La venirea de la drum, locomotivele diesel trebuie sa fie readuse la starea normala de exploatare si se fac completari. Atunci cand aceastea sosesc in depou trebuie realimentate cu nisip, cu motorina, eventuale completari cu apa, cu ulei, cu apa de racire sau cu antigel, cu solutie de spalat ferestrele frontale etc.
Sa revenim la alimentarea cu ,,pretiosul lichid".
Motorina este adusa in depou cu vagoane cisterna si este depozitata in rezervoare. Aici ea se decanteaza si treptat este pompata in acele rezervoare mai mici de langa linie, de unde este folosita la alimentarea locomotivelor.
Daca depoul ar fi realizat exact la scara 1:87, ar fi avut niste dimensiuni faraonice pentru o diorama. Nici nu ar fi avut unde sa fie prezentat nici unde sa fie depozitat. Pentru a rezolva aceasta problema omniprezenta in activitatea tuturor modelistilor, sunt necesare mai multe compromisuri si comprimari ale realitatii. Acest lucru nu insemana ca se va reduce totul pana arata ridicol de inghesuit. Nu trebuie uitat ca vehiculele feroviare sunt totusi destul de exact realizate la scara. Asadar nu pot apare deformari mari ale realitatii pentru ca totul va arata ireal. De regula, obiectele de pe diorama, cladirile, instalatiile trebuie realizate cat mai corect chiar daca uneori spatiile dintre ele sunt reduse fata de realitate.
Din aceste motive, si eu a trebuit sa reduc spatiile. Am ales sa folosesc ca instalatie de alimentare cu motorina a locomotivelor un kit de la Vollmer. Insa am avut parte de surprize. Platforma cu rezervoare facuta de cei de la Vollmer nu incapea in nici un fel intre liniile mele. Atunci am ales sa despart cele doua rezervoare pastrandu-se functionalitatea si principiul de lucru al instalatiei. Astfel am castigat spatiu pretios intre linii si am repozitionat rezervoarele in asa fel incat sa incapa si liniile, sa se respecte gabaritul de circulatie al vehiculelor dar si functionalitatea instalatiei.
Sa revenim la alimentarea cu ,,pretiosul lichid".
Motorina este adusa in depou cu vagoane cisterna si este depozitata in rezervoare. Aici ea se decanteaza si treptat este pompata in acele rezervoare mai mici de langa linie, de unde este folosita la alimentarea locomotivelor.
Daca depoul ar fi realizat exact la scara 1:87, ar fi avut niste dimensiuni faraonice pentru o diorama. Nici nu ar fi avut unde sa fie prezentat nici unde sa fie depozitat. Pentru a rezolva aceasta problema omniprezenta in activitatea tuturor modelistilor, sunt necesare mai multe compromisuri si comprimari ale realitatii. Acest lucru nu insemana ca se va reduce totul pana arata ridicol de inghesuit. Nu trebuie uitat ca vehiculele feroviare sunt totusi destul de exact realizate la scara. Asadar nu pot apare deformari mari ale realitatii pentru ca totul va arata ireal. De regula, obiectele de pe diorama, cladirile, instalatiile trebuie realizate cat mai corect chiar daca uneori spatiile dintre ele sunt reduse fata de realitate.
Din aceste motive, si eu a trebuit sa reduc spatiile. Am ales sa folosesc ca instalatie de alimentare cu motorina a locomotivelor un kit de la Vollmer. Insa am avut parte de surprize. Platforma cu rezervoare facuta de cei de la Vollmer nu incapea in nici un fel intre liniile mele. Atunci am ales sa despart cele doua rezervoare pastrandu-se functionalitatea si principiul de lucru al instalatiei. Astfel am castigat spatiu pretios intre linii si am repozitionat rezervoarele in asa fel incat sa incapa si liniile, sa se respecte gabaritul de circulatie al vehiculelor dar si functionalitatea instalatiei.