de vopsea verde(nu bleo)primite de EPC din Elvetia,astfel incit,si coridoarele cladirilor administrative si ale institutului de cercetari aveau lambriul la h=1.5 m vopsit in......verde-masliniu.Mult mai tirziu,vopsirea a deviat spre nuanta bleo,aparuse o noua vedeta pe liniile CFR...060-EA cu o livrea muuuult mai interesanta,care din fericire s-a mentinut 90% pe toata perioada fabricatiei.
Era bine de luat o "mostra" de vopsea de pe perete :D
 

scumpi27

Active Member
Trenulist
7 Dec 2008
91
0
Baia Mare
LOCATION
Baia Mare
catalin a spus:
Dar, ca am inceput cu asta: nimeni nu a certificat/anulat ideea in baza unui document oficial. La uzinele din Elvatia nu mai e nimic. HR a dezvoltat problema la celalalt subiect unde v-am trimis.
Uite ce scrie Wikipedia
In Zusammenarbeit mit Sulzer und Bombardier Transportation sowie dem Verkehrshaus der Schweiz übernahm die Stiftung Historisches Erbe der SBB («SBB Historic») das Planarchiv der SLM Anfang 2004. Auf 300 m² stehen im ehemaligen Direktionsgebäude in Winterthur mehrere 100'000 Pläne, die Fotosammlung der SLM, Fabrikprospekte, Bestellunterlagen und weiteres Archivmaterial zur Verfügung.

Das SLM-Archiv befindet sich an der Zürcherstrasse 41 in Winterthur und wird als Aussenstelle der SBB Historic geführt[4]

Oare n-ar merita totuși încercat? N-am văzut topicul lui HR. Dacă totuși e clară treaba, îmi cer scuze că m-am băgat ca musca-n lapte.
 

Horia_Radulescu

Moderator
Membru personal
Super Moderator
Moderator
Trenulist
14 Feb 2008
5.334
1
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
Buna seara,

La Winterthur nu se mai gaseste nimic legat de locomotivele SLM motorizate Sulzer pentru CFR care sa nu fie deja cunoscut.

Legat de faimoasa "fotografie cu nuanta de albastru-verzui" care a stat la baza vopsirii fanteziste in nuante albastrii a 060-DA-001 de la Dej, aceasta a fost reprodusa de nenumarate ori in lucrari de specialitate, in cataloage ale SLM si Sulzer, ba chiar a stat si pe perete pe un culoar al sediului SLM. Fara a fi virata in albastru, ci neutra asa cum era si locomotiva originala, cam asa cum a reprodus-o si userul Radu161 aici. O am si eu in cateva lucrari, in culori si nu in alb-negru. Este un cliseu original color, nu o fotografie colorata ulterior.

Imi pare rau ca trebuie sa dezmint o legenda mioritica plina de farmec, insa nu au existat niciodata locomotive venite din Elvetia in nuante de albastru sau de verde masliniu si nici nu s-a importat vreodata vopsea din Elvetia. Ar fi fost si greu, pentru ca vopseaua folosita la prototipurile 060 DA fabricate in Elvetia venea din Germania Federala si era produsa de unul din cei mai cunoscuti furnizori de vopsele si lacuri din aceasta tara, firma Spieß und Hecker. Din pacate povestea cu frumoasele holuri din Craiova manjite artistic cu vopsea elvetiana... nu este decat o poveste.

Toate prototipurile fabricate la Winterthur pentru CFR erau vopsite in nuante de gri si erau identice intre ele. Asa cum s-au vopsit ulterior in anii 1960 si cateva sute de surate fabricate in licenta la Craiova, inainte sa apara experimentele de culoare din anii 1970 sau 1980 - la urma nu mai erau experimente ci se vopsea (prost) cu ce era pe stoc in fabrica.

In ceea-ce priveste basmele care circula prin tara, nu imi fac iluzii. Asa cum 90% din pasionatii feroviari romani refuza sa creada ca pana in 1945 locomotivele cu abur CFR erau verde-masliniu, in afara celor importate incepand cu 1941 din Imperiul German, asa vor crede unii mai departe ca au existat 060 DA din Elvetia verzi, albastre sau roz cu picatele maslinii, dupa cum da mai bine pe moment...
 

gheorghedracu

Member
Trenulist
16 Ian 2017
40
0
Multumesc mult, Horia.

Ar fi interesat de vazut o poza din cele cu culorile adevarate daca poti scana ceva. Asa cum ai vazut si cum am banuit, pozele de pe net nu sunt de incredere (din nefericire am avut experienta asta de multe ori).

Sau daca exista vreun cod al vopselei ar fi si mai usor de gasit culoarea.

Ce parere ai despre poza cu culoarea interioara din link-ul postat mai devreme in topic de aulin?

http://www.sguggiari.ch/simulatore/gallery/cabina_Ae_6-6-11423.jpg
 

Horia_Radulescu

Moderator
Membru personal
Super Moderator
Moderator
Trenulist
14 Feb 2008
5.334
1
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
Salut,
Ce parere ai despre poza cu culoarea interioara din link-ul postat mai devreme in topic de aulin?
Este apropiata de culoarea originala a locomotivelor din anii 1960 si de cea pe care o au si acum locomotivele clasice ale SBB in Elvetia. Nuanta corecta este RAL 6011 Resedagrün.

Aceasta culoare s-a folosit de asemenea multa vreme la interioarele locomotivelor diesel si electrice vest germane, inainte de aparitia RAL 5014 Taubenblau (albastru porumbel) in zilele noastre, sau in orice caz de la 101, 145 si 152 incoace.
Ar fi interesat de vazut o poza din cele cu culorile adevarate daca poti scana ceva. Asa cum ai vazut si cum am banuit, pozele de pe net nu sunt de incredere (din nefericire am avut experienta asta de multe ori).
Ilustratiile din lucrarile de specialitate si din cataloagele sau cartile de prezentare ale SLM si Sulzer nu pot fi publicate aici din motive de drept de autor si sunt de asemenea oarecum incorecte, dat fiind reproducerea lor pentru tipografiere in sistem clasic cu patru culori (asa cum se facea in anii 1960-70). Insa toate au ca punct comun lipsa nuantei albastre sau verzui exagerate pe care o au unele din reproducerile postate mai sus pe acest subiect. Sunt din punct de vedere al culorilor relativ neutre.

Ca sa va dau un punct de plecare, rosul folosit pentru partea frontala a locomotivelor era, in functie de sursa, fie RAL 3000 fie RAL 3001, amandoua culori foarte apropiate.
 

catalin

Well-Known Member
Trenulist
24 Apr 2007
2.816
20
Bucuresti
YAHOO
Catalinpavel@yahoo.com
LOCATION
Bucuresti
Horia, nu rosul era problema :)))

zi-ne de nuantele de gri...
Tu ai demontat ceea ce Aulin scria mai devreme, dar trebuie sa pui si ceva in loc. Ca prin nuante de gri... intelege fiecare ...
Noroc ca suntem pe aici numai barbati, iti dai seama cate nuante de gri erau daca discutia era intre femei :)))) ????

PS: a existat vreo legatura colositica intre prototipul din 1938 si urmasii din anii '50 ?
PS2: Aulin, pacat ca desenele tale nu mai sunt disponibile (rubrica planuri). Dpdv documentar erau niste plusuri enorme la un subiect foarte arid, din pacate. Ar face inutile multe discutii despre detalii constructive de tip plugurim corect/incorect, etc....
 

scristi

Well-Known Member
Trenulist
12 Sep 2016
373
0
Braila
YAHOO
savinc2000@yahoo.com
LOCATION
Braila
Din cate observ eu la poza modificata de Radu 161, si chiar in poza cu modelul de serie 002, boghiurile (adica arcurile si cutiile de ungere), rezervorul si plugul erau mai inchise la culoare decat lateralul inferior al cutiei.
Acum stand cu RAL-ul in mana ar rezulta nuante apropiate de :
-partea superioara a dungii mediane, RAL 7030 Steingrau
-partea inferioara a dungii mediane RAL 7023 Betongrau sau 7033 Zementgrau
-rezervor , arcuri, cutii de ungere si plug RAL 7015 Schiefergrau

Nuantele nu sunt exacte RAL, dar apropiate, macar de aici se mai poate juca cu nuanta vopselei, adica mai inchis sau mai deschis, dar atat se poate distinge din fotografie, macar avem un punct de plecare in ceea ce priveste coloristica acestor modele mult discutate.
 

gheorghedracu

Member
Trenulist
16 Ian 2017
40
0
Horia_Radulescu a spus:
Salut,
Ce parere ai despre poza cu culoarea interioara din link-ul postat mai devreme in topic de aulin?
Este apropiata de culoarea originala a locomotivelor din anii 1960 si de cea pe care o au si acum locomotivele clasice ale SBB in Elvetia. Nuanta corecta este RAL 6011 Resedagrün.

Aceasta culoare s-a folosit de asemenea multa vreme la interioarele locomotivelor diesel si electrice vest germane, inainte de aparitia RAL 5014 Taubenblau (albastru porumbel) in zilele noastre, sau in orice caz de la 101, 145 si 152 incoace.
Ar fi interesat de vazut o poza din cele cu culorile adevarate daca poti scana ceva. Asa cum ai vazut si cum am banuit, pozele de pe net nu sunt de incredere (din nefericire am avut experienta asta de multe ori).
Ilustratiile din lucrarile de specialitate si din cataloagele sau cartile de prezentare ale SLM si Sulzer nu pot fi publicate aici din motive de drept de autor si sunt de asemenea oarecum incorecte, dat fiind reproducerea lor pentru tipografiere in sistem clasic cu patru culori (asa cum se facea in anii 1960-70). Insa toate au ca punct comun lipsa nuantei albastre sau verzui exagerate pe care o au unele din reproducerile postate mai sus pe acest subiect. Sunt din punct de vedere al culorilor relativ neutre.

Ca sa va dau un punct de plecare, rosul folosit pentru partea frontala a locomotivelor era, in functie de sursa, fie RAL 3000 fie RAL 3001, amandoua culori foarte apropiate.
Sa inteleg ca culoarea cu pricina s-a folosit DOAR la interiorul locomotivelor?

Publicarea pozelor din carte nu afecteaza dreptul de autor atita vreme cit autorul nu detine drepturile exclusive asupra pozelor care inteleg ca au fost instrainate de propietarul original. Si dreptul de autor se aplica doar daca exista profit comercial.


Oricum, daca vrei sa eviti orice neplaceri poti sa scanezi un patrat de culoare (sau si mai simplu sa "trim" o poza scanata lasind un patrat de culoare) din partea de interes, alaturi cu o proba de o culoare cunoscuta (pentru ca sunt convins ca nu toti avem monitoarele calibrate dupa scannerul tau).

Sigur ca nici asta nu e o proba absoluta, dar pare ca e cel mai bun lucru la care exista acces.

Cum se numesc cartile cu pricina, sau despre ce carti vorbim aicea?
 

Horia_Radulescu

Moderator
Membru personal
Super Moderator
Moderator
Trenulist
14 Feb 2008
5.334
1
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
Salut,
Sa inteleg ca culoarea cu pricina s-a folosit DOAR la interiorul locomotivelor?
Exact. RAL 6011 este o culoare de interior pentru utilaje grele sau pentru aparatura de bord. Asa se vopsea in Germania si un strung sau o masina de cules pentru tipografie.

Singura utilizare pe care o cunosc la exterior este tot in Germania pentru stalpii de catenara metalici incepanc cu 1926. Insa aici cu 5% pana la 15% adaos de particule metalice pentru o mai buna rezistenta impotriva coroziunii, ceea-ce ii da o nuanta usor mai deschisa.
Publicarea pozelor din carte nu afecteaza dreptul de autor atita vreme cit autorul nu detine drepturile exclusive asupra pozelor care inteleg ca au fost instrainate de propietarul original. Si dreptul de autor se aplica doar daca exista profit comercial.
Oricum, daca vrei sa eviti orice neplaceri poti sa scanezi un patrat de culoare (sau si mai simplu sa "trim" o poza scanata lasind un patrat de culoare) din partea de interes, alaturi cu o proba de o culoare cunoscuta (pentru ca sunt convins ca nu toti avem monitoarele calibrate dupa scannerul tau).
Cu toata parerea de rau, aici ne indepartam unul de celalalt. Daca s-ar fi actionat asa pe acest forum pana acum as fi sters mii de poze publicate aiurea de oameni care au impresia ca nu incalcau nici un drept de autor si atata vreme cat numele meu este scris cu verde si voi avea un cuvant de spus pe acest forum nu va exista aici o asemenea incalcare. Dreptul de autor nu are nimic de-a face cu aspectul comercial ci doar cu distribuirea - in cazul de fata in mediul virtual - al unor documente asupra carora ai sau nu dreptul de a o face. Poti da un link cu poza spre ceva care deja exista in mediul virtual, mentionand sursa, insa nu poti sa "imprastii" ceva dintr-o carte.
Cum se numesc cartile cu pricina, sau despre ce carti vorbim aicea?
Exista asa cum spuneam multe prospecte si brosuri de prezentare ale SLM si ale Sulzer, care au existat si in Romania prin Mecanoexportimport acum 40 sau 50 de ani. Ca volum de dimensiuni mai mari, insa care prezinta o versiune usor albastra a fotografiei din depoul Winterthur imi vine spontan in minte "Schweizer Lokomotivbau 1871-1971, Herausgegeben von der Schweizer Lokomotiv- und Maschinenfabrik Winterthur", publicata in editura proprie de SLM in 1971 cu ocazia jubileului.

Inca ceva. Userul nelutu scria mai sus, probabil facand o mica confuzie:
Deosebit de interesanta informatia postata de Aulin. Nu sunt in masura sa o judec insa daca ar fi asa cel putin pentru nuanta de verde masliniu avem un cod de culoare:

NCS* 8010-B90G
RAL-6009 cu mentiunea ca nuanta RAL nu este exacta ci este cea mai apropiata de NCS. Se stie ca nu toate codurile NCS nu au un corespondent RAL
NCS 8010-B90G este corespondentul NCS al unei culori clasice SBB folosita si azi intr-o mai mica masura si anume culoarea verde inchis din schema de vopsire bicolora initiala a vagoanelor din familia EW-IV si a Bpm51 ex-RIC. Mai inainte se folosea la vopsirea cutiei locomotivelor SBB (pana in 1984 la vopsiri complete, si azi la corectari) si de asemenea la cutiile vagoanelor de calatori din familiile LS, EW-I, EW-II, RIC, UW si partial EW-IV.

In ziua de azi la SBB mai sunt de exemplu inca trei Bobo (Re 4/4 II/III) vopsite in aceasta culoare, doua II la PV si o III la Cargo. Iata aici un exemplu:


Autor fotografie Hp. Teutschmann, sursa fotografie http://www.bahnhbilder.de

Atat cutia locomotivei cat si partea superioara a cutiei primelor doua vagoane (Bpm51 ex-RIC) sunt in verde inchis NCS 8010-B90G. Aceasta culoare nu a existat la CFR niciodata, nici macar la locomotivele importate din alte tari.
 

gheorghedracu

Member
Trenulist
16 Ian 2017
40
0
Da, nu vreau sa deschid o controversa pe marginea drepturilor de autor, banuiesc ca exista un statut de limitare. Carti mai vechi de o anumita virsta banuiesc ca nu mai intra sub incidenta unei asemenea legi (cel putin pot sa spun ca eu stiu legislaturi unde asta e legea).

In Australia nici macar nu poate nimeni sa te dea in judecata daca faci streaming la filme de pe internet puse ilegal de altii. Sa descarci si sa tii o copie local, e altceva. Ma rog, stiu ca legea e altfel in alte parti, dar nu la noi.

O poza taiata cum am sugerat nu cred ca ar putea crea nici o problema pentru nimeni, atita vreme cit nu face decit sa arate o culoare.

Multumim pentru contributie, oricum.
 

Horia_Radulescu

Moderator
Membru personal
Super Moderator
Moderator
Trenulist
14 Feb 2008
5.334
1
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
Carti mai vechi de o anumita virsta banuiesc ca nu mai intra sub incidenta unei asemenea legi (cel putin pot sa spun ca eu stiu legislaturi unde asta e legea)
Dupa dreptul in viguoare in Comunitatea Europeana fotografiile mai vechi de 75 de ani asupra carora nimeni nu revendica un drept de proprietate se considera ca facand parte din domeniul public si nu intra sub incidenta legilor nationale de drept de autor. Cum nu este cazul fotografiilor SLM/Sulzer si acestea intra sub incidenta legii, subiectul nu necesita dezvoltare. Multumesc pentru intelegere.
 

aulin

Well-Known Member
Trenulist
27 Ian 2016
289
0
Cuneo
ICQ
543
AOL
alco
LOCATION
Cuneo
Horia_Radulescu a spus:
Buna seara,

Imi pare rau ca trebuie sa dezmint o legenda mioritica plina de farmec, insa nu au existat niciodata locomotive venite din Elvetia in nuante de albastru sau de verde masliniu si nici nu s-a importat vreodata vopsea din Elvetia. Ar fi fost si greu, pentru ca vopseaua folosita la prototipurile 060 DA fabricate in Elvetia venea din Germania Federala si era produsa de unul din cei mai cunoscuti furnizori de vopsele si lacuri din aceasta tara, firma Spieß und Hecker. Din pacate povestea cu frumoasele holuri din Craiova manjite artistic cu vopsea elvetiana... nu este decat o poveste.


Stimate domn Horia,exista oameni,cu care am colaborat,care pot autentifica cele afirmate (daca pot fii atit de naivi ca mine sa piarda timpul cu explicatii pe aici)
Dvs.stiti sau a-ti vizitat vreodata intitutul de cercetari de la EPC,sau vreo cladire a administratiei in anii 80,90' ,ca sa vedeti daca am dreptate sau nu,cunoasteti vreun director,sef de sectie montaj locomotive EPC,sau pe cineva cu functie de raspundere care sa va sustina afirmatiile?Eu da.
In ceea ce ma priveste,subiectul este inchis.
 

gheorghedracu

Member
Trenulist
16 Ian 2017
40
0
Pentru ca daca asta e poza, eu as crede ca culorile seamana foarte bine cu cele din poza asta:

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/2/25/CFR60-1103-5-Pitesti-20040731.JPG/1200px-CFR60-1103-5-Pitesti-20040731.JPG

Sigur, trebuie sa luam un pic in considerare calitatea pozelor, culorile virate in realitate de expunerea la lumina, samd. Dar daca consideram toti factorii, as zice ca astea sunt culorile. In memoria mea, poza asta este foarte realista (tinind inca o data cont de faptul ca n-am mai vazut in realitate un DA de vreo ceva ani).

PS. Am trimis o intrebare la Spieß und Hecker, o sa vedem ce spun ei.