Salut,
Un proiect mai vechi in cooperare cu firma Fleischmann, lansat si studiat in aceeasi perioada cu trenul rapid EN 346/347 "Dacia", adica in 2010-2011, a vazut in sfarsit lumina zilei si modelele respective se gasesc de la inceputul saptamanii in magazinele de resort.
Este vorba de doua vagoane cisterna Zas si Zaes ale Petrom inmatriculate la CFR pe scara N. Initial faceau parte dintr-o serie mai mare, daca aceasta va fi realizata va depinde de asemenea de succesul primelor doua modele.
Bineinteles, nu este vorba de o constructie noua, care nu s-ar fi justificat din nici un punct de vedere sub aspect financiar, ci de o versiune de colorare si inmatriculare pe baza unei cisterne care prin aspectul si gabaritul sau corespunde cu modelele reale care circulau sau inca mai circula in Romania. S-a folosit boghiul de tip Y25 sudat caracteristic pentru vagoanele romanesti. Modelele corespund standardelor actuale in ceea-ce priveste finetea inscriptiilor (a nu se uita, este scara N!) si sunt echipate cu cupla scurta cu culisa si mufa standard pentru toate tipurile de cuple N.
Unul dintre ele este Zas 33 53 7956 068-3 [P] RO-CFR de cuoare albastra, inmatriculare mixta existenta pe vagonul real (in mod normal [P] ar fi trebuit sa dispara odata cu introducerea normei TSI). Modelul se gaseste sub referinta 848022:
Cel de-al doilea vagon este Zaes 33 53 7969 103-3 [P] RO-CFR vopsit in negru. Referinta acestuia este 848021:
Prin aspectul lor deosebit aceste vagoane, primele romanesti realizate in serie mare pe scara N de la faimosul vagon refrigerent Piko pe 4 osii din anii 1960 incoace, aduc o pata de culoare interesanta in orice tren de marfa epocile V si VI.
Un proiect mai vechi in cooperare cu firma Fleischmann, lansat si studiat in aceeasi perioada cu trenul rapid EN 346/347 "Dacia", adica in 2010-2011, a vazut in sfarsit lumina zilei si modelele respective se gasesc de la inceputul saptamanii in magazinele de resort.
Este vorba de doua vagoane cisterna Zas si Zaes ale Petrom inmatriculate la CFR pe scara N. Initial faceau parte dintr-o serie mai mare, daca aceasta va fi realizata va depinde de asemenea de succesul primelor doua modele.
Bineinteles, nu este vorba de o constructie noua, care nu s-ar fi justificat din nici un punct de vedere sub aspect financiar, ci de o versiune de colorare si inmatriculare pe baza unei cisterne care prin aspectul si gabaritul sau corespunde cu modelele reale care circulau sau inca mai circula in Romania. S-a folosit boghiul de tip Y25 sudat caracteristic pentru vagoanele romanesti. Modelele corespund standardelor actuale in ceea-ce priveste finetea inscriptiilor (a nu se uita, este scara N!) si sunt echipate cu cupla scurta cu culisa si mufa standard pentru toate tipurile de cuple N.
Unul dintre ele este Zas 33 53 7956 068-3 [P] RO-CFR de cuoare albastra, inmatriculare mixta existenta pe vagonul real (in mod normal [P] ar fi trebuit sa dispara odata cu introducerea normei TSI). Modelul se gaseste sub referinta 848022:
Cel de-al doilea vagon este Zaes 33 53 7969 103-3 [P] RO-CFR vopsit in negru. Referinta acestuia este 848021:
Prin aspectul lor deosebit aceste vagoane, primele romanesti realizate in serie mare pe scara N de la faimosul vagon refrigerent Piko pe 4 osii din anii 1960 incoace, aduc o pata de culoare interesanta in orice tren de marfa epocile V si VI.