A
Anonymous
Guest
Aseara am avut ocazia sa instalez primul meu decodor Digitrax DZ125 intr-o locomotiva diesel de manevra Liliput. <a href=http://www.jucarii.com.ro/produs.php?cod=l132496>Locomotiva</a> este foarte mica (~7cm lungime), iar spatiul rezervat montarii unui decodor este destul de restrans. Solutia cea mai convenabila ar fi fost instalarea unui ESU Basic (decodor fiabil si destul de performant pentru clasa sa) in cabina, dar nu am vrut sa fie vizibil, asa ca am apelat la DZ125 care exceleaza prin dimensiunile sale reduse. In forma sa cea mai ieftina, acesta nu are mufa digitala, asa ca am construit una din mufa dummy deja instalata in locomotiva, la care am mai adaugat pinul 7. Dupa asamblare, decodorul a intrat complet sub carcasa locomotivei fara sa fie vizibil nici macar un fir catre exterior.
Au urmat testele pe o centrala Roco Multimaus. Am ramas placut impresionat de faptul ca la viteze mici motorul nu "zumzaie" si are un mers liniar, fara "hopuri". Dupa 20 minute de rulare in toate modurile posibile, DZ125 s-a incalzit, insa in limitele normale.
Ca nota negativa, nu este implementata functia F1. In cazul meu este ok deoarece locomotiva este diesel si nu am unde folosi aceasta functie, dar daca vreti sa-l montati intr-o locomotiva cu aburi si vreti sa activati generatorul de fum prin F1 atunci nu veti putea; solutia ar fi sa montati generatorul in paralel cu una din lumini sau sa renuntati la lumina din spate, conectati generatorul la aceasta iesire si programati CV61 cu valoarea 1 sau 3 - in acest fel la apasarea lui F0 se comanda lumina fata, iar cu F4 se comanda generatorul de fum.
Referitor la setarile implicite ale decodorului:
-la accelerare are un timp de raspuns destul de mare (~1sec) de la actionarea telecomenzii si pana cand incepe sa-si modifice viteza (probabil trebuie umblat la CV03, CV55-57); la decelerare raspunde normal
-nu merge in analog (probabil in CV29 bitul 2 trebuie setat la 1)
De retinut la schimbarea adresei locomotivei: in momentul in care CV01 (adresa) este programat, decodorul in mod automat seteaza CV19 la 0, CV29 la 0, CV55 la 80, CV56 la 30 si CV57 la 0. Deci vor fi dezactivate functionarea in analog (trebuie setat CV29 la 6 pentru reactivare), precum si compensarea de sarcina (CV57 va trebui setat la o valoare diferita de 0 (5~6) pentru reactivare).
Au urmat testele pe o centrala Roco Multimaus. Am ramas placut impresionat de faptul ca la viteze mici motorul nu "zumzaie" si are un mers liniar, fara "hopuri". Dupa 20 minute de rulare in toate modurile posibile, DZ125 s-a incalzit, insa in limitele normale.
Ca nota negativa, nu este implementata functia F1. In cazul meu este ok deoarece locomotiva este diesel si nu am unde folosi aceasta functie, dar daca vreti sa-l montati intr-o locomotiva cu aburi si vreti sa activati generatorul de fum prin F1 atunci nu veti putea; solutia ar fi sa montati generatorul in paralel cu una din lumini sau sa renuntati la lumina din spate, conectati generatorul la aceasta iesire si programati CV61 cu valoarea 1 sau 3 - in acest fel la apasarea lui F0 se comanda lumina fata, iar cu F4 se comanda generatorul de fum.
Referitor la setarile implicite ale decodorului:
-la accelerare are un timp de raspuns destul de mare (~1sec) de la actionarea telecomenzii si pana cand incepe sa-si modifice viteza (probabil trebuie umblat la CV03, CV55-57); la decelerare raspunde normal
-nu merge in analog (probabil in CV29 bitul 2 trebuie setat la 1)
De retinut la schimbarea adresei locomotivei: in momentul in care CV01 (adresa) este programat, decodorul in mod automat seteaza CV19 la 0, CV29 la 0, CV55 la 80, CV56 la 30 si CV57 la 0. Deci vor fi dezactivate functionarea in analog (trebuie setat CV29 la 6 pentru reactivare), precum si compensarea de sarcina (CV57 va trebui setat la o valoare diferita de 0 (5~6) pentru reactivare).