Excursie pe Valea Vaser-ului

Aici se prezinta intalniri organizate ale pasionatilor de trenuri, reportaje foto/documentare realizate cu ocazia expeditiilor pe o anumita ruta in acest scop.
Avatar utilizator
Gam3
Site Admin
Mesaje: 4873
Membru din: Sâm Iun 18, 2016 8:06 pm
Localitate: Iași
Contact:

Mesaj de Gam3 » Mar Mai 13, 2008 7:01 pm

Si ultimele poze.

Trebuie sa ne intoarcem la Viseu.
Se fac manevre pentru ca ELVETIA sa treaca la coada trenului. Noi pe linia initiala si locomotiva ne trage cu o sufa de pe alta linie.

Imagine Imagine Imagine Imagine Imagine

O varianta la mocanita:

Imagine Imagine

Si o drezina FORD:

Imagine Imagine


La urma ce am filmat :

Imagine

La intoarcere:

Imagine
Ultima oară modificat Joi Mai 22, 2008 4:06 pm de către Gam3, modificat 1 dată în total.
Avatar utilizator
Florinn
Site Admin
Mesaje: 5545
Membru din: Dum Ian 17, 2016 8:06 pm
Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florinn » Vin Mai 16, 2008 1:36 pm

Salut,
revin si eu cu niste filme.

pornim, dar asa cum am spus, imeidat oprim, vagonul galben adaugat garniturii, are probleme:

Imagine

Am profitat de ocazie si de faptul ca ploia se domolise putin pentru a trage in clip intreaga garnitura:

Imagine

In cele din urma este atasat un alt vagon la garnitura, si pornim in mare graba, suntem in intarziere, imagini din depou

Imagine

Suntem abia la inceput de drumu, mergem cu viteza maxima, aprox 25 km/h:

Imagine
Florin - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca
Avatar utilizator
Florinn
Site Admin
Mesaje: 5545
Membru din: Dum Ian 17, 2016 8:06 pm
Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florinn » Vin Mai 16, 2008 4:54 pm

Pana descarc filmele de pe camera video, iata cateva facute cu aparatul foto la coborare:

Imagine
Imagine

Un pasager clandestin, pe geamul vagonului:

Imagine

Starea de buna dispozitie a fost prezenta pe parcursul intregii excursii, cel mai bine o arata acest clip:

Imagine
Florin - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca
Avatar utilizator
hgdan
Mesaje: 929
Membru din: Vin Mar 14, 2008 12:00 am
Localitate: Cluj Napoca
Contact:

Mesaj de hgdan » Dum Mai 25, 2008 12:06 pm

Foarte frumoasa valea Vaserului :grin:

Am sa prezint pe scurt , excursia mea pe valea Vaserului, facuta in 2004 impreuna cu unchiul meu.

Asteptind sa vina trenul cu vagoane pt. turisti , un diesel revine de pe traseu
Imagine

In gara CFF stau mai multe aburoase, unele in stare de functionare:
Imagine

altele asteptind sa fie restaurate si repuse in drepturi:
ImagineImagine

In sfirsit , am plecat , trecem pe linga garajul drezinelor:
Imagine

Dupa atita urcat , locomotiva s-a oprit sa isi astimpere setea:
Imagine

Nu a mai mers mult pina ce a deraiat un vagon de pasageri:
Imagine

Tot luptindu-se sa-l repuna pe sine , locomotiva s-a stricat :( , am asteptat ceva pina a venit "Cozia 1" ):
Imagine

Cu noua locomotiva trenul si-a reluat urcusul...
O pauza in urmatoarea halta:
Imagine

La destinatie intilnim un automotor cu un vag. cisterna:
Imagine

Inapoi , la vale, este mult mai usor pt. Cozia , aceasta trebuie doar sa tina vagoanele sa nu plece la vale:
ImagineImagineImagineImagine

La intoarcerea in gara CFF , locomotiva defecta a fost deja reparata:
Imagine
mixu
Mesaje: 907
Membru din: Mar Apr 15, 2008 12:00 am
Localitate: arad
Contact:

Mesaj de mixu » Lun Mai 26, 2008 1:46 pm

Vreau si eu :-P

date propse pt o noua excursie

var 1 - 6 - 8 Iunie 2008
var 2 - 25 - 27 iulie 2008

astept inscrieri
Avatar utilizator
srazvi
Mesaje: 1095
Membru din: Lun Mar 14, 2016 8:06 pm
Localitate: Arad
Contact:

Mesaj de srazvi » Mie Mai 28, 2008 11:37 am

mixu scrie:var 1 - 6 - 8 Iunie 2008
astept inscrieri
cu ce se merge si unde se sta? :grin:
mixu
Mesaje: 907
Membru din: Mar Apr 15, 2008 12:00 am
Localitate: arad
Contact:

Mesaj de mixu » Mie Mai 28, 2008 11:50 am

nu stiu inca ??!!!
depinde catzi suntem
Avatar utilizator
Florinn
Site Admin
Mesaje: 5545
Membru din: Dum Ian 17, 2016 8:06 pm
Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florinn » Mie Mai 28, 2008 12:32 pm

Va recomand pensiunea Danuta (google - > pensiunea danuta viseu), la 50 m de calea ferata, puteti "simti" orice ciudatenie care trece pe linie in cursurl zilei :).
Florin - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca
Avatar utilizator
alexalexustm
Mesaje: 31
Membru din: Mie Mai 27, 2009 12:00 am
Localitate: Timisoara
Contact:

Mocanita de pe Valea Vaserului - Trenul amintirilor

Mesaj de alexalexustm » Dum Sep 06, 2009 6:03 pm

Voi incepe acest reportaj printr-o scurta prezentare a liniei, atasand si o harta pentru a va putea face o idee despre traseul si localizarea ei.

Numita adesea ``Mocanita de pe Valea Vaserului``, Calea Ferata Forestiera din Viseu de Sus, situata chiar in nordul Romaniei, la granita cu Ucraina, reprezinta o bogatie atat din punct de vedere tehnic, cat si cultural. Pe o distanta de aproape 60 de kilometri circula pana astazi - pe langa locomotive Diesel - locomotive cu abur, infocate cu lemn. Prin acest lucru, CFF Viseu de Sus devine cunoscuta in intreaga lume ca fiind ultima cale ferata forestiera autentica, pe care circula locomotive cu abur.

Imagine

Calea ferata ingusta (ecartament de 760mm) trece printr-o vale de o salbaticie fermecatoare, de-a lungul raului Vaser, traversand poduri si sfredelind tunele. Strabate o zona foarte impadurita, unde nu exista drumuri de acces sau asezari omenesti si unde animalele salbatice sunt la ele acasa. Exploatarea resurselor de lemn de pe Valea Vaserului a inceput in secolul al XVIII-lea, sub dominatia austro-ungara. Colonistii vorbitori de limba germana au patruns primii in padurile intacte si cu ajutorul plutaritului au adus lemnul taiat la gaterele din Viseu de Sus.
In 1932 s-a inceput constructia la Calea Ferata Forestiera, care in comparatie cu plutaritul insemna un enorm progres tehnic. Caile ferate forestiere s-au raspandit in acea vreme in toata Europa, in special in zona carpatica. Principiul de functionare era simplu: urmand cursul raului, a fost necesara o raza ingusta a curbelor (acest lucru permitea doar un ecartament ingust); la urcare Mocanita transporta doar vagoanele cu muncitori si vagoane goale pentru busteni, insa la coborare acestea erau pline cu lemn si practic locomotiva era impinsa pe sine de greutatea trenului pana la fabrica de lemn.
Odata cu dezvoltarea transportului rutier din anii `50-`60, caile ferate forestiere din Europa au disparut progresiv. In Romania insa, acestea s-au mentinut destul de mult, datorita dezvoltarii economice mai lente. In 1970 aici mai existau peste 3000 de kilometri de cale ferata forestiera :!: si in anul 1986 in tara noastra inca s-au mai fabricat noi locomotive cu abur. La sfarsitul anilor `80 au mai existat peste 15 CFF-uri cu o infrastructura de peste 1000 de kilometri.
Singura cale ferata forestiera care astazi mai functioneaza este Mocanita de pe Valea Vaserului, toate celelalte fiind scoase din functiune. CFF Viseu de Sus este o cale ferata industriala, privata, operata de R.G. Holz S.R.L. Pentru ca locomotivele cu abur sa poata fi pastrate pentru trenurile de persoane cat mai mult timp,trenurile de productie folosesc predominant locomotive Diesel.
Spre bucuria numerosilor vizitatori, traditia in Viseu de Sus isi continua drumul. Trenurile turistice vor circula anul acesta din luna mai pana in octombrie, de mai multe ori pe saptamana, cu plecare de gara CFF Viseu de Sus la ora 8:30.

In cele ce urmeza va voi prezenta pozele facute pe parcursul excursiei. [11 august 2009]

Aburoasa ``Elvetia``, cea care a tractat trenul in care m-am aflat. Fiind foarte multi turisti, au mai suplimentat cu inca o garnitura, care a fost trasa de aburoasa ``Cozia``

Imagine

Garnitura a fost formata din 7 vagoane.
~Vagonul 1~


Imagine

~Vagonul 2~

Imagine

~Vagonul 3~

Imagine

~Vagonul 4~

Imagine

~Vagonul 5~

Imagine

~Vagonul 6~

Imagine

~Vagonul 7~ (exterior si interior)

Imagine
Imagine

Cuplele

Imagine

Plecare! Gara Viseu de Sus

Imagine

Halele de reparatii

Imagine
Imagine

O locomotiva Diesel (o combinatie intre locomotiva si vagon, deoarece avea separeu special pentru transportul de persoane

Imagine

Iar acum, poze de pe traseu :cheers:

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Doua popasuri

Imagine

Imagine

Popas la Novat

Imagine

Si ne continuam drumul spre Paltin...

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Sosirea celor doua trenuri in Paltin

Imagine

Ultimele poze le-am facut la Paltin

Aburoasa ``Cozia``


Imagine

Aburoasa ``Elvetia``

Imagine

Si pe final, o poza cu ``eroinele`` care au tras cele doua garnituri

Imagine


Inchei acest reportaj prin a va recomanda sa mergeti pe Valea Vaserului pentru ca merita din plin: peisaje, nostalgie, sunetul inconfundabil al locomotivei cu abur, intr-un cuvant, o experienta ce nu trebuie ratata. Acestea fiind spuse, va doresc CALATORIE PLACUTA ! ;)
Avatar utilizator
Tomi31leu
Mesaje: 3
Membru din: Dum Noi 01, 2009 12:00 am
Localitate: Oradea
Contact:

Mesaj de Tomi31leu » Dum Noi 01, 2009 10:41 pm

foarte frumos reportajul :grin:
am fost si eu pe acolo si am ramas cu foarte multe impresii placute:)
totul e parca din alta lume...ceva unic ;-)
sper sa mai revin cat mai repede...numai bine...
Avatar utilizator
cristi_m
Mesaje: 389
Membru din: Mar Sep 16, 2008 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de cristi_m » Mar Noi 03, 2009 1:47 am

Zona este foarte frumoasa si faptul ca (mai) exista o asemenea mocanita in tara noastra este o adevarata minune. Pentru multi iubitori de trenuri - inclusiv pentru mine -sa ajunga acolo e un vis. Totusi daca privim mai obiectiv, situatia liniilor este foarte jalnica iar multe din instalatiile feroviare arata ca niste tiganii. Este inca o dovada de mentalitate "lasa ca merge oricum" din partea celor care au in exploatare comerciala (intensiva) acest traseu feroviar. In alte tari nu foarte indeprtate, precum Bulgaria linile inguste arata impecabil.
Urcand pe scara N....
Avatar utilizator
dantm
Mesaje: 1810
Membru din: Mie Mar 05, 2008 12:00 am
Contact:

Mesaj de dantm » Mar Noi 03, 2009 9:38 am

Ee o dam in off topic, asa si in Sirbia e o linie ingusta folosita in scop turistic de catre muzeul feroviar.
ironie sau nu si in Sirbia si in Bulgaria locomotivele sin de la 23August, Faur
Avatar utilizator
srazvi
Mesaje: 1095
Membru din: Lun Mar 14, 2016 8:06 pm
Localitate: Arad
Contact:

Mesaj de srazvi » Vin Aug 13, 2010 4:22 pm

Din cate am vazut, celebrul LDH de la Viseu de Sus a prins din nou viata, probabil ca a adus de la Viseu de Jos vagoanele hotel si aburoasa(daca nu e altul desigur):
http://trenuletz.myfreeforum.ro/impresi ... l-t994.htm
Scrie răspuns


Înapoi la “Intalniri ale pasionatilor din tara, expeditii pe diverse rute”

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat