Tractiunea asta multipla e mult prea complicata si total ireala in digital. Poti sa ai doua locomotive perfect identice, pana la urma tot la motor ajungem. in ala ajung doar doua fire, hai sa presupunem ca se masoara curentul consumat cu ajutorul decodorului si se echilibreaza consumul celor 2,3,4 cate or fi ele dar turatia tot imposibil de masurat e, poate doar de estimat. Presupunem in acest caz ca s-ar echilibra ceva, dar cum comunica cele doua decodoare intre ele? Din cate cunosc eu digitalul merge cu semnale doar intr-un singur sens in momentul rularii. ar fi imposibil pe acest sistem sa trimiti informatii in timp ce rulezi locomotivele pentru ca cele 2,3,4 sa comunice intre ele, poate doar cu decodoare legate intre ele ( ca in realitate locomotive legate intre ele cu cabluri de comunicatii ).
Iar pe urma ca sa fac o comparatie subtila cu realitatea, locomotivele mai moderne au pe fiecare motor cel putin un traducator de turatie, unul pentru patinaj, unul pentru consum si asa mai departe... toate draciile astea se leaga la un microcontroller care primeste informatia si ia decizii pentru egalarea turatiei pentru cele x motoare instalate.... tot bla bla bla-ul asta e imposibil de facut in miniatura la un pret decent, mai mult de atat este inutil la fel cum este inutila si tractiunea multipla.
Pentru realism eu zic ca cel mai fain e sa pui o locomotiva chioara ( fara motor) si ai rezolvat povestea. Hai sa zicem ca la americani poate mai e nevoie de ceva tractiune multipla in miniatura ca am vazut pe unii care au facut ditamai trenurile de 100 de vagoane, dar cum ei au locomotive mari au si motoare mari instalate in ele.... bla bla bla....
:cafea: