Daca apar probleme de vizualizare a forumului, un simplu clear la cache-ul browserului rezolva problema.

Pusul pietrisului.

Totul despre sine, instalatii feroviare si alte elemente ale infrastructurii in modelism

Moderator: rrzxxx

Avatar utilizator
Florinn
Site Admin
Mesaje: 5545
Membru din: Mar Ian 17, 2006 10:06 pm
Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
Contact:

Pusul pietrisului.

Mesaj de Florinn » Mar Noi 27, 2007 9:04 am

Desi nu sunt expert fac aici o mica prezentare a modului meu de a pune pietris pe linii pentru ca am vazut la diverse subiecte ca lumea se intreaba cum.

Se punea problema sa pun pietris pe o portiune de 1.5 m pe diorama de la Cluj.

Am inceput prin a curata terenul de-a lungul liniilor. Liniile sunt asezate pe burete noch dar si pe un strat de pluta de 2 mm.

[Link Removed for Guests]

Intr-un borcan am preparat pietris folosind 1 punga de pietris noch gri la care am adaugat foarte putin (se vede in varful borcanului) pietris noch crem si putin prietris gri de N. Am folosit pietris gri pentru ca este o magistrala principala si teoretic mai intretinuta.

[Link Removed for Guests]

Rezultatul amestecului:

[Link Removed for Guests]

Ustensilele necesarepentru asezatul pietrisului, un recipient cu o gaura pentru turnat, o pensula mare si una mica:

[Link Removed for Guests]

Se incepe prin asezatul pietrisului de-a lungul liniei, pe margini:

[Link Removed for Guests]

Cu pensula groasa se da forma primara a prismei de pietrish, si se curata pietrisul aflat deasupra traverselor:

[Link Removed for Guests]

Se adauga deasupra, in special pe traverse cat de aproape de linie f putin pietris N, acesta are rolul de a unple golul care exista pe alocuri intre traverse/linie si pietris:

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

Pietrisul N este imprastiat apoi intre traverse cu pensula mica si tot cu aceasta se loveste in sina f usor astfel incat pietrisul se aseaza de la sine si se inlatura de pe traverse, atentie sa nu exagerati cu pietrisul N, altfel sina va arata ca si cum ar sta in nisip:

[Link Removed for Guests]

Se da forma finala a prismei de pietris folosind pensula mica.

[Link Removed for Guests]

Sina inaintea adaugarii pietrisului N:

[Link Removed for Guests]

Asa arata pietrisul la finalizare, comparati cu imaginea de dinintea asezatului pietrisului N.

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

Intr-un "pulverizator" precum cel din imagine se pune apa cu putin detergent, puteti lua de exemplu un pulverizator gol de la solutie de curatat geamul.

[Link Removed for Guests]

Se stropesc sinele de la distanta astfel incat peitrisul sa fie foarte bine umezit dar nu miscat.

[Link Removed for Guests]

Se pune apoi pe toata suprafata pietrisului solutie 50% apa - 50% aracet.
Propun folosirea aracetului Moment de parket, este de calitate maxima, rezistent la apa si transparent la uscare.

Pentru pusul aracetul se pot folosi dupa nevoi diverse unelte, eu le folosesc pe cele din imagine, siringa doar pentru zone greu accesibile.

[Link Removed for Guests]

Asa arata linia inmuiata cu solutie de aracet, nu va panicati, culoarea alba dispare pana a doua zi:

[Link Removed for Guests]

Voi completa zilele urmatoare, articolul, cu poze dupa uscare.

Despre cum trebuie sa arate prisma de balast puteti vedea [Link Removed for Guests]
Ultima oară modificat Joi Noi 29, 2007 8:52 am de către Florinn, modificat 1 dată în total.
Florin - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca
Avatar utilizator
robertanasa
Mesaje: 1150
Membru din: Mie Dec 28, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de robertanasa » Mar Noi 27, 2007 12:40 pm

:aplauze:

Multumim frumos!
Cu respect,
Robert
Avatar utilizator
tonyg
Mesaje: 90
Membru din: Vin Feb 05, 2016 8:07 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de tonyg » Mie Noi 28, 2007 10:02 pm

Multumim mult
Urcati in vagoane va rog.................
Avatar utilizator
Florinn
Site Admin
Mesaje: 5545
Membru din: Mar Ian 17, 2006 10:06 pm
Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florinn » Sâm Dec 01, 2007 10:54 am

Pietrisul s-a uscat cam dupa 36 ore si arata cam asa:

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

Pe anumite zone am pus si pietris crem, aici trebuiesc combinate mai multe feluri de pietris, in general pietrisul crem este mai vechi, deci pietrele au timp sa capete diverse nuante.

Cum am combinat pietrisul pentru a obtine varianta finala:

[Link Removed for Guests]

80% pietris crem de la noch, apoi in proportii mici, 3-4%, celelalte, pietris gri noch, pietris rosu Busch, si inca 2 variante de pietris crem/maro tot de la Busch

Rezultatul:

[Link Removed for Guests]

din pacate nu se vad corect culorile din cauza blitzului aparatului foto.

Cateva poze fara blitz (nici asa nu au iesit culorile reale din cauza luminii calde a becurilor):

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
Florin - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca
Avatar utilizator
catalin_gym
Mesaje: 148
Membru din: Joi Dec 20, 2007 12:00 am
Localitate: Resita - Bucuresti
Contact:

Mesaj de catalin_gym » Dum Mai 18, 2008 10:27 pm

Intr-un "pulverizator" precum cel din imagine se pune apa cu putin detergent, puteti lua de exemplu un pulverizator gol de la solutie de curatat geamul.
Foarte bine detaliata lucrarea.Spune-mi te rog de ce a trebuit sa umezesti cu apa si detergent?
Avatar utilizator
Florinn
Site Admin
Mesaje: 5545
Membru din: Mar Ian 17, 2006 10:06 pm
Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florinn » Lun Mai 19, 2008 8:33 am

Salut.

Raspunsul: pentru a rupe "legatura" apei din solutia de aracet. Apa are tendinta sa adere la ceea ce atinge (vezi fenomenul de "capilaritate"), daca nu umezesti pietrisul cu solutie de apa cu sapun (detergent) aracetul nu va patrunde in prisma de pietrish, va sta la suprafata.

Daca este pe aici un fizician care poate explica mai bine (@mpu), este invitatul meu ;).
Florin - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca
stageexp
Mesaje: 1260
Membru din: Lun Ian 14, 2008 12:00 am
Localitate: Timisoara
Contact:

Mesaj de stageexp » Lun Mai 19, 2008 10:06 am

Fara a fi expert in domeniu, cred ca estevorba despre un efect de amorsare, care se foloseste pentru un contact bun intre materiale cu proprietati chimice si de capilaritate diferite, dupa exemplul celor din constructii.
Astfel, la aplicarea unui material pe un substrat se foloseste o "interfata "sau amorsa, la fel pentru ca un material sa faca priza, se foloseste stropirea cu apa a substratului.
Avatar utilizator
catalin_gym
Mesaje: 148
Membru din: Joi Dec 20, 2007 12:00 am
Localitate: Resita - Bucuresti
Contact:

Mesaj de catalin_gym » Lun Mai 19, 2008 12:55 pm

Multumesc frumos,am inteles acum
cosmin78
Mesaje: 5817
Membru din: Sâm Apr 28, 2007 12:00 am
Localitate: Porto/Craiova
Contact:

Mesaj de cosmin78 » Lun Mai 19, 2008 2:56 pm

"picatura magica de detergent" (de vase) se pune in mai tot ce contine aracet,
astfel incat in timpul uscarii sa nu apara acele fisuri urate,adica "sparge" tensiunile care apar,fie in pietris,fie in ghips
etc...
Cosmin
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
Florinn
Site Admin
Mesaje: 5545
Membru din: Mar Ian 17, 2006 10:06 pm
Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florinn » Lun Mai 19, 2008 2:59 pm

Cosmin nu e vorba doar de asta!

Daca nu pun detergent, aracetul nici nu patrunde in prisma de pietrish, sta la suprafata si ia forma unei bilute.
Florin - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca
divizia
Mesaje: 175
Membru din: Sâm Mar 15, 2008 12:00 am
Localitate: bucuresti
Contact:

Mesaj de divizia » Sâm Iun 21, 2008 11:16 pm

Care ar fi diferenta d.p.d.v. estetic intre acest sistem de pietris si cel rola de la noch (rola de 5m)?
Avatar utilizator
Florinn
Site Admin
Mesaje: 5545
Membru din: Mar Ian 17, 2006 10:06 pm
Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florinn » Dum Iun 22, 2008 11:51 am

Salut,

dupa cum vezi chiar in prima poza, si aici s-a pornit de la rola Noch.

Care e diferenta? Pai daca lasi doar rola noch, fara sa completezi cu pietris, ai o linie cu terasament perfect, ca si scos din forma, pe toata lungimea traseului.

Asa ceva nu exista in realitate ! :).
Florin - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca
Avatar utilizator
cristi_m
Mesaje: 389
Membru din: Mar Sep 16, 2008 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de cristi_m » Mie Mar 18, 2009 6:08 pm

Pentru cei care doresc si alte nuante de pietris decat cele standard care se gasesc la Noch, am descris mai jos un procedeu pentru a obtine terasament ruginit (precum cel din zona macazelor din gari).
LE1500KW scrie:Salut!stie careva unde pot gasii acest pietris pentru terasament de aceasta culoare? :-| [Link Removed for Guests]


ps.poza apartine lui "Sogard_2003" care sper sa nu se supere ca nu i-am zis :grin:
Intrucat este greu de crezut ca cineva ofera spre vanzare terasament exact de culoarea dorita, tot ce ramane de facut este sa-l vopsesti singur. Este foarte simplu: se ia un borcan de sticla cu capac, se umple 3 sferturi cu pietris bej sau gri de granulatia corespunzatoare si se toarna o picatura de vopsea email (gen Revell) si una de diluant, apoi se scutura continutul borcanului bine, pana la uniformizarea culorii tuturor granulelor. Daca este necesara o culoare mai intensa procedeul se repeta adaugand vopsea. Se lasa la uscat intr-un vas cu deschidere larga pana cand granulele nu mai adera unele de altele. Eu am folosit cake-case-uri de la CD-urile bulk.

[Link Removed for Guests]

Nu se poate da o reteta anume de dozare a vopselei avand in vedere ca nuanta de baza a pietrisului poate diferi de la caz la caz. Eu mi-am preparat cu aceasta metoda pietris in mai multe culori, dupa care le-am amestecat cam asa pentru a obtine culoarea ruginie-naturala a terasamentului (in special din zona macazeleor): 2 linguri nuanta cea mai inchisa (exact culoarea cafelei macinate)+ 1 lingura nuanta intermediara+ 1 lingura nuanta cea mai deschisa (culoarea boielei de ardei). Prin amestecare se obtine un mix cu variatie de nuanta de la granula la granula, exact ca in realitate, care arata foarte bine pe macheta.

Pentru portiunile de viteza am folosit mai mult terasament in nuante de gri + ocru, presarand de-a lungul sinelor foarte putine granule ruginii. Nu uitati sa vopsiti si sinele in culori de rugina, altfel combinatia terasament ruginit + sine sclipitoare nu va arata prea convingator :wink:
Avatar utilizator
IonutTrif
Mesaje: 1040
Membru din: Vin Ian 22, 2016 8:06 pm
Localitate: Cluj-Napoca
Contact:

Mesaj de IonutTrif » Joi Mar 19, 2009 5:13 pm

Interesant. Poti pune o poza cu rezultatul final (pietrishul aplicat pe o bucata de sina) ?
In plus de ce email ? Mie mi se pare ca ar merge mai bine cu vopsea aqua. Se poate dilua usor cu apa, nu se murdareste totul tare...
Ionut - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca (telefon: 0742 080 666; yahoo id: trifrazvan1977)
Avatar utilizator
cristi_m
Mesaje: 389
Membru din: Mar Sep 16, 2008 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de cristi_m » Vin Mar 20, 2009 12:29 am

Am preferat vopseaua emailata din doua motive: in primul rand mi se pare mai imuna la tratamentele pe baza de apa care se administreaza ulterior terasamentului (pe cand vopselele acrilice tind sa se dizolve in apa si efectul de granulatie al culorii se atenueaza); in al doilea rand pietrisul pur si simplu se usuca mai repede dupa vopsire.

Atasez si cateva poze cu pietrisul vopsit proaspat aplicat; va rog sa tineti cont ca diorama mea se afla in plina faza de constructie si sa scuzati diversele chestii care apar in neregula pe acolo

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
Scrie răspuns

Înapoi la “Infrastructura”