"Orasul din Sufragerie"

Diorama la care lucrez
Scrie răspuns
Avatar utilizator
Prognosis
Mesaje: 1345
Membru din: Sâm Iul 21, 2007 12:00 am
Localitate: Slobozia
Contact:

"Orasul din Sufragerie"

Mesaj de Prognosis » Sâm Sep 29, 2007 9:58 am

In perspectiva viitoarei diorame, incerc sa creez un traseu care sa aiba si panta-rampa! Primul test al urcarii l-am facut cu Micuta Mo!
E 69 a urcat cu mare usurinta panta de 5%
[Link Removed for Guests]

Incurajat de succesul Micutei MO, am pus la treaba si ducesa!
[Link Removed for Guests]
rally scrie:salut Prognosis !
Cu acest experiment, poate faci lumina intr-o controversa trenulistica, care zicea ca de regula, o garnitura ar trebui sa urce circa 7 cm diferenta de nivel, la un metru de traseu.
Deci ce inaltime are podul si care e lungimea traseului pana in varf ?
rally
@rally

Teoria, ca teoria! Practica ne omoara!

De ziua mea, nu am ratat prilejul si am cerut sfatul celor prezenti, vizavi de acest subiect! Teoriile erau apropiate ca idee!
Totusi, stii ca eu pana nu probez ceva, se chiama ca nu fac nimic!
Asa ca am atacat intai o panta de 7%, pe care, din pacate, numai pensilvania de la mehano o urca fara prea mare efort! Cat despre un tren in coada....
La 7 vagoane mici de marfa, mureau toate masinile pana la jumatatea pantei.
Atunci am decis sa reduc panta si am trecut direct la o panta de 5%.
Adicatelea, la o inaltime de 10 cm cat are podul meu pana la linia terasamentului, se urca pe o distanta de 2 metri. Practic am construit cate doua rampe intregi de cate un metru pe o inaltime de 5 cm la metru. Adica in total 10 cm/2metri, adica 5% inclinatie!
In seara asta am testat toate masinile si toate urca fara probleme cu un numar de vagoane dupa ele (depinde de masina)
Aburoasa BR 84 urca cel mai liniar si usor! Fapt care ma intriga dealtfel!
Foarte bine urca si BR 218 Fleischman! Desi are tractiunea numai pe doua osii!
BR 185 si Taurus, se cam forteaza, urca totusi cu cate 6 vagoane lungi de calatori, sau cu cate 22 vagoane marfa (piko)
Pensilvania duce in panta de 5% toate vagoanele mehano pe care le am... :-D
Electrica C 7001 si Nohabul, o sa radeti dar, nici nu simt panta la 20 vagoane de marfa... :-D
E 69 urca cu 5 vagoane. La al 6-lea, a murit la mijlocul pantei!
Maine, voi testa toate masinile cu vagonul de curatat linia. Acesta are 250 grame, dar sa tinem cont ca aceasta greutate se lasa in numai 4 osii, fapt care echivaleaza cu o garnitura relativ mare! Plus frictiunea executata de placa de curatare, chestie pe care habar nu am cum s-o calculez si sincer sa fiu nici nu ma intereseaza asa ceva!
Mentionez ca nicio masina de a mea, nu are cauciucuri de frictiune!

Vom reveni cu detalii de la fata locului!
Ultima oară modificat Mie Dec 26, 2007 9:12 am de către Prognosis, modificat de 4 ori în total.
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
Prognosis
Mesaje: 1345
Membru din: Sâm Iul 21, 2007 12:00 am
Localitate: Slobozia
Contact:

Diorama prinde viata!

Mesaj de Prognosis » Sâm Sep 29, 2007 10:01 am

Diorama mea

Nebunia incepe sa prinda contur!
In prima faza, am creat o idee despre cum as vrea sa arate diorama mea!
[Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests]

Plansa se va intinde pe o suprafata de 2,80 m/ 1,50 m!(film)
[Link Removed for Guests]
Iata si Ducesa testand pantele cu 9 vagoane dupa ea:9film0
[Link Removed for Guests]

Aici, am rasucit proiectul cu 180 grade si l-am modificat pozitionand altfel o parte din linii si gara!
[Link Removed for Guests]
Cu siguranta, ideea de baza asa va ramane!
[Link Removed for Guests]
Insa modificarile le voi face dupa ce realizez plansa si urc ansamblul pe ea!
Iata si o proba la noul format!
[Link Removed for Guests]
Ca sa finalizez circuitul, mai astept sa vina astazi cateva sine de la Raly.

Voi mai reveni cu date despre diorama!
Am eu o idee despre cum sa reduc panta la 2,5% si totusi sa am diferenta de nivel de 10 cm la o panta lunga de numai 1 m!

Mai vorbim!
Ultima oară modificat Mar Sep 16, 2008 9:49 pm de către Prognosis, modificat de 5 ori în total.
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
Prognosis
Mesaje: 1345
Membru din: Sâm Iul 21, 2007 12:00 am
Localitate: Slobozia
Contact:

Mesaj de Prognosis » Sâm Sep 29, 2007 10:09 am

LDH scrie:Pai nu trebuie sa reduci pana la 2,5% poti mentine o panta de 3% fara sa creezi prea mari probleme.
Solutia am scris-o aici, ultimul post:

[Link Removed for Guests]

Problema o ai in alta parte. Latimea plansetei. Daca 1,25 m este mult in cazul necesitatii unei interventii cum o fi la 1,50 m latime?
Radu Sofran poate raspunde. Ai nevoie de o mana fooarte lunga :-D
@LDH

Exact asta voiam sa fac legat de panta! So pun nivelul "0" al plansei ceva mai sus si la treceri cu o linie sa cobor 2,5% iar cu cealalta sa urc 2,5%
Legat de interventii....ups! La asta nu m-am gandit! Ai mare dreptate!

Revin!

M-am gandit si cred ca pot rezolva dilema! Pe de o parte, nu vreau sa renunt la "adancimea" platformei! Pe de alta parte, nu pot interveni in partea din spate a acesteia! Deci ce fac? Reduc dimensiunile?
Hmmm! Exista role! Ca la scaunele ergonomice! Deci voi dota fiecare picior al mesei dioramei cu ...role! Astfel, ziua, cand lucrez, sau in cazul unei interventii, pot trage plansa pe mijlocul camerei. La final. Dupa interventie sau cand vreau sa "ma joc", dau masa la loc la perete!
:grin:

Si referitor la diorama, iata cam cum se va umple suprafata din foto 4:
[Link Removed for Guests]
Ultima oară modificat Mar Sep 16, 2008 9:51 pm de către Prognosis, modificat de 2 ori în total.
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
Prognosis
Mesaje: 1345
Membru din: Sâm Iul 21, 2007 12:00 am
Localitate: Slobozia
Contact:

Mesaj de Prognosis » Sâm Sep 29, 2007 10:15 am

Noaptea e un sfetnic bun!

Nu am avut somn asta-noapte! Am cotroboit pe forum si m-am documentat! Strasnice informatii pune LDH mai ales pentru incepatori naivi ca mine, care cred ca toate mustele fac miere!
Aproape ca am regandit integral diorama! Insa pana nu fac plansa, sa lucrez sus cu ea, sa testez planurile si ideiile, nu mai continui cu posturile!
Am luat de pe situl Piko, un program care face proiectarea traseului utilizand numai componente piko! E foarte util! Si super-intelepte sfaturile lui LDH!!!!
Am de gandit azi! :evil:
O problema ar fi aceea practica de executare efectiva a taieturii inclinatiei liniei in curba, mai ales daca e o curba in rampa! Hmmm!
Ultima oară modificat Sâm Sep 29, 2007 3:55 pm de către Prognosis, modificat 1 dată în total.
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
Prognosis
Mesaje: 1345
Membru din: Sâm Iul 21, 2007 12:00 am
Localitate: Slobozia
Contact:

Cladirile mele!

Mesaj de Prognosis » Sâm Sep 29, 2007 10:39 am

M-am apucat sarguincios sa dau viata kiturilor primite in dar!

Ca "sa-mi fac mana", am demarat cu fantana (care mi s-a parut mai usoara)...
[Link Removed for Guests]
Desigur, ea nu va ramane asa! Voi monta lumini in apa asa cum se cade sa aiba o fantana in centru viitorului Oras Din Sufragerie!

Apoi, plin de incredere, am atacat cabana!
Unul din muncitori si-a luat o pauza de masa...
[Link Removed for Guests]
Jardinierele sunt goale! :-(
[Link Removed for Guests]

Deocamdata, reusita primei machete de cladire mi-a dat aripi si ideii, astfel incat, deja lucrez la proiectul unei vile cu Saloon la parter si tersasa restaurant mare la etaj. Ma bucur caci am de lucru mult si pentru timp indelungat de aici in colo.
Voi reveni cu detalii!
Ultima oară modificat Mar Sep 16, 2008 9:53 pm de către Prognosis, modificat de 2 ori în total.
[Link Removed for Guests]
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Sâm Sep 29, 2007 10:44 am

Prognosis scrie:Noaptea e un sfetnic bun!

Am luat de pe situl Piko, un program care face proiectarea traseului utilizand numai componente piko! E foarte util!
Poti utiliza cel mai performant program de proiectare pentru traseele cailor ferate in miniatura ca pana nu "intinzi" cu manutele tale liniile pe planseta nu ai cum sa iti dai seama daca este bine sau nu.
Programul este asa ca sao imagine despre cam cum o sa arate traseul in rest pacaleala mare.

Bafta si posteaza chiar daca ai spus ca nu o mai faci. Mai multi ochi si mai multe capete vor pune sigur umarul sa ajute.
Ca vor fi pietre, carcotelei sau vei fi "pus" la zid ... deh.. trebuie sa te obisnuiesti si cu asta.
Este valabil mai mult ca niciodata "Numai cine nu munceste nu greseste" iar la teorie suntem cei mai taaaaaaaari 8)

Bafta!
Toate cele bune,
LDH
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
Prognosis
Mesaje: 1345
Membru din: Sâm Iul 21, 2007 12:00 am
Localitate: Slobozia
Contact:

Mesaj de Prognosis » Sâm Sep 29, 2007 10:45 am

Deci!

E gata si gara:
[Link Removed for Guests]
Ce mai frate, exact vorba lui Robert: "Chinezarie"!!
[Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests]

Dupa cum se poate vedea in poze, eu am vopsit cu alb izolatorii electrici de pe rigleta de conectare energetica, iar lampa de la intrare cu negru bratul si argintiu palnia becului! Desigur, in perspectiva montarii pe o diorama, acest felinar electric va fi reconstrut astfel incat sa adaposteasca un LED!
[Link Removed for Guests]

Am mai manjit cu negru de fum si cosurile ca prea artau a lipsa de lemne ...
[Link Removed for Guests]

Ca incepator in ale kiturilor, nu stiu daca parerea mea este elocventa!
Pe mine m-au incantat ambele cladiri. Cea de a doua, gara, fiind ceva mai complexa si mai ampla, a necesitat un timp mai indelungat de lucru (4-5 ore in prima zi si 3-4 ore, la detalii, in cea de a doua zi).
Din punctul meu de vedere, explicatiile sunt foarte precise, detaliate si nu ai cum sa te incurci la montare!
Reperele sunt bine realizate si fara bavuri, fapt ce usureaza mult munca.
Fiecare macheta a fost diferita atat din complexitate cat si ca procedeu de montare. La cabana am remarcat usurinta cu care se imbina componentele ferestrelor. La gara, acest aspect sufera doar la geamul ferestrei, care trebuie lipit "la ochi" , acesta nemaiavand un ghid de orientare.

In general, aspectul este ingrijit si placerea montarii este mentinuta prin complexitatea imbinarilor. Sincer, mi-ar fi placut sa nu se mai termine lucrarea, atat de pasionat am fost de montaj.
Rezultatul final iti da satisfactii garantate. As fi vrut sa aflu de la cunoscatori, carei epoci apartine aceasta cladire???
Cel mai probabil, daca imi voi reveni finaciar vreodata, voi achizitiona astfel de machete in continuare.
Multumesc prietenilor pentru acest dar. A fost o experienta incredibila. In tinerete montasem chituri de avioane intr-o frenezie sora cu nebunia, dar uitasem ce inseamna sa dai viata unui kitt!
Ma minunez cand vad cata rabdare are Robert si ce cladiri minunate a montat!
.....................................................................................................
Ca un fapt divers foarte interesant, de la gara, mi-au ramas in plus urmatoarele piese:

[Link Removed for Guests]
Desi cladirea nu prezinta doua magazii, pe un rastel au ramas un acoperis, doua burlane si doua trepte, iar pe un alt rastel au ramas cele doua baze pentru o alta magazie! Daca erau si peretii, rezulta inca o mica magazie!Ma intreb, in ce kitt voi gasi ca bonus peretii necesari? :-D
Ultima oară modificat Mar Mai 11, 2010 11:51 am de către Prognosis, modificat de 3 ori în total.
[Link Removed for Guests]
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Sâm Sep 29, 2007 10:58 am

In cazul in care pui role trebuie sa indeplinesti conditia de rigiditate a palnsetei.

Discutand cu un modelist "batran" am pus intrebarea:
- de ce se fac modulele, care au dimensiunea minima 80x60 cm din placi de lemn stratificat de pana la 20 mm grosime, ranforsate si pararanforsate, cu suprastructura (coaste si paliere) tot din materiale rezistente?
- ca sa reziste la cutremure, da, continua "batranul" :evil: , orice miscare a modulului sau machetei este ca un cutremur pentru el, orice torsiune produce deformari remanente a tot ce este pe modul care nu prea mai pot fi reparate

Deci atentie la structura.

Legat de role o sa cam faci sport tot tragand si impingand de macheta iar, la cat este de lunga ai nevoie de un suport cam ca la un banc de lucru pentru lacatuserie :grin:
Daca lungimea ei se incadreaza "fest" intre doi pereti, mai cunosc un caz, vei face sport chiar daca este pe role. Trebuie sa intri pe sub planseta iar daca acolo sunt bare diagonale, contravantuiri, pentru rezistenta...hm, cam complicat.
Cred ca, in ultima instanta, trebuie sa renunti la cei 1,50 m latime, sa te "multumesti" cu maaaaxim 1,25 si sa regandesti putin traseul.
Sunt sigur ca modificarile vor fi minore.

Foarte putini dintre noi au dat importanta suportului machetei, structurii ei de rezistenta, si am trecut cu viteze Orient Expresului peste pozele care prezentau caroiajul, materialele, tehnologia si amplasarea. Majoritatea s-au concentrat la ce este pe planseta.
Am zambit cand am vazut ce lemnarie foloseste Lupul Alb dar cam are dreptate desi nu aceea este solutia finala. Este un pas spre rigiditatea structurii plansetei.
Toate cele bune,
LDH
[Link Removed for Guests]
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Sâm Sep 29, 2007 11:00 am

Legat de gara care arata foarte bine asa cum este eu as fi facut o "mica" modificare.
As fi decupat peronul in dreptul rampei si as fi pus o linie de garare sa intre un vagon la descarcat :grin:
Sigur da foarte bine.
Acuma depinde de gusturi
Toate cele bune,
LDH
[Link Removed for Guests]
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Sâm Sep 29, 2007 11:02 am

Pot sa sterg posturile de la "Atelier" de la "Orasul din Sufragerie" ?
Toate cele bune,
LDH
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
Prognosis
Mesaje: 1345
Membru din: Sâm Iul 21, 2007 12:00 am
Localitate: Slobozia
Contact:

Mesaj de Prognosis » Sâm Sep 29, 2007 1:11 pm

Daps daca vrei ... sterge tot topicul
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
Prognosis
Mesaje: 1345
Membru din: Sâm Iul 21, 2007 12:00 am
Localitate: Slobozia
Contact:

Ultima constructie... din gama "Chibri(t)"!

Mesaj de Prognosis » Sâm Sep 29, 2007 1:14 pm

Saloon

Ultima constructie... din gama "Chibri(t)"!
[Link Removed for Guests]

Se observa la ferestre, perdelele...
[Link Removed for Guests]

... din colectia vara-toamna, toamna-iarna, iarna-primavara si primavara-vara, apartinand celebrului creator de moda pentru locuinte, Prognosis!
[Link Removed for Guests]

:grin:
Ultima oară modificat Mar Sep 16, 2008 9:55 pm de către Prognosis, modificat de 2 ori în total.
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
Florinn
Site Admin
Mesaje: 5545
Membru din: Mar Ian 17, 2006 10:06 pm
Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florinn » Sâm Sep 29, 2007 2:55 pm

Acolo unde zici ca "va fi plin" va fi foarte greu de lucrat, o sa ai dureri de spate si picioare, incearca sa mai micsorezi latimea.

Spor la treaba.
Florin - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca
Avatar utilizator
Prognosis
Mesaje: 1345
Membru din: Sâm Iul 21, 2007 12:00 am
Localitate: Slobozia
Contact:

Am o mie de draci!

Mesaj de Prognosis » Sâm Sep 29, 2007 3:48 pm

Astazi sunt botos! :-x
Sunt total dezamagit de comportamentul vagoanelor ARCO pe circuitul meu!
[Link Removed for Guests]

Nu prea am avut bafta cu ele!
Deatorita diferentelor de nivel si a curbelor stranse, decupleaza la schimbarea directiei si la urcare sau coborare a pantei.

Basca faptul ca nu prea am nimerit-o cu rigletele pe SMD!
Cu astea am suferit a doua deziluzie cand am constatat ca lumina provenita de la riglete se vede prin carcasa prea transparenta.
Poate am eu gusturi de taran coclit, dar mie imi place sa se vada lumina frumos prin ferestre. Am zis ca o sa modific rigletele pe leduri, desi e pacat de ele!
Acuma insa, nu mai am chef de nimic. Se pare ca e cea mai proasta investitie a mea! :-(
Nu ruleaza nici macar un metru fara sa sara de pe sine un boghiu sau fara sa decupleze cel putin un vagon! Cand erau liniile plane pe covor nu sareau asa ca acum, cu pante si inclinatii!
Fireste, vina e numai a mea caci trebuia sa citesc bine pe forum inainte sa fac o investitie asa mare! Am luat ca innecatul 6 vagoane, am luat riglete pentru fiecare, iar acum sunt convins ca nu le voi putea folosi niciodata pe diorama mea! In curbele R2 arata jalnic.... sunt foarte luuuungi!!! :-(
Pacat, deoarece imi plac atat de mult, sunt asa frumoase!
Invatati-ma ce sa fac fratilor!
Sunt asa de dezamagit ca nu mai am chef de nimic. Vorba aia: "La omul sarac, nici boii nu trag!"
Sau poate ca sunt io prea nervos acum! Dar unde nu e cap... vai de diorama!
Ultima oară modificat Dum Sep 30, 2007 2:33 pm de către Prognosis, modificat 1 dată în total.
[Link Removed for Guests]
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Am o mie de draci!

Mesaj de LDH » Sâm Sep 29, 2007 11:17 pm

Prognosis scrie:Astazi sunt botos! :-x
Sunt total dezamagit de comportamentul vagoanelor ARCO pe circuitul meu!
In curbele R2 arata jalnic.... sunt foarte luuuungi!!! :-(
Pacat, deoarece imi plac atat de mult, sunt asa frumoase!
Invatati-ma ce sa fac fratilor!
Pai in primul rand sa speri ca vei gasi solutia.
In al doilea rand sa cam uiti de razele de curbura R2
In...continuare sa incerci sa faci trecerea de la linie dreapta la linie curba asa cum ne invata un machetist francez

[Link Removed for Guests]

Sa indulcesti trecerea de la plan la panta racordand linia si nu "frangand-o"
Sa ingreunezi putin vagoanele daca ti se par prea usoare si sa verifici functionarea boghiurilor.
Daca vagonul este dotat cu sistem pentru cuple scurte si folosesti cuple normale o sa mai sara de pe linii atat la tras cat, mai ales, la impins.
Sistemul pentru cupla scurta se inlocuieste cu culisa simpla, are numai un arculet transversal, daca folosesti cuple normale.

Descreteste fruntea, zambeste si fa toate astea de mai sus si mai vorbim despre vagoanele care iti plac foarte mult.
Toate cele bune,
LDH
[Link Removed for Guests]
Scrie răspuns


Înapoi la “Prezentari si discutii despre diorame”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 0 vizitatori