Va salut,
Asa cum a scris si
@cosmin78 , cei ce colectioneaza modele de trenulete din alama gandesc diferit fata de noi, cei ce colectionam trenulete facute in serie mare.
Observ pe piata din afara modele de la PFM, Alco, GEM, OMI, Hallmark etc ce nici macar nu s-au scos din cutie, desi sunt produse in anii '60-'70 si sunt vandute ca atare. ( prima scoatere din cutie este la facerea pozei pentru Ebay sau atunci cand se pune pe grupul de vanzare dedicat de pe FB, se intampla asta de obicei cand, trist, moare colectionarul respectiv ).
Nu sunt multi cei ce le pun pe sina , oamenii le iau ca si obiecte de colectie, mai sunt cativa care le scot din cutie, cu manusi, ca sa le admire ...si atat !
Cat despre producatorii de trenulete din alama, asa cum bine a spus
@Horia_Radulescu , in Asia ( mai ales Coreea de Sud si Japonia, mai nou China ) sunt foarte multi producatori consacrati ce pot produce un model de locomotiva CFR foarte detaliata si la specificatiile doritorului.
Locomotivele de alama se vand la precomanda, se vand rapid din momentul cand se face anuntul la dealerii specializati !
Cat despre detalii la loko de alama, acuma sunt destui cei ce ofera si priza DCC in 8 pini cel putin, iluminare cu led, vopsire din fabrica ( foarte multe locomotive din alama se vand nevopsite, natur, asa fiecare poate sa si-o personalizeze dupa cum doreste ).
Overland Models -OMI stiu sigur ca ofera facilitatile de mai sus + ventilatoare mobile sau eu mai stiu ce alte brizbrizuri...dar fiecare cerinta in plus mai salta din pretul modelului !
Cat despre locomotive H0 hibrid plastic cu alama , asa cum mentioneaza colegul
@gamitzu , un exemplu de succes sunt cei de la Broadway Limited-BLI, cu preturi la un Challenger sau BigBoy intre 800-900 $, ce include decoder cu sunet si fum dinamic !
Si ca tot suntem pe subiect chinezesc, iata si un review al unei locomotive chinezesti la H0 manufacturate de catre Ajin Korea :
Chinese railways model trains
www.chinesemodeltrains.com
Marius.