Bachmann ND3 Electroputere Craiova

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Eu zic ca s-ar gasi clienti. In europa, pe la polaci, nemti, spanioli, italieni, ungaria. Bachman nu a facut-o pt ca nu au avut cerere. Daca DA-ul ar fi fost pe piata chineza, ruland in china, ar fi fost 100% deja facut modelul, in varianta aceasta, hibrida, plastic si alama. ND3 au fost sub 100 si au facut-o mai detaliata decat ND2, care s-a incadrat la clasa locomotive de duzina realizata bine. As fi vrut un ND2 cu boghiele alea cu mot de tractiune separate si alte detalii aplicate. Sau grilajele cutiei din alama. Data viitoare nu prea mai sant sanse, locomotivele au cam disparut din peisaj, fabrica nu mai este, incepe sa devina istorie.
 
  • Like
Reacții: nae44
Pentru kit-urile de machete din plastic exista seturi de fotodecupaj. Ma gandesc ca o astfel de solutie s-ar putea aplica si in modelismul feroviar, ganditi-va doar cate bari, stergatoare, trepte (de acces), detalii la boghiuri s-ar putea inlocui cu o astfel de plansa.
Fata de acum 20 de ani sa zicem si mai ales cu raspandirea controlului digital care isi permite sa adaugi functii noi (lumini, cuple digitale, etc) foarte multi modelisti au inceput sa mestereasca la modele deci ar avea piata de desfacere...
Nu stiu daca cei de la Ta-studio sunt pe fir :cool:
 
Pentru kit-urile de machete din plastic exista seturi de fotodecupaj. Ma gandesc ca o astfel de solutie s-ar putea aplica si in modelismul feroviar, ganditi-va doar cate bari, stergatoare, trepte (de acces), detalii la boghiuri s-ar putea inlocui cu o astfel de plansa.
Fata de acum 20 de ani sa zicem si mai ales cu raspandirea controlului digital care isi permite sa adaugi functii noi (lumini, cuple digitale, etc) foarte multi modelisti au inceput sa mestereasca la modele deci ar avea piata de desfacere...
Nu stiu daca cei de la Ta-studio sunt pe fir :cool:
Există producători pentru piese in alamă (și plastic) precum Weinert, existând posibilitatea detalierii modelelor.

Cum vă spuneam, producția unui model in alamă funcționează după alte canoane. Nu se produc x piese doar pe baza unei presupuneri că s-ar gasi clienți, ci pe un număr limitat, unde 99% din modele sunt deja pre-vândute, chiar înainte de a începe producția. Sunt serii limitate, cu certificat de autenticitate, care garantează unicitatea piesei respective. Da, la 50 de bucăți și minim 1200 euro piesa, probabil s-ar gasi vreo 20-30 in țară și restul in afară. Nimeni nu produce in alamă "pe stoc", așteptând 2 ani să vândă. Poate doar Norbrass, în trecut, insă chiar și fãră precomenzi, s-au vândut repede. Ultimul model, seria 1960 CP, cele 50 de bucăți au avut stăpân încă dinainte de fi lansate in producție.

Însă cine credeți ca s-ar aventura pentru un model CFR?
 
Ultima editare:
Cosmin are perfecta dreptate.

In plus, ca sa produci modele din alama trebuie sa ai experienta in domeniu si de asemenea un producator consacrat din Asia (tari precum Coreea de Sud, Filipine sau China care au producatori cu traditie si care garanteaza un nivel calitativ inalt) pentru modele in sine. Nu te poti improviza de azi pe maine producator de modele Finescale.

Nu uitati de asemenea ca sunt modele de vitrina, unele cu RP25, unele chiar cu sistem roata/sina Proto 87. 90% nu au nici decodor cu sunet si nici decodor propriu-zis. E o alta lume, pentru alt tip de colectionari.

Eu nu mi-as cumpara un DA sau EA din alama doar pentru ca e romanesc. Cumpar locomotive de mii de Euro din alama, insa pe temele mele de predilectie.
 
Nu era vorba neaparat de alama pur sange, ci de un hibrid decent gen locomotiva vanduta. La treaba cu alama, am aberat eu , Horia are dreptate. Pana la aparitia unui model decent de DA, o sa mai curga multa apa pe Dunare. Si treaba cu interesul pt ea e valabila. Eu unul nu m-as da la ea doar ca sa ma aflu in treaba, sa stea in vitrina si sa o admir. Dealtfel, HO nici nu ma atrage din cauza spatiului ocupat.
 
  • Like
Reacții: Horia_Radulescu
Va salut,
Asa cum a scris si @cosmin78 , cei ce colectioneaza modele de trenulete din alama gandesc diferit fata de noi, cei ce colectionam trenulete facute in serie mare.
Observ pe piata din afara modele de la PFM, Alco, GEM, OMI, Hallmark etc ce nici macar nu s-au scos din cutie, desi sunt produse in anii '60-'70 si sunt vandute ca atare. ( prima scoatere din cutie este la facerea pozei pentru Ebay sau atunci cand se pune pe grupul de vanzare dedicat de pe FB, se intampla asta de obicei cand, trist, moare colectionarul respectiv ).

Nu sunt multi cei ce le pun pe sina , oamenii le iau ca si obiecte de colectie, mai sunt cativa care le scot din cutie, cu manusi, ca sa le admire ...si atat !

Cat despre producatorii de trenulete din alama, asa cum bine a spus @Horia_Radulescu , in Asia ( mai ales Coreea de Sud si Japonia, mai nou China ) sunt foarte multi producatori consacrati ce pot produce un model de locomotiva CFR foarte detaliata si la specificatiile doritorului.

Locomotivele de alama se vand la precomanda, se vand rapid din momentul cand se face anuntul la dealerii specializati !

Cat despre detalii la loko de alama, acuma sunt destui cei ce ofera si priza DCC in 8 pini cel putin, iluminare cu led, vopsire din fabrica ( foarte multe locomotive din alama se vand nevopsite, natur, asa fiecare poate sa si-o personalizeze dupa cum doreste ).
Overland Models -OMI stiu sigur ca ofera facilitatile de mai sus + ventilatoare mobile sau eu mai stiu ce alte brizbrizuri...dar fiecare cerinta in plus mai salta din pretul modelului !

Cat despre locomotive H0 hibrid plastic cu alama , asa cum mentioneaza colegul @gamitzu , un exemplu de succes sunt cei de la Broadway Limited-BLI, cu preturi la un Challenger sau BigBoy intre 800-900 $, ce include decoder cu sunet si fum dinamic !

Si ca tot suntem pe subiect chinezesc, iata si un review al unei locomotive chinezesti la H0 manufacturate de catre Ajin Korea :
Marius.
 
Ultima editare:
...si un PS:
Ca si posesor de locomotiva Challenger cu sunet din fabrica de la Trix si de locomotiva Challenger cu sunet si fum dinamic de la BLI, m-as multumi daca vreun producator ar scoate o locomotiva CFR macar la calitatea cu care TRIX sau BLI scot aceste locomotive.
Am si un BigBoy Trix editia 2007, fara sunet ( doatat ulterior ), este absolut impecabil ca detalii si mecanica, se misca la fel ca in prima zi, fara zgomot sau alte cele !

PPS:
Daca va arat o locomotiva Russian Decapod de la Bachmann, din plastic, dar cu detalii metalice si din plastic cu duiumul, vor cade cateva plombe....este o locomotva ce a fost pret de retail undeva pana in 100 $ !!!!
In cutie primesti vreo 5-6 pungute cu accesorii de montat , unele in dublu-triplu exemplar !!!
Biele metalice, motor ce abia se aude, priza DCC 8 pini, iluminare cu bec, deh !... model mai vechi inca de prin 2006-2008...

Eu zic ca se poate , trebuie doar cineva energic si cu bani de investitie initiala

Numai un exemplu de la BLI, o locomotiva nevopsita, cu corpul din alama si sasiul turnat in metal la 749 $, sunet si fum dinamic inclus:
 
Ultima editare:
  • Like
Reacții: M Marquis
Cred ca pentru majoritatea colectionarilor un model hibrid adica plastic cu multe piese fotodecupate ar fi ideal.
Seturile de fotodecupate color (gata vopsite) pentru un avion la scara 1:72 costa undeva pana in 20 de euro, dau aici ca exemplu firma eduard din Cehia care se ocupa cu asa ceva:
Nu stiu ce volum de productie au, 100, 1000, 10000 de seturi pentru fiecare model?
 
Poate găsești și o poza-două cu ele in port, înainte de încărcare, cu tampoanele nedemontate.

Am văzut, nu mai știu pe unde, imagini cu ND2 și ND3, in portul Constanța. Într-un compartiment, in tren? Efectiv nu imi aduc aminte dacă pe net sau în altă parte.
 
Pai mai sap si eu, incerc sa caut si vagoanele cu care au circulat astea in mod uzual, ca sa imi fac garniturile complete, la ele.
 
Is oare ceva poze cu ele cand ajungeau ruginite?
 
@GFN știu pozele tale, mulțam. Erau însă unele in port, la Constanța.

Locomotivele de export se fotografiau in fabrică și, nu tot timpul, in port. Am încercat să aflu cine era fotograful de la Electro, însă distanța și anii trecuți nu prea ajută.

Poze cu ND2, inapoi, posibil să fie numai daca vreun spotter rătăcit le-a prins.
 
De asta spuneam:
1617400966467.png
Sursa pozei este forumul de mai jos, Pe ea scrie Trainfanz si ii multumesc celui care a pus-o pe net. Dupa cum se vede, asta intra in magazie, capacele sant deschise. Stiu ca unele din ele au auns in China cale lunga, pe capacele de la mazazie, doar cu prelata pe ele. Ceea ce nu era prea clar pentru mine, voiajele erau de 35-40 zile din Constanta pana in China, vreme rea putea sa fie oricand. Vremea ca vremea, dar saramura si cu partea electrica nu se prea pupa. Linerele tip Razboieni, Cozia, de 18000TDW puteau suporta usor greutatea de 100T pe punte, Erau construite sa ia pe capace doua randuri de containere.
 
Ultima editare:
O sa faca aceeasi firma si ND2 cu sunet si fum (poza e cu google translate):
WhatsApp Image 2021-04-03 at 09.56.41.jpeg
 
  • Like
Reacții: AdyAero