Locomotive cu Abur in Patrimoniul Cultural National

Istorie, documentatii, literatura, date despre trenuri din epocile trecute
Scrie răspuns
Avatar utilizator
daffy
Mesaje: 29
Membru din: Lun Ian 21, 2008 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de daffy » Sâm Iun 27, 2009 5:25 pm

am si eu o intrebare asemanatoare cu a lui dcm...in afara de parcurile reci de la Dej,Sibiu ,Resita, mai erau in tara depozitate locomotive la Bucuresti-Basarab,Apahida,Pucioasa,remiza Medgidia,Vatra Dornei,Razboieni,Galati si in alte locuri..in afara de cele trecute in patrimoniu a mai ramas pe undeva in parcul rece locomotive cu abur???>dupa marea casare din anii 90???
romrail
Mesaje: 183
Membru din: Lun Apr 11, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de romrail » Sâm Iun 27, 2009 11:32 pm

Cu tristete trebuie sa-ti spun ca in afara locomotivelor expuse prin diverse gari, a celor din depourile pe care le cunoastem cu totii, a celor din Muzeul de la Resita si a locomotivelor de linie ingusta raspandite prin tara, toate aburoasele care existau in locurile indicate de tine au sfarsit sub flacara aparatelor de taiere...

Cu totul, in Romania au mai ramas aproximativ 100 de locomotive cu abur... dar unele din ele sunt adevarate "cadavre" din care, cu greu, mai poti distinge faptul ca au circulat candva...

:-( :-( :-( :-( :twisted:
romrail
Mesaje: 183
Membru din: Lun Apr 11, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de romrail » Sâm Iun 27, 2009 11:34 pm

Radu161 scrie:E interesant ca s-au scos toate sinele din zona (inclusiv cateva sute de metri mai sus, daca nu chiar kilometri), chiar si o bucata de sub prima osie a locomotivei, dar de locomotiva nu s-au atins.
Se aude ca se vor atinge de ea cat de curand... deja au existat persoane care s-au interesat de modul in care ar putea fi taiata si dusa la fier vechi.
Avatar utilizator
felippe
Mesaje: 1419
Membru din: Sâm Ian 21, 2006 10:06 pm
Localitate: Faversham, UK
Contact:

Mesaj de felippe » Dum Iun 28, 2009 12:22 am

Poate se mai potolesc; de cand cu criza, pretul la fier vechi a scazut considerabil.
Valentin Voica

[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
daffy
Mesaje: 29
Membru din: Lun Ian 21, 2008 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de daffy » Dum Iun 28, 2009 5:29 am

incredibil..au devorat parcurile reci ca termitele....daca nu erau cativa oameni de bine sa salveze o frimitura din tortul cel mare acum ne uitam doar la poze...mare pacat, macar sa conserve ceea ce a mai ramas
romrail
Mesaje: 183
Membru din: Lun Apr 11, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de romrail » Dum Iun 28, 2009 11:58 am

Ce-a mai ramas, de bine, de rau, se mai conserva... insa important e sa invatam (noi cei tineri) din greselile trecutului.

Ganditi-va ca in curand (20 - 30 de ani, poate chiar si mai repede), locomotivele diesel, electricele, majoritatea automotoarelor Malaxa isi vor fi depasit de mult durata de exploatare si vor ajunge (inevitabil) intr-un parc rece... asa cum au ajuns si aburoasele candva.

Sta in puterea noastra ca in momentul cand acest lucru se va intampla, sa stim sa nu repetam greselile trecutului si sa le salvam macar pe ele, ca pe niste relicve de pret ale istorie feroviare din Romania...
Avatar utilizator
gicu
Mesaje: 297
Membru din: Mar Apr 22, 2008 12:00 am
Localitate: Tg-Jiu
Contact:

Mesaj de gicu » Joi Iul 02, 2009 6:50 pm

Un link interesant despre locomotivele noastre cu abur , date si locatii ale acestora,
din pacate este in limba germana dar cu o traducere din browser cred ca se poate rezolva cit de cit .
Merita vazute :
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
WeepingEye
Mesaje: 266
Membru din: Lun Noi 24, 2008 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de WeepingEye » Vin Iul 03, 2009 12:13 am

Romrail, ma mira faptul ca ai putut scoate capul din tacerea in care te-ai ingropat!
Ce-a mai ramas, de bine, de rau, se mai conserva... insa important e sa invatam (noi cei tineri) din greselile trecutului.
Cum poti spune chiar tu asta, cand n-ai guitat nimic despre aniversarea de la Berzovia - Oravita? M-a mirat (sau poate nu) sa te vad in pozele lui Pit Cristian! Oare Dan TM nu ar fi mers? De Dan Jiga nu mai zic nimic! Si poate si altii din zona. Eu nu as fi venit din Bucuresti pentru ca nu puteam atunci, dar erau ceilalti?! Probabil ca s-ar fi putut gasi o varianta sa faci cunoscuta actiunea si fara sa pici rau ca tu esti motivul scurgerilor de informatii.

Nu vreau raspuns la ce am scris, nu vreau sa tulbur subiectul, dar lupul moralist e o poza cam urata, nu? Si, din pacate, se pare ca te prinde!
Va pupa tata!
Avatar utilizator
Gam3
Site Admin
Mesaje: 4931
Membru din: Sâm Iun 18, 2016 8:06 pm
Localitate: Iași
Contact:

Mesaj de Gam3 » Mie Noi 11, 2009 9:48 am

Salut,

cine ma poate ajuta cu ceva poze cu locomotiva 230.224 ? Am un model P8 si locomotiva 230.224 este modelul ales pentru conversie.

Multumesc.
Avatar utilizator
srazvi
Mesaje: 1095
Membru din: Lun Mar 14, 2016 8:06 pm
Localitate: Arad
Contact:

Mesaj de srazvi » Mie Noi 11, 2009 12:43 pm

Odata cu CFR-izarea locomotivei 230275 am adunat mai multe poze cu aceasta serie ce acum nu mai stiu unde sunt, dar cateva le-am pus pe hi5:
[Link Removed for Guests]
Poate te ajuta cu ceva :wink:
[Link Removed for Guests]
Imagine
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2768
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de catalin » Mie Noi 11, 2009 6:55 pm

Salut Florin:

din ciclcul "eram tanar si faceam poze proaste". Nu sunt cine stie ce, dar macar sunt cu locomotiva ta, pe vremea cand invatam sa folosesc o digitala.

[Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests]

later edit, promisiunea. Sper sa gasesc timpul sa calculez dimensiunile pentru buncarul de pacura, asta daca nu are altcineva timpul sa le posteze :

[Link Removed for Guests]
All aboard !
Avatar utilizator
Gam3
Site Admin
Mesaje: 4931
Membru din: Sâm Iun 18, 2016 8:06 pm
Localitate: Iași
Contact:

Mesaj de Gam3 » Mie Noi 11, 2009 9:38 pm

Catalin, multumesc pentru poze . Planul tenderului este perfect, ma ajuta f.mult.
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2768
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de catalin » Dum Ian 31, 2010 3:55 pm

O stiti deja din foarte multe alte poze: 230.039, expusa la Sinaia:

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
All aboard !
Avatar utilizator
mpursu
Mesaje: 3311
Membru din: Sâm Aug 25, 2007 12:00 am
Localitate: Oradea
Contact:

Mesaj de mpursu » Dum Ian 31, 2010 4:48 pm

Cel putin asa ar trebui sa arate locomotivele cu aburi pastrate si expuse :aplauze:
Stiu povestea mutarii ei, cu macaraua care a prins-o de unde nu trebuia :fluierat:, dar per total arata excelent, iar pozele tale reusite o pun si mai frumos in evidenta :aplauze:
Din cartea "Locomotive cu abur" (Sebastian Petrescu) am invatat multe lucruri interesante despre componentza si functionarea acestor superbe masinarii. Este adevarat ca randamentul lor este foarte mic in comparatie cu cel al locomotivelor diesel sau electrice :grin:, dar ele sunt mult mai spectaculoase si ne capteaza totdeauna atentia datorita faptului ca au toate mecanismele la vedere 8)
MPU - Clubul Feroviar "Crișana" [Link Removed for Guests], [Link Removed for Guests]
nicu40-0350-3
Mesaje: 12
Membru din: Dum Dec 06, 2009 12:00 am
Localitate: dej
Contact:

Mesaj de nicu40-0350-3 » Dum Ian 31, 2010 4:56 pm

Am lucrat in zona CUG(LUKOIL) din cj si spre uimirea mea am vazut 4 buc locomotive cu abur seria 50.000
Scrie răspuns


Înapoi la “Istorie si literatura feroviara”

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat