Diorama Bogdan

veb

Member
16 Feb 2015
48
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
#1
Hello

Sunt la primul meu post pe acest forum cu toate ca il citesc de aproape 2 luni. La sfarsitul anului trecut, cautand globuletele si ornamentele de brad, am dat din inamplare peste vechea mea colectie de trenulete care are aproximativ 12 ani.

Am 4 locomotive Kleinbahn, una Lima (low end) si multe, multe vagoane de calatori si marfa, toate marca Kleinbahn.

Nu mi-a trebuit mult sa-mi amintesc un vis mai vechi de a avea o diorama, asa ca am inceput sa studiez pe net, in special pe acest forum.

Intre timp mi-am achizitionat si o locomotiva 060 EA Delfin si mi-am facut un plan de sine folosind SCARM.

Urmeaza sa confectionez blatul si sa cumpar sine si macaze Piko.

You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum


You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum


Sau ar fi mai bine sa ma opresc acum ? :lol:
 

Radu161

Well-Known Member
25 Mai 2007
1.731
3
Bucuresti/Arad
r161trains.wordpress.com
WEBSITE
http://r161trains.wordpress.com/
YAHOO
radu161
LOCATION
Bucuresti/Arad
#2
Bine ai venit!

E un virus de care nu prea se scapa, asa ca e mai greu cu opritul. :)

Legat de diorama, probabil ai mai vazut exemple similare cu a ta. Totsui, mi se pare destul de incurcata si nu stiu daca te ajuta spatiul, ca sa mai poti face si un pic de peisaj.

Pornind de la traseul tau, as baga linia exterioara complet in tunel, in partea din spate. Pentru linia interioara as renunta la actualul ocol, si as duce-o pe sus, aproape deasupra liniei exterioare.
Astfel, ramane mai mult spatiu pentru peisaj, case, se evita curbele stranse, si pana la urma, ar fi si mai iefina.
 

veb

Member
16 Feb 2015
48
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
#3
Am uitat sa specific dimensiunea machetei: 2.50 x 1.25

E adevarat ca este doar o schema pe calculator, cand voi pune sinele pe blat poate o sa-mi vina alte idei.

Nu prea imi imaginez ce ai vrut sa spui aici:
Pentru linia interioara as renunta la actualul ocol, si as duce-o pe sus, aproape deasupra liniei exterioare.
Zici ca ar fi bine sa renunt la sina interioara si sa le pastrez doar pe cele doua exterioare? Una in mare parte prin tunel si cealalta pe sus ?

M-am gandit la un moment dat, dar parca mi se parea prea simpla. E adevarat ca nici curbele stranse R2 nu sunt de dorit. Mi-e clar ca asa cum e desenata acum, vagoanele de 30cm lungime nu cred ca vor putea merge pe traseul interior.
 

veb

Member
16 Feb 2015
48
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
#6
Astazi a fost o zi plina:
- am achizitionat OSB-ul (2500x1250x10) si cheresteaua (60x20) necesara la realizarea suportului

You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum


You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum


si am confectionat blatul:

You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum
[

De asemenea, am achizitionat o mare parte din sinele, macazele si actionarile PIKO:

You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum


Maine intentionez sa cumpar picioarele pe care va sta blatul si sa incep sa construiesc traseul. Din pacate nu am reusit sa achizitionez toate macazele si sina flexibila necesara pentru punerea in practica a proiectului.
 

veb

Member
16 Feb 2015
48
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
#7
Am finalizat blatul si in asteptarea macazelor am facut o proba locomotivei Delfin.
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum


Dupa parearea mea se aseaza foarte bine in curbele R4 cu garnitura formata din vagoane de 30cm lungime.
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum


You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum


Avand in vedere ca blatul este format din doua bucati, ma gandesc ca poate ar fi bine sa o construiesc separat ca sa o pot transporta mai usor la nevoie dar nu stiu cum as putea sa o separ.

Sinele se fixeaza pe blat dupa care se sectioneaza ?

De asemenea, chiar daca cele doua bucati sunt prinse cu suruburi de 12, am incercat sa o mut ridicand-o de marginile laterale dar se arcuieste la imbinare. Ma gandesc ca asta ar putea fi o problema pe viitor. Cum pot rigidiza mai bine cele doua module ?
 

Radu161

Well-Known Member
25 Mai 2007
1.731
3
Bucuresti/Arad
r161trains.wordpress.com
WEBSITE
http://r161trains.wordpress.com/
YAHOO
radu161
LOCATION
Bucuresti/Arad
#8
Taierea sinelor se face dupa fixarea pe blat. Astfel se asigura continuitatea. E recomandabil sa ai in vedere demontarea si transportul, si sa fie oarecum pregatita pentru asa ceva, in special in ceea ce priveste elementele mai mari sau care pot sa dea batai de cap: sinele, substratul liniilor, relieful, podurile, pozitia caselor, etc.
Legat de zona imbinarii, in acest moment nu prea ai ce-i face. O solutie ar fi fost ca zona de imbinare sa aiba o suprafata mai mare (o fusta mai inalta), dar nu e un capat de tara, ca ma gandesc ca diorama nu e plimbata toata ziua.
 

sogard_2003

Well-Known Member
19 Ian 2016
3.604
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
#9
Sustin cele spuse de Radu, taiere sinelor sa se faca obligatoriu dupa montarea definitiva . Se evita problemele de aliniere la o posibila demontare/montare .
Conexiunile electrice de continuitate se vor face prin mufe/banane pe sub cele doua segmente, sa ai in vedere sa tragi fire pe sub blat de la sine inainte sa le fixezi pentru a evita lipiturile ulterioare.

Legat de arcuirea la imbinare chiar daca vei avea fustele mai mai tot o sa fie tensiuni suficiente cat sa iti dea batai de cap. Solutia este sa le muti separat dupa separare.
 

Gam3

Moderator
Membru personal
18 Iun 2016
5.070
24
Iași
LOCATION
Iași
#10
Uite aici o diorama din 2 bucati:
http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=8750

asa arata taiata:

You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum


You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum
 

veb

Member
16 Feb 2015
48
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
#11
Aveti idee care este distanta minima recomandata intre doua sine paralele sau in curba astfel incat trenurile sa nu se atinga?

De asemenea, care ar fi inaltimea minima a unui pod/tunel ?

Multumesc,
Bogdan
 

Gam3

Moderator
Membru personal
18 Iun 2016
5.070
24
Iași
LOCATION
Iași
#12
Cred ca ai in cutiile de la sine ceea ce cauti.
Aici ai face download :
http://www.piko-shop.de/index.php?vw_type=1&vw_name=download&vw_id=3125
 

andreiM62

Active Member
13 Dec 2010
135
0
iasi
LOCATION
iasi
#14
aceeasi problema am avut si eu.m-am jucat cu liniile(flexibile) si cu doua vagoane de calatori pana mi-a iesit 55mm intre sine.
atentie,intre sine nu terasament.asa e la mine
 

Gam3

Moderator
Membru personal
18 Iun 2016
5.070
24
Iași
LOCATION
Iași
#15
sau folosesti o scula asa


Peco SL-36 6ft Way Gauge
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum
You do not have permission to view link Autentificare sau înregistrare acum


toata linia de la diorama muzeul cfr asa s-a pus
http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=9294&postdays=0&postorder=asc&start=0
 

gamitzu

Well-Known Member
8 Feb 2010
976
5
galati
LOCATION
galati
#17
Asa o sa arate la final sau asta e numai de proba? Parerea mea este sa ridici terasamentul cu totul la o inaltime cat crezi tu ca iti permite spatiul. Asa vei putea sa pui poduri si podete pe linie, sa creezi forme de relief mai adanci (ex. un lac sau altceva) Evita monotonia reliefului uniform. E mai simplu sa acoperi o adancitura care nu iti trebuie, decat sa incerci sa o faci undeva unde nu mai ai cum. Trebuie sa gandesti din start tot ce vrei sa faci pt ca la final o sa fie aproape sau chiar imposibil de modificat. Apa se aduna in zone joase, nu cred ca arata real un lac la aproape acelasi nivel cu blastul. Diorama mea are totul saltat la 5cm si asta e la scara N. Spor la lucru
 

veb

Member
16 Feb 2015
48
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
#18
Nu va arata asa. Revin cu poze in 1-2 zile dupa ce o sa finalizez traseul.
Nivelul 0 va fi la +4cm fata de blat pentru a nu avea pante si rampe foarte mari.
Din calcule, panta maxima va fi 2.8%

Eu sper ca traseul sa arate aproximativ la fel ca cel din primul post :)
Muntii: in functie de talent.

Pentru relief ma gandeam sa incerc kit-ul de terraformare de la NOCH. Credeti ca e ok sau mai bine folosesc ziare, aracet, fase gipsate, etc...
 

gamitzu

Well-Known Member
8 Feb 2010
976
5
galati
LOCATION
galati
#19
Gasesti fasa gipsata la farmacie, cu preturi intre 2.5 lei pana la 5 lei maxim o rola. Depinde de tine cum vrei sa abordezi constructia. Fiecare face cum ii vine la indemana, nu pot sa-ti spun ca eu prefer asa sau altfel. Eu as merge pe spuma poliuretanica, e ieftina, aia cea mai chioara de pe piata. Se acopera bine si cu fasa gipsata si cu hartie din rola de buc cu aracet. Nu pierzi nimic la spuma, tot ce tai cand modelezi relieful il poti refolosi dupa uscare prin alte colturi. Eu am preferat spuma pt ca are desitate buna si copacii pusi in ea stau foarte bine, tinand cont ca diorama mea este rabatabila. La trei module si o diorama de 2mx1m construite din spuma se poate spune ca e preferata mea. Dupa uscare te poti urca pe ea. Spor la lucru, o sa ai nevoie de timp mult si rabdare.