Cosmin,
Hai sa fim putin seriosi.
In ce alta tara ai mai vazut achizitii de material rulant dupa ce acesta a fost produs de cutare sau cutare producator si reparator care in mod arbitrar a scris deja pe respectivul vagon sau respectiva rama numele potentialului client? :roll:
In lumea normala o companie de cale ferata nu cumpara orice repara cutare sau cutare Remar sau Remarul sau cum se mai cheama cei care merg la "mica plezneala". Se fac caiete de sarcini, bazate pe necesitatile reale si nu inchipuite de cei care iau comisioane, se fac licitatii si castiga cel mai bun, nu cel care e aproape de faliment si roman ca noi ca nu ne vindem tara sau cel care da Mertzanu' comision. Asta e in lumea normala.
In Romania e altfel. Se refac aproape de la 0 rame etajate cu aparat de rulare vechi de 50 de ani, franare ineficienta si viteza maxima de circulatie din secolul XIX, echipate cu bar si cate si mai cate, apoi CFR Calatori le cumpara si pentru ca nu are ce face cu ele inchide barul cu lacatul, demonteaza liftul de handicapati si le pune in circulatie ca tren Regio intre Fundu de Sus si Morometii din Vale.
Sau cumpara rame vechi de 50 de ani importate din Franta, care fusesera vandute de SNCF la firme de export in scopul distrugerii pentru a respecta legislatia privind produsele periculoase, actele se pierd ca prin minune pe drum si cetatenii republicii bananiere circula mai depate in frumoasele rame modernizate, care au primit la asa zisa reconstructie un superb bot de mase plastice care crapa in colt la prima vibratie.
Asa sunt reparatorii si constructorii de material rulant din tara. Mai mult nu se poate, si cum se merge mai departe pe comisioane, mai mult nici nu trebuie.
Hai sa fim putin seriosi.
In ce alta tara ai mai vazut achizitii de material rulant dupa ce acesta a fost produs de cutare sau cutare producator si reparator care in mod arbitrar a scris deja pe respectivul vagon sau respectiva rama numele potentialului client? :roll:
In lumea normala o companie de cale ferata nu cumpara orice repara cutare sau cutare Remar sau Remarul sau cum se mai cheama cei care merg la "mica plezneala". Se fac caiete de sarcini, bazate pe necesitatile reale si nu inchipuite de cei care iau comisioane, se fac licitatii si castiga cel mai bun, nu cel care e aproape de faliment si roman ca noi ca nu ne vindem tara sau cel care da Mertzanu' comision. Asta e in lumea normala.
In Romania e altfel. Se refac aproape de la 0 rame etajate cu aparat de rulare vechi de 50 de ani, franare ineficienta si viteza maxima de circulatie din secolul XIX, echipate cu bar si cate si mai cate, apoi CFR Calatori le cumpara si pentru ca nu are ce face cu ele inchide barul cu lacatul, demonteaza liftul de handicapati si le pune in circulatie ca tren Regio intre Fundu de Sus si Morometii din Vale.
Sau cumpara rame vechi de 50 de ani importate din Franta, care fusesera vandute de SNCF la firme de export in scopul distrugerii pentru a respecta legislatia privind produsele periculoase, actele se pierd ca prin minune pe drum si cetatenii republicii bananiere circula mai depate in frumoasele rame modernizate, care au primit la asa zisa reconstructie un superb bot de mase plastice care crapa in colt la prima vibratie.
Asa sunt reparatorii si constructorii de material rulant din tara. Mai mult nu se poate, si cum se merge mai departe pe comisioane, mai mult nici nu trebuie.