Colectiile lui Horia: Cum arata ITIA... inainte de Roman Diesel

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Intrebare, ca sa revenim la ITIA...

Pe site-ul pe care mi l-ati dat (cu produse destul de scumpe, dar destul de rare) am intalnit:

MAN F90 si cateva DAF-uri...
Cu referinta la MAN F90...nu ma pricep... este posibil de facut Roman Diesel din el?

Multumesc

PS: ma refer la TT eu
 
Buna,

MAN F90 este modelul aparut la jumatatea anilor 1980, inlocuitorul lui F8 la clasa grea. Este mult mai modern decat F7/F8 care a stat la baza Roman-ului si din el a evoluat ceva mai tarziu F2000. Raspunsul la intrebarea ta este deci "nu".

Pe scara N exista cabina de MAN F8 "medie" (cu geam oval la spate) doar la Littke si in viitor si la EtchIT, cea "lunga" (cu geam mare la spate) corecta doar la Littke (greu de gasit) si EtchIT. Cea scurta, la fel ca si pe H0, nu exista deloc.
Grile "Roman Diesel" face doar EtchIT, insa se potrivesc si la Littke, vezi in pozele mele.

Pe TT exista cabina lunga ca fosta productie DDR, de la Prefo - se gaseste la burse pe cativa Euro, insa este sasiul 2 x 4. Acesta exista si cu grila de radiator MAN, si Roman Diesel si Ràba.
cineva undeva a gresit cu ceva ....

Poate ne spui si cine, si unde, Dragos... :D
 
Tocmai de asta nu dau pe alte forumuri, m-as ingrozi si mi-ar pierea cheful sa mai construiesc Roman Diesel-uri pe N... M-as reconverti pe ÖAF sau MAN sau chiar si Ràba... ;-)
 
Horia_Radulescu a spus:
buna,

autocamioanele Roman Diesel au marcat incepand cu 1972 extrem de puternic imaginea transporturilor rutiere romanesti, intr-atat de puternic incat ne este aproape imposibil azi sa imaginam cat de "colorate" erau acestea in deceniul 1960-1970.

faimoasa ITIA, Intreprindere de Transporturi Internationale Auto dispunea in anii 1960 de o flota impresionanta de vehicule de fabricatie vest-europeana: capete tractoare UNIC (Franta), Mack (SUA), Mercedes-Benz, M.A.N. si Henschel (Germania) precum si remorci frigorifice produse de diferiti fabricanti europeni (Fruehauf, Blumenhard).

...

si iata si capul tractor din epoca, un Henschel HS16 varianta "intermediara":

....

Pana e gata Henschel-ul pe H0 ca sa il prezint hai sa vedem cate camioane au ajuns in romania.

Din revista "HENSCHEL-HEUTE" von Ende 1967:

http://www.baumaschinenbilder.de/forum//attachment.php?attachmentid=811003
 
Acum si la H0.

Mercedes-Benz cu semiremorca frigorifica alba Blumenhard "ROMANIA"



Mercedes-Benz cu semiremorca frigorifica alba Blumenhard a ITIA/Fructexport



Henschel HS16 cu semiremorca frigorifica gri Blumenhard a ITIA/Fructexport



Suedia 1968 in curte la Kumla Fruktindustrier:






Aparatele de frig Thermo King trebuie vopsite in verde respectiv albastru.

3 semiremorci si un MB sunt detasate la mine de la alta autobaza.
 
Nu cumva o autobaza din TM? :D

Arata fain de tot, Florine. Uite asa creste parcul de anii 1960-70.

Insa ceva tot lipseste... De ce m-am obosit sa vopsesc cu alb numarul de pe Henschel HS22 daca colegul care a intervenit dupa aceea nu a pus nici o cifra neagra pe deasupra? :roll:
 
Ca nu a fost timp. Si ca sa nu uit unde e Clujul :p
 
Aha, ca altfei uitai :p

Uite asa se intretin relatiile amicale: cu morcovul :|

Glumesc, bineinteles, ca doar de alte provincii istorice din Sfantul Imperiu Roman de Natie Germana situate cam cu 1800km mai la vest nu ai uitat...
 
O buna si frumoasa zi sa aveti ,
Cumva nu ati amintit ca ITIA a avut si Skoda , Leyland , Berliet . Nu visez , am copilărit printre ele in garajul din Emil Bodnaras , actual Timisoara . De fapt ITIA a inceput intr-o alta locație , având semiremorci cu prelata, iar capul tractor era ..BUCEGI !
Soferii numeau garajul : Şerparie .
Tatăl meu a lucrat la ITIA din 1962. A avut Buceag, Henschel , Roman . Nu a apucat prea multa pensie , a murit in 1992 .
Crescând printre camioane .....Si eu ...tot sofer .
Numai bine va doresc !
 
Bine ati venit printre noi!

Vedeti si subiectele lui Florin, unde sunt destule referiri la Skoda 706, la Leyland, Unic, Fiat , Lancia etc...

http://forum.lokomotiv.ro/viewtopic.php?f=88&t=9828&start=135

http://forum.lokomotiv.ro/viewtopic.php?f=88&t=12820
 
Apropo de ITIA. Iata ce am vazut vineri pe drumul de la Pascani la Roman. Are numere de VN.
DSC_4089.jpg
 
Nu credeam ca mai exista in ziua de azi asa ceva si mai ales intr-o stare asa de buna. Era sa scap volanul din mana. Bine ca Florin a fost pe faza cu aparatul foto :D
 
Dupa numerele de telefon afisate pe remorca ai zice ca poza e facuta in alte timpuri , numarul este de Bucuresti sector 6 . Chiar si inainte de revolutie se trecuse cu prefix de sector cu trei numere , se adaugase in cifra 7 , deci numarul ar fi trebuit sa fie 746 34 65 .Ulterior s-a adaugat si prefixul de Bucuresti 021 746 34 65 . Fax hai sa zicem ca se mai foloseste dar telex chiar ca este de poveste nu cred ca mai foloseste cineva .
Deci cam multe neconcordante pe remorca .
 
Salut

Pai da, pentru ca este "de pe vremuri". Nu s-a obosit nimeni sa le mai dea jos. :)
Am mai vazut si eu cateva remorci ITIA prin Bucuresti. Una este intr-un depozit de pe Iuliu Maniu, la 600m de la iesirea de pe autostrada si mai e inca una (sau chiar 2) intr-un depozit de pe splaiul Unirii, in dreptul serelor.
 
S-au gandit ca stim sa punem prefixul :D
Pe Iuliu Maniu chiar langa pod pe partea stanga cum pleci din Bucuresti este un liceu inainte era industrial nr. 8 acum nu mai stiu dar in spatele liceului era autobaza ITIA .