Si de la mine o mica istorie.
Incep cu prima masina detinuta si condusa (in afara de Solenza de la scoala auto), un Oltcit 12 TRS cam botit, numai bun pentru un incepator. masina mergea binisor dar era stramba de un lonjeron (avusese probabil un accident pe fata). Asta este masina pe care am invatat intr-adevar sa conduc si am prins ceva notiuni de mecanica si reparatii. Am facut concedii cu ea, mare, munte, pana in Pascani, Dragasani, a facut si ceva figuri.
De exemplu in drum spre Focsani o amarata de piesa de 5 lei (capac de delcou) a inceput sa dea rateuri si mi-a schimbat un mecanic de la dezmembrari aprinderea toata la 9 seara, cand veneam de la mare a inceput sa mearga in suturi dar am ajuns pana acasa cu ea si mi-a aratat mecanicul ce depuneri aveam in carburator, am avut si accident cu ea (am pupat in fund pe cineva in Constanta, bine ca m-au ajutat colegii din clubul Oltcit din Constanta cu reparatiile la fata locului sa pot sa ajung acasa cu ea...
Aici in poza este dupa vopsire generala, avea ceva rugina dar rezista...
La un moment dat am avut un al doilea Oltcit intrucat cel rosu se pregatea sa ajunga la remat. Tot 12 TRS cu cutie frantuzeasca in 5 trepte, a rezistat 2 inainte sa ajunga la Remat...
Am amintiri placute legate de cele 2 Oltcit-uri, ma pricepeam sa le bibilesc si sa le repar cat de cat, stiam sa merg cu ele incat sa nu consume mult (nu depaseam 100 kmh pentru asta), aveau o ergonomie foarte buna la interior, spatioase, comode dar era din ce in ce mai greu sa gasesti piese bune si sa nu se uite la ITP urat la ele. Imi aduc aminte ca un nene la ITP zicea ca nu tine frana si 2 secunde mai tarziu a calcat frana fiind cu masina pe standul cu role si era sa dea cu ea in zidul din fata...
Dupa cele 2 Oltcit-uri am avut o Skoda Felicia Lxi din 1997, un adevarat salt fata de Oltcit in ceea ce priveste functionarea, masina am cumparat-o la 53.000 km...
O masina comoda, dar fara radio, aer conditionat, servo, insa a urcat pe Transfagarasan cu 3 adulti, 2 copii si bagaje fara probleme. Dintr-o neatentie a mecanicului s-a ars alternatorul iar pretul reparatiei (piesa noua, bateriei noua, manopera si alte maruntisuri) nu mai meritau investitia.
Cu urumatoarea masina m-a ajutat sora mea care mi-a imprumutat masina ei, o Kia Ceed break pe benzina care ii consuma prea mult pentru piciorul ei si pe care o folosea zilnic, asa ca a trecut la un Ford Focus break pe motorina.
Eu am trecut masina pe GPL (e mai ieftin decat motorina chiar la 9% consum de autostrada, nu este bomba pe ceas, deja banii investiti in instalatie adica 3500 lei s-au amortizat din carburant, plus ca acum este echivalenta normei de poluare Euro 6). Saptamana asta i-am montat o ˝turela˝ de 430 l, inlocuind cutia veche de 240 l care nu mai facea fata unui concediu cu cortul pentru 2 adulti si 2 copii
In urmatoarea escapada va ajunge la 100.000 km fara probleme mecanice.