• In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Trident-ul era britanic, mai. Hawker Siddeley HS -121 Trident.

Mie mi-a dat mari batai de cap cu acele abziehbild-uri de mari dimensiuni rosii si albastre insa pana la urma la al dolea sau la al treilea model i-am dat de cap.

Ca elicoptere imi amintesc de Mi-1, Mi-4, Yak-24P (care nu existase asa in realitate). Mi-2, Mi-6, Mi-8 si Mi-10 le-am avut sub forma de kit insa de productie sovietica.
 
  • Like
Reacții: Frank_L
Anul trecut am vazut poze cu amplasarea avionului TU 144 CCCP-77114

Cred ca stii acest clip
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

[img=https://www.youtube.com/watch?v=m4RKrsmuBIg]View: https://www.youtube.com/watch?v=m4RKrsmuBIg[/img]
 
Da, il stiu, insa poate colegii de aici de pe forum inca nu asa ca multumesc. :)

Muzeul din Sinsheim este ceva ce nu trebuie ratat de oricine e pasionat de tehnica de orice fel si ajunge prin partea locului. Acolo gasesti orice de la batoza cu abur la locomotiva, tanc, avion comercial si interceptor supersonic. :)
 
Inca o precizare privind modelele romanesti din poza:

Flieger_500_1_Tarom_Ostblock.jpg


Cele doua aeronave VIP ale defunctei companii Romavia precum si A310-325 si A318 ale Tarom au facut parte din catalogul obisnuit Herpa Wings si s-au putut achizitiona "la liber".

"Goguta" in schema retro si TU-154 au fost modele Extra, care nu au aparut in catalog si erau rezervate doar membrilor clubului Herpa. Eu nu sunt membru insa le-am putut achizitiona pe amandoua in cate doua exemplare de pe Ebay. "Goguta" a existat si ca model la scara 1/200 de la Inflight 200 in versiunea mai veche, cu "Happy 55 years" pe directie si deriva si fara Winglets. Il voi prezenta alaturi de alte aeronave Tarom cand va veni randul scarii 1/200... :)
 
Continui azi prezentarea colectiei cu al doilea raft.

Asa cum am spus inca de la inceput, de "Compania cu barza" fondata in 1920, 1926 si refondata in 1953 si care si-a dobandit vechiul nume in 1955 ma leaga multe. De aceea aeronavele Lufthansa ocupa un loc important in colectia mea si nu mai putin de trei rafturi. :)

Am incercat sa grupez aeronavele Lufthansa in ordine cronologica. Descrierea nu o pot face chiar in acelasi mod, pentru ca ar trebui sa sar "din fata in spate" si nu s-ar mai intelege nimic.

Iata deci primul raft cu modele de aeronave Lufthansa, din anii 1930 pana spre 1970:

Flieger_500_2_Lufthansa-1.jpg


Pe randul din fata avem, de la dreapta la stanga:

Boeing B&W din 1918, primul avion fabricat de catre William Boeing - un "intrus" de 1cm lungime de la Herpa Wings
Junkers Ju 52/3m, Deutsche Luft Hansa, reg. D-AQUI, Herpa Wings
in spatele sau, Convair CV-440 Metropolitan, Lufthansa, reg. D-ACEK, Herpa Wings NG
Douglas DC-3, Lufthansa, reg. D-CADE, Herpa Wings; doua DC-3 de ocazie, provenite de la Air France (D-CADE si D-CADO) au fost folosite de "noua" Lufthansa in anii 1950.
in spatele sau Vickers Viscount, Lufthansa, reg. D-ANUN, Herpa Wings NG
Douglas DC-4, Lufthansa, reg. N30042, Herpa Wings NG; avionul era inmatriculat in Statele Unite si s-a folosit pentru zboruri cargo intre RFG si SUA.
Boeing 727-100, Lufthansa (in schema anilor 1960), reg. D-ABIN, StarJets
Boeing 727-100 Lufthansa (in schema anilor 1970), reg. D-ABBI, StarJets

In randul al doilea, de la dreapta la stanga:

Lockheed L-1049 Super Constellation, Lufthansa, reg. D-ALOF, Herpa Wings NG; una din primele aeronave lung-curier ale "noii" Lufthansa in 1955.
Lockheed L-1649 Super Star, Lufthansa, reg. D-ALER, Herpa Wings NG
Lockheed L-1649 Super Star, Lufthansa, reg. D-ALAN, Herpa Wings NG
Boeing 737-100, Lufthansa (in schema anilor 1960), reg. D-ABEA, Herpa Wings NG; avionul a fost vopsit in schema "veche" insa dupa teste a fost pus in serviciu comercial in schema noua, vezi mai jos.
Boeing 737-100, Lufthansa (in schema anilor 1970), reg. D-ABEC "Osnabrück", Herpa Wings NG

In randul din spate, de la dreapta la stanga:

Douglas DC 8-51, Lufthansa, reg. N80008D, Herpa Wings NG; avionul a fost testat in anii 1960 de catre Lufthansa insa nu s-a ajuns la o comanda a acestui tip pentru flota companiei germane.
Boeing 707-430, Lufthansa, reg. D-ABOB, Herpa Wings NG; prima versiune folosita de Lufthansa in 1960, echipata cu motoare Rolls-Royce.
Boeing 707-330, Lufthansa (in schema anilor 1960), reg. D-ABOS, Herpa Wings NG
Boeing 707-330B, Lufthansa (in schema anilor 1970), reg. D-ABOX "Köln", Herpa Wings
 
  • Like
Reacții: AdyAero
In aceasta seara va prezint cel de-al doilea raft Lufthansa.

Acesta este rezervat aeronavelor anilor 1980 si 1990 si pentru cele de dimensiuni mai mici si cele din zilele noastre.

In prezent raftul arata asa:

Flieger_500_3_Lufthansa-2-neu.jpg


Pe randul din fata de la dreapta la stanga:

Bombardier Dash 8/300, Team Lufthansa, reg. D-BACH, Herpa Wings
Bombardier Dash 8/314 8Q, Augsburg Airways pentru Lufthansa Regional, reg. D-BHOQ, Herpa Wings
Bombardier Dash 8 Q400, Lufthansa Regional, reg. D-ADHA, Herpa Wings NG; se remarca trenul de aterizare corect dimensionat comparativ cu cele doua modele precedente care il au mult simplificat.
Boeing 737-400, Lufthansa Express, reg. D-ABKK "Weimar", Herpa Wings NG, in schema introdusa la sfarsitul anilor 1980.
Airbus A320, Lufthansa, reg. D-AIQH "Dessau", Herpa Wings NG
Airbus A321, Lufthansa, reg. D-AIRY "Die Maus", Herpa Wings NG; aparatul poarta pe aripi si fuselaj reprezentarea faimoaselor personaje de desene animate ale ZDF si este in noua schema de vopsire Lufthansa, introdusa in 2018.

In randul al doilea, de la dreapta la stanga:

Boeing 727-200, Lufthansa, reg. D-ABCI "Karlsruhe", Herpa Wings NG; la inceputul anilor 1980 Lufthansa a "curatat" complet de vopsea fuselajul unui 727-200 pentru a studia daca astfel se realizeaza economii substantiale de carburant.
Boeing 727-200, Lufthansa, fara inmatriculare, Herpa Wings; avionul este in schema standard a anilor 1970-80 si a fost primul la scara 1/500 pe care l-am achizitionat in 1996.
Boeing 727-200, Lufthansa, reg. D-ABKQ "Mainz", Herpa Wings NG; acelasi avion ca precedentul insa la nivelul calitativ de astazi.
Boeing 727-200, Lufthansa, reg. D-ABKT "Aachen", Herpa Wings NG; avionul a fost singurul vopsit in schema cea noua a Lufthansa si a fost de asemenea ultimul de acest tip care a zburat in 1992.
Airbus A310-304, reg. D-AIDF "Aschaffenburg", Herpa Wings

In randul din spate, de la dreapta la stanga:

Boeing 747-200, Lufthansa, reg. D-ABYJ, StarJets, in schema anilor 1970-80.
Airbus A310-200, Lufthansa, reg. D-AICH "Lüneburg", Herpa Wings NG
McDonnell Douglas DC 8-73, Condor, reg. D-ADUC, Herpa Wings NG
Boeing 757-200, Condor, fara inmatriculare, Herpa Wings

Ultimele doua aeronave sunt vopsite in schema anilor 1980 a Condor, pe cand aceasta era o filiala a Lufthansa.
 
  • Like
Reacții: AdyAero
Iata si o versiune mai "veche" a acestui raft. Fata de imaginea de mai sus, se vad trei aeronave care acum sunt expuse in alta parte si nu au mai fost fotografiate:

Flieger_500_3_Lufthansa-2.jpg


In randul din fata, extrema dreapta:

Bombardier Dash 8/100, Interflug (DDR), reg. OE-LLI, Herpa Wings NG; aeronava a intrat in flota Interflug chiar inaintea desfiintarii acesteia si era inmatriculata din motive fiscale in Austria.

In spatele sau, extrema dreapta:

Dornier Do 328-300 Jet, ambulanta aeriana ADAC, reg. D-BADC, Herpa Wings NG; l-ati vazut mai devreme intr-o fotografie comparativa cu "fratele" sau la 1/200.

In randul din spate, extrema stanga:

Boeing 707-330, Bundesluftwaffe, reg. 10+03, Herpa; aeronava de protocol a Republicii Federale Germania, aici in ultima schema de vopsire inainte de scoaterea din serviciu.
 
Inainte sa trec la cel de-al treilea raft Lufthansa, unde se afla "greii", fac o mica paranteza.

Ati remarcat probabil ca pana acum am prezentat in colectie nu mai putin de 6 exemplare Lufthansa de Boeing 727-100 si -200 la scara 1/500. Nu este o intamplare. :)

In acceptia mea B727 este una din cele mai frumoase aeronave de pasageri construita pana acum. Linia sa foarte fluida, formele pure o fac in ochii mei unica. Nici un alt trireactor nu are un design atat de simplu si epurat ca un 727.

Evident, am strans 727-uri si pe alte scari, de exemplu 727-100 LH la 1/200 de la Herpa si Inflight200 si 727-200 LH de la JCWings. Am reusit de asemenea in decursul timpului sa achizitionez si cele trei 727-200 de la Lufthansa Model Edition de la inceputul anilor 1990, produse de Herpa, care sunt considerate cele mai frumoase modele realizate vreodata la aceasta scara. Tehnologia de productie era unica, cu injectare concomitenta de plastic transparent si colorat pentru a obtine toate ferestrele transparente.

Iata, ca o paranteza la scara 1/200, cum arata B727-230 Advanced D-ABKS "Oberhausen" Lufthansa Model Edition:

Glas_Lufthansa_B727-200_Herpa-1.jpg


Glas_Lufthansa_B727-200_Herpa-4.jpg
 
  • Like
Reacții: AdyAero
Si din partea opusa:

Glas_Lufthansa_B727-200_Herpa-7.jpg


Glas_Lufthansa_B727-200_Herpa-5.jpg


Pana acum nici un alt model n-a reusit sa egaleze cele patru tipuri de avioane din seria Lufthansa Model Edition (ulterior si Herpa Premium), adica B727-200, B737-300, B747-400 si A300-600. Nici nu se va putea vreodata din cauza costurilor de productie prohibitive (fiecare avion era realizat din aproximativ 200 de piese separate, inclusiv transparente pentru faruri si luminile de navigatie).
 
  • Like
Reacții: AdyAero
Mai fac o mica paranteza la paranteza :D

Unele modele Lufthansa Model Edition au un defect: se ingalbenesc cu vremea. De aceea uneori gasesti si un Boeing 727-200 ingalbenit de cumparat cu cateva zeci de Euro in timp ce unul perfect depaseste des 200€, iar un 747-400 LH depaseste usor 500€. Unele modele scoase ulterior ca Herpa Premium sar si de 6-700€, precum A300-600 cromat.de la AA.

Pe langa cele trei B727-200 "perfect albe" (care sper sa ramana asa) am achizitionat si 2-3 usor ingalbenite pe care le-am "ciopartit". Iata cum poate arata un asemenea model dupa cateva ore bune de munca. Evident, in poza puterea LED-urilor pare mai mare ca in realitate, lumina din cabina este mult mai decenta cand o privesti cu ochii si nu cu aparatul foto:

DSC_4626mod_net.jpg


Firele erau prinse in mod provizoriu, alimentarea facandu-se in viitor prin trenul de aterizare si prin gauri minuscule in baza dioramei. Nu am reusit inca sa iluminez si farul de aterizare central, doar cele doua laterale de la baza aripilor. Privind luminile de zbor rosii de pe intradosul si extradosul fuselajului, acestea functioneaza intermitent ca la original. :)

Dupa grosimea firelor din poza cred ca va dati seama cat de "mare" este macheta. :D
 
Cel de-al treilea raft Lufthansa la 1/500 este rezervat "greilor", adica aeronavelor Wide Body de mari dimensiuni.

Flieger_500_4_Lufthansa-3.jpg


Randul din fata, de la dreapta la stanga:

Boeing 747-200F, Lufthansa Cargo, reg. D-ABYU "Asia", Herpa Wings NG, cu partea din fata mobila si trapa de incarcare laterala deschisa.
Boeing 747-400M, Lufthansa, reg. D-ABTB "Brandenburg", Herpa Wings NG, cu usile de acces principale si trapa de incarcare laterala deschise.
Airbus A350-900, Lufthansa, reg. D-AIXA, Herpa Wings NG, primul A350 pus in serviciu comercial de catre Lufthansa; m-am grabit putin cu modelul, ar fi trebuit sa achizitionez unul in noua schema de vopsire aparuta cu doi ani mai tarziu deoarece este mai reprezentativa.

In randul din spate, tot de la dreapta la stanga:

Boeing 747-400, Lufthansa, reg. D-ABVH "Düsseldorf", Herpa Wings NG, in schema jubiliara "50 Jahre" (50 de ani de la introducerea primului aparat Boeing la Lufthansa).
Airbus A340-600, Lufthansa, reg. D-AIHL "Saarbrücken", Herpa Wings NG; este avionul comercial cu cea mai mare lungime si anvergura din lume.
Airbus A380, Lufthansa, reg. D-AIMA "Frankfurt am Main", Herpa Wings NG; avionul cu cea mai mare capacitate in flota actuala a Lufthansa si un zdrobitor esec comercial de la lansarea programului.
 
Astazi prezint un raft dedicat companiilor aeriene din America de Nord.

Evident, si aici am "preferinte". Exista companii (defuncte sau inca in viata) pentru care am o simpatie mai mare ca pentru altele. Un asemenea exemplu este United, cu faimoasa schema colorata creeata de Saul Bass in anii 1970-80, ba chiar si cu cea pe baza de gri numita "Battleship" (nava de linie) din anii 1990-2000. Doar cu schema ex-Continental nu ma impac prea bine. Alta companie care imi era simpatica a fost Eastern, cu schema sa pe baza de tonuri de albastru sau American, cu faimoasele "Luxury Liners". La asta se mai adauga si icoane ale transportului intercontinental defuncte de mult precum TWA sau Pan American.

Iata vitrina, asa cum se prezenta acum cateva saptamani. Intre timp B772-ul AA Herpa Wings a fost inlocuit cu unul StarJets, asa cum le-am prezentat la inceputul acestui subiect:

Flieger_500_5_Liners_USA.jpg


In randul din fata, de la stanga la dreapta:

Lockheed L-1049 Super Constellation, TWA, reg. N6937C, Herpa Wings NG
Convair CV-990 Coronado, TWA, reg. N806TW, Inflight500
Boeing 717, TWA, reg. N402TW, Herpa Wings NG
Boeing 727-100, Pan American, reg. N357PA, Herpa Wings NG; aeronava era folosita exclusiv pe zboruri europene de la/catre Berlin.
Boeing 707-300, Pan American, reg.N1703D, Herpa Wings NG

In randul al doilea:

Boeing 767-200, United, schema Saul Bass, reg. N607UA "City of Denver", Herpa Wings NG
McDonnell Douglas DC 10-30, United, schema "Battleship", reg. N1858U, Herpa Wings NG
Lockheed L-1011/200 Tristar, Eastern, reg. N372EA, StarJets
(McDonnell) Douglas Super DC 8-61, Eastern, reg. N8778, StarJets

In randul din spate:

Boeing 747-400, United, schema Continental, reg. N111UA, Herpa Wings NG; ultimul 747-400 care a zburat pentru United.
BAC 1-11 200 One Eleven, Braniff International, schema "jelly bean", reg. N1552, Herpa Wings NG
Boeing 777-200 ER, American, schema clasica, fara inmatriculare, Herpa Wings (a fost intre timp scos din flota si inlocuit cu B777-223ER reg. N787AL StarJets) :)
McDonnell Douglas DC 9-10, Aeromexico, reg. XA-SOH, Herpa Wings NG
Boeing 787-8 Dreamliner, Boeing (schema de casa, House Colors), reg. N787BA, Herpa Wings NG
 
Salut,

Dupa o mica vacanta de cateva zile pe meleaguri ceva mai insorite decat cele pe care sunt obisnuit sa-mi petrec viata, care sunt acum in mana toamnei, revin si eu pe forum.

Va prezint azi cea de-a sasea vitrina, dedicata aviatiei comerciale internationale in general:

Flieger_500_6_Liners_Other.jpg


In randul din fata, de la stanga la dreapta:

De Havilland Comet 4, Aerolineas Argentinas (ARG), reg. LV-AHP, Herpa Wings NG
BAC 1-11 500 One Eleven, British Caledonian (GB), reg. G-AWYU, Herpa Wings NG
Convair CV-990 Coronado, MEA (LIB), reg. OD-AFF, Inflight500
Boeing 737-200, Ryanair (IRL), reg. NEI-CNZ, Herpa Wings NG
Sud Aviation SE-210 Caravelle, Air France (F), reg F-BHRB, Herpa Wings NG
BAE-Aerospatiale Concorde, Air France (F), fara inmatriculare, Herpa Wings; a fost intre timp inlocuit cu Concorde-ul Air France cu reg. F-BVFC, Herpa Wings NG.

In randul al doilea:

Shorts 360-300 British Airways/Loganair (GB), reg. G-BNYI, Herpa Wings NG
in spatele sau Embraer ERJ-190, Air Canada (CAN), reg. C-FWLG, Herpa Wings NG
Vickers Super VC-10, B.O.A.C./Cunard (GB), reg. G-ASGC, Herpa Wings NG
Douglas DC-8-33, Atlantis (D), reg. D-AIDM, Herpa Wings NG
Boeing 757-300, Condor (D), reg. D-ABOH, Herpa Wings NG
Airbus A300 B2 Air France (F), reg. F-BVGA, Herpa Wings NG

In randul din spate:

Airbus A340-300, Air Canada (CAN), fara inmatriculare, Herpa Wings
partial ascuns Embraer ERJ-145, British Airways (GB), reg. G-EMBC, Herpa Wings NG
Boeing 747-300F, KLM Cargo (NL), reg. PH-BUI, StarJets
ATR 42-500, Eurowings (D), reg. D-BKKK, Herpa Wings
Boeing 747 SP, Quantas (AUS), reg. VH-EAB, Herpa Wings
 
Buna seara,

Intre timp compozitia vitrinei s-a schimbat putin prin adaugarea a doua modele nou intrate in colectie.

Primul este un Lockheed L-188A Electra, aici in culorile Ansett ANA (AUS), cu reg. VH-RMA. Este un model de la Sky500.

Einzeln_Ansett_L188A_Electra.jpg
 
  • Like
Reacții: AdyAero
Cel de-al doilea este un Hawker Siddeley HS 121 Trident, avion pe care mi-l doream de multa vreme in amintirea celui de la VEB Plasticart din copilarie :)

Este vorba de un Trident 3B al British Airways (GB) cu reg. G-AWZK de la Netmodels, o serie extrem de limitata de acum 15 ani. Aeronava este in schema "Landor" pe care a purtat-o intre 1986 si 2006, dupa scoaterea din serviciul comercial si transferul la The Trident Preservation Society. Exista si in prezent la Manchester, revopsita in schema BEA, doar ca si-a pierdut extremitatile aripilor.

Einzeln_BA_HS121_Trident_3B.jpg


Iata Trident-ul 3B spre comparatie si alaturi de un BAC 1-11 seria 500 al British Caledonian (Herpa NG) la aceeasi scara, 1/500. Diferentele de dimensiuni sunt evidente.

Vergleich_HS121_Trident_BAC_1-11_500.jpg
 
Si daca tot e momentul "pozelor de buletin", iat-o si pe cea a Boeing-ului 747-230 Lufthansa cu reg. D-ABYJ de la StarJets pe care il cautam de 10 ani si care a intrat in colectie acum trei saptamani:

Einzeln_LH_B742.jpg


Granulatia vopselei argintii pare foarte mare, insa nu trebuie uitat ca e vorba de un model de doar cativa centimetri lungime pe care il tii in palma. :)
 
  • Like
Reacții: AdyAero
In aceasta saptamana colectia s-a imbogatit cu doua modele.

Mai intai un Boeing 739 (cod IATA) adica B 737-900, versiunea cea mai lunga a seriei 737 NG. Cand te gandesti ca e vorba de un avion de 200 de locuri, parca nu-ti mai vine sa-i spui "Baby Boeing". :)

Este vorba de o aeronava apartinand Continental, in starea de la inceputul anilor 2000, fara "Winglets" si inca cu "Eyebrows", adica sprancene, cu reg. N30401. Modelul dateaza din 2002 si este de la StarJets:

Einzeln_Continental_B739.jpg
 
A doua aeronava este mult mai recenta si modelul ei de asemenea. Am scris mai sus ca-mi doream un A359 (A350-900) Lufthansa in schema actuala pentru ca mi se pare mai reprezentativa pentru acest tip decat cea veche. Herpa Wings a produs de curand aeronava D-AIXQ botezata "Freiburg". Cum orasul imi este drag si modelul unul de buna calitate nu am putut rezista... :)

Einzeln_LH_A359_Freiburg.jpg
 
  • Like
Reacții: AdyAero