Excursie pe Valea Vaser-ului
Si ultimele poze.
Trebuie sa ne intoarcem la Viseu.
Se fac manevre pentru ca ELVETIA sa treaca la coada trenului. Noi pe linia initiala si locomotiva ne trage cu o sufa de pe alta linie.
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
O varianta la mocanita:
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
Si o drezina FORD:
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
La urma ce am filmat :
[Link Removed for Guests]
La intoarcere:
[Link Removed for Guests]
Trebuie sa ne intoarcem la Viseu.
Se fac manevre pentru ca ELVETIA sa treaca la coada trenului. Noi pe linia initiala si locomotiva ne trage cu o sufa de pe alta linie.
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
O varianta la mocanita:
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
Si o drezina FORD:
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
La urma ce am filmat :
[Link Removed for Guests]
La intoarcere:
[Link Removed for Guests]
Ultima oară modificat Joi Mai 22, 2008 4:06 pm de către Gam3, modificat 1 dată în total.
- Florinn
- Site Admin
- Mesaje: 5545
- Membru din: Mar Ian 17, 2006 10:06 pm
- Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
- Contact:
Salut,
revin si eu cu niste filme.
pornim, dar asa cum am spus, imeidat oprim, vagonul galben adaugat garniturii, are probleme:
[Link Removed for Guests]
Am profitat de ocazie si de faptul ca ploia se domolise putin pentru a trage in clip intreaga garnitura:
[Link Removed for Guests]
In cele din urma este atasat un alt vagon la garnitura, si pornim in mare graba, suntem in intarziere, imagini din depou
[Link Removed for Guests]
Suntem abia la inceput de drumu, mergem cu viteza maxima, aprox 25 km/h:
[Link Removed for Guests]
revin si eu cu niste filme.
pornim, dar asa cum am spus, imeidat oprim, vagonul galben adaugat garniturii, are probleme:
[Link Removed for Guests]
Am profitat de ocazie si de faptul ca ploia se domolise putin pentru a trage in clip intreaga garnitura:
[Link Removed for Guests]
In cele din urma este atasat un alt vagon la garnitura, si pornim in mare graba, suntem in intarziere, imagini din depou
[Link Removed for Guests]
Suntem abia la inceput de drumu, mergem cu viteza maxima, aprox 25 km/h:
[Link Removed for Guests]
Florin - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca
- Florinn
- Site Admin
- Mesaje: 5545
- Membru din: Mar Ian 17, 2006 10:06 pm
- Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
- Contact:
Pana descarc filmele de pe camera video, iata cateva facute cu aparatul foto la coborare:
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
Un pasager clandestin, pe geamul vagonului:
[Link Removed for Guests]
Starea de buna dispozitie a fost prezenta pe parcursul intregii excursii, cel mai bine o arata acest clip:
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
Un pasager clandestin, pe geamul vagonului:
[Link Removed for Guests]
Starea de buna dispozitie a fost prezenta pe parcursul intregii excursii, cel mai bine o arata acest clip:
[Link Removed for Guests]
Florin - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca
Foarte frumoasa valea Vaserului
Am sa prezint pe scurt , excursia mea pe valea Vaserului, facuta in 2004 impreuna cu unchiul meu.
Asteptind sa vina trenul cu vagoane pt. turisti , un diesel revine de pe traseu
[Link Removed for Guests]
In gara CFF stau mai multe aburoase, unele in stare de functionare:
[Link Removed for Guests]
altele asteptind sa fie restaurate si repuse in drepturi:
[Link Removed for Guests][Link Removed for Guests]
In sfirsit , am plecat , trecem pe linga garajul drezinelor:
[Link Removed for Guests]
Dupa atita urcat , locomotiva s-a oprit sa isi astimpere setea:
[Link Removed for Guests]
Nu a mai mers mult pina ce a deraiat un vagon de pasageri:
[Link Removed for Guests]
Tot luptindu-se sa-l repuna pe sine , locomotiva s-a stricat
, am asteptat ceva pina a venit "Cozia 1" ):
[Link Removed for Guests]
Cu noua locomotiva trenul si-a reluat urcusul...
O pauza in urmatoarea halta:
[Link Removed for Guests]
La destinatie intilnim un automotor cu un vag. cisterna:
[Link Removed for Guests]
Inapoi , la vale, este mult mai usor pt. Cozia , aceasta trebuie doar sa tina vagoanele sa nu plece la vale:
[Link Removed for Guests][Link Removed for Guests][Link Removed for Guests][Link Removed for Guests]
La intoarcerea in gara CFF , locomotiva defecta a fost deja reparata:
[Link Removed for Guests]

Am sa prezint pe scurt , excursia mea pe valea Vaserului, facuta in 2004 impreuna cu unchiul meu.
Asteptind sa vina trenul cu vagoane pt. turisti , un diesel revine de pe traseu
[Link Removed for Guests]
In gara CFF stau mai multe aburoase, unele in stare de functionare:
[Link Removed for Guests]
altele asteptind sa fie restaurate si repuse in drepturi:
[Link Removed for Guests][Link Removed for Guests]
In sfirsit , am plecat , trecem pe linga garajul drezinelor:
[Link Removed for Guests]
Dupa atita urcat , locomotiva s-a oprit sa isi astimpere setea:
[Link Removed for Guests]
Nu a mai mers mult pina ce a deraiat un vagon de pasageri:
[Link Removed for Guests]
Tot luptindu-se sa-l repuna pe sine , locomotiva s-a stricat

[Link Removed for Guests]
Cu noua locomotiva trenul si-a reluat urcusul...
O pauza in urmatoarea halta:
[Link Removed for Guests]
La destinatie intilnim un automotor cu un vag. cisterna:
[Link Removed for Guests]
Inapoi , la vale, este mult mai usor pt. Cozia , aceasta trebuie doar sa tina vagoanele sa nu plece la vale:
[Link Removed for Guests][Link Removed for Guests][Link Removed for Guests][Link Removed for Guests]
La intoarcerea in gara CFF , locomotiva defecta a fost deja reparata:
[Link Removed for Guests]
- alexalexustm
- Mesaje: 31
- Membru din: Mie Mai 27, 2009 12:00 am
- Localitate: Timisoara
- Contact:
Mocanita de pe Valea Vaserului - Trenul amintirilor
Voi incepe acest reportaj printr-o scurta prezentare a liniei, atasand si o harta pentru a va putea face o idee despre traseul si localizarea ei.
Numita adesea ``Mocanita de pe Valea Vaserului``, Calea Ferata Forestiera din Viseu de Sus, situata chiar in nordul Romaniei, la granita cu Ucraina, reprezinta o bogatie atat din punct de vedere tehnic, cat si cultural. Pe o distanta de aproape 60 de kilometri circula pana astazi - pe langa locomotive Diesel - locomotive cu abur, infocate cu lemn. Prin acest lucru, CFF Viseu de Sus devine cunoscuta in intreaga lume ca fiind ultima cale ferata forestiera autentica, pe care circula locomotive cu abur.
[Link Removed for Guests]
Calea ferata ingusta (ecartament de 760mm) trece printr-o vale de o salbaticie fermecatoare, de-a lungul raului Vaser, traversand poduri si sfredelind tunele. Strabate o zona foarte impadurita, unde nu exista drumuri de acces sau asezari omenesti si unde animalele salbatice sunt la ele acasa. Exploatarea resurselor de lemn de pe Valea Vaserului a inceput in secolul al XVIII-lea, sub dominatia austro-ungara. Colonistii vorbitori de limba germana au patruns primii in padurile intacte si cu ajutorul plutaritului au adus lemnul taiat la gaterele din Viseu de Sus.
In 1932 s-a inceput constructia la Calea Ferata Forestiera, care in comparatie cu plutaritul insemna un enorm progres tehnic. Caile ferate forestiere s-au raspandit in acea vreme in toata Europa, in special in zona carpatica. Principiul de functionare era simplu: urmand cursul raului, a fost necesara o raza ingusta a curbelor (acest lucru permitea doar un ecartament ingust); la urcare Mocanita transporta doar vagoanele cu muncitori si vagoane goale pentru busteni, insa la coborare acestea erau pline cu lemn si practic locomotiva era impinsa pe sine de greutatea trenului pana la fabrica de lemn.
Odata cu dezvoltarea transportului rutier din anii `50-`60, caile ferate forestiere din Europa au disparut progresiv. In Romania insa, acestea s-au mentinut destul de mult, datorita dezvoltarii economice mai lente. In 1970 aici mai existau peste 3000 de kilometri de cale ferata forestiera
si in anul 1986 in tara noastra inca s-au mai fabricat noi locomotive cu abur. La sfarsitul anilor `80 au mai existat peste 15 CFF-uri cu o infrastructura de peste 1000 de kilometri.
Singura cale ferata forestiera care astazi mai functioneaza este Mocanita de pe Valea Vaserului, toate celelalte fiind scoase din functiune. CFF Viseu de Sus este o cale ferata industriala, privata, operata de R.G. Holz S.R.L. Pentru ca locomotivele cu abur sa poata fi pastrate pentru trenurile de persoane cat mai mult timp,trenurile de productie folosesc predominant locomotive Diesel.
Spre bucuria numerosilor vizitatori, traditia in Viseu de Sus isi continua drumul. Trenurile turistice vor circula anul acesta din luna mai pana in octombrie, de mai multe ori pe saptamana, cu plecare de gara CFF Viseu de Sus la ora 8:30.
In cele ce urmeza va voi prezenta pozele facute pe parcursul excursiei. [11 august 2009]
Aburoasa ``Elvetia``, cea care a tractat trenul in care m-am aflat. Fiind foarte multi turisti, au mai suplimentat cu inca o garnitura, care a fost trasa de aburoasa ``Cozia``
[Link Removed for Guests]
Garnitura a fost formata din 7 vagoane.
~Vagonul 1~
[Link Removed for Guests]
~Vagonul 2~
[Link Removed for Guests]
~Vagonul 3~
[Link Removed for Guests]
~Vagonul 4~
[Link Removed for Guests]
~Vagonul 5~
[Link Removed for Guests]
~Vagonul 6~
[Link Removed for Guests]
~Vagonul 7~ (exterior si interior)
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
Cuplele
[Link Removed for Guests]
Plecare! Gara Viseu de Sus
[Link Removed for Guests]
Halele de reparatii
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
O locomotiva Diesel (o combinatie intre locomotiva si vagon, deoarece avea separeu special pentru transportul de persoane
[Link Removed for Guests]
Iar acum, poze de pe traseu :cheers:
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
Doua popasuri
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
Popas la Novat
[Link Removed for Guests]
Si ne continuam drumul spre Paltin...
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
Sosirea celor doua trenuri in Paltin
[Link Removed for Guests]
Ultimele poze le-am facut la Paltin
Aburoasa ``Cozia``
[Link Removed for Guests]
Aburoasa ``Elvetia``
[Link Removed for Guests]
Si pe final, o poza cu ``eroinele`` care au tras cele doua garnituri
[Link Removed for Guests]
Inchei acest reportaj prin a va recomanda sa mergeti pe Valea Vaserului pentru ca merita din plin: peisaje, nostalgie, sunetul inconfundabil al locomotivei cu abur, intr-un cuvant, o experienta ce nu trebuie ratata. Acestea fiind spuse, va doresc CALATORIE PLACUTA !
Numita adesea ``Mocanita de pe Valea Vaserului``, Calea Ferata Forestiera din Viseu de Sus, situata chiar in nordul Romaniei, la granita cu Ucraina, reprezinta o bogatie atat din punct de vedere tehnic, cat si cultural. Pe o distanta de aproape 60 de kilometri circula pana astazi - pe langa locomotive Diesel - locomotive cu abur, infocate cu lemn. Prin acest lucru, CFF Viseu de Sus devine cunoscuta in intreaga lume ca fiind ultima cale ferata forestiera autentica, pe care circula locomotive cu abur.
[Link Removed for Guests]
Calea ferata ingusta (ecartament de 760mm) trece printr-o vale de o salbaticie fermecatoare, de-a lungul raului Vaser, traversand poduri si sfredelind tunele. Strabate o zona foarte impadurita, unde nu exista drumuri de acces sau asezari omenesti si unde animalele salbatice sunt la ele acasa. Exploatarea resurselor de lemn de pe Valea Vaserului a inceput in secolul al XVIII-lea, sub dominatia austro-ungara. Colonistii vorbitori de limba germana au patruns primii in padurile intacte si cu ajutorul plutaritului au adus lemnul taiat la gaterele din Viseu de Sus.
In 1932 s-a inceput constructia la Calea Ferata Forestiera, care in comparatie cu plutaritul insemna un enorm progres tehnic. Caile ferate forestiere s-au raspandit in acea vreme in toata Europa, in special in zona carpatica. Principiul de functionare era simplu: urmand cursul raului, a fost necesara o raza ingusta a curbelor (acest lucru permitea doar un ecartament ingust); la urcare Mocanita transporta doar vagoanele cu muncitori si vagoane goale pentru busteni, insa la coborare acestea erau pline cu lemn si practic locomotiva era impinsa pe sine de greutatea trenului pana la fabrica de lemn.
Odata cu dezvoltarea transportului rutier din anii `50-`60, caile ferate forestiere din Europa au disparut progresiv. In Romania insa, acestea s-au mentinut destul de mult, datorita dezvoltarii economice mai lente. In 1970 aici mai existau peste 3000 de kilometri de cale ferata forestiera

Singura cale ferata forestiera care astazi mai functioneaza este Mocanita de pe Valea Vaserului, toate celelalte fiind scoase din functiune. CFF Viseu de Sus este o cale ferata industriala, privata, operata de R.G. Holz S.R.L. Pentru ca locomotivele cu abur sa poata fi pastrate pentru trenurile de persoane cat mai mult timp,trenurile de productie folosesc predominant locomotive Diesel.
Spre bucuria numerosilor vizitatori, traditia in Viseu de Sus isi continua drumul. Trenurile turistice vor circula anul acesta din luna mai pana in octombrie, de mai multe ori pe saptamana, cu plecare de gara CFF Viseu de Sus la ora 8:30.
In cele ce urmeza va voi prezenta pozele facute pe parcursul excursiei. [11 august 2009]
Aburoasa ``Elvetia``, cea care a tractat trenul in care m-am aflat. Fiind foarte multi turisti, au mai suplimentat cu inca o garnitura, care a fost trasa de aburoasa ``Cozia``
[Link Removed for Guests]
Garnitura a fost formata din 7 vagoane.
~Vagonul 1~
[Link Removed for Guests]
~Vagonul 2~
[Link Removed for Guests]
~Vagonul 3~
[Link Removed for Guests]
~Vagonul 4~
[Link Removed for Guests]
~Vagonul 5~
[Link Removed for Guests]
~Vagonul 6~
[Link Removed for Guests]
~Vagonul 7~ (exterior si interior)
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
Cuplele
[Link Removed for Guests]
Plecare! Gara Viseu de Sus
[Link Removed for Guests]
Halele de reparatii
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
O locomotiva Diesel (o combinatie intre locomotiva si vagon, deoarece avea separeu special pentru transportul de persoane
[Link Removed for Guests]
Iar acum, poze de pe traseu :cheers:
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
Doua popasuri
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
Popas la Novat
[Link Removed for Guests]
Si ne continuam drumul spre Paltin...
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
Sosirea celor doua trenuri in Paltin
[Link Removed for Guests]
Ultimele poze le-am facut la Paltin
Aburoasa ``Cozia``
[Link Removed for Guests]
Aburoasa ``Elvetia``
[Link Removed for Guests]
Si pe final, o poza cu ``eroinele`` care au tras cele doua garnituri
[Link Removed for Guests]
Inchei acest reportaj prin a va recomanda sa mergeti pe Valea Vaserului pentru ca merita din plin: peisaje, nostalgie, sunetul inconfundabil al locomotivei cu abur, intr-un cuvant, o experienta ce nu trebuie ratata. Acestea fiind spuse, va doresc CALATORIE PLACUTA !

Zona este foarte frumoasa si faptul ca (mai) exista o asemenea mocanita in tara noastra este o adevarata minune. Pentru multi iubitori de trenuri - inclusiv pentru mine -sa ajunga acolo e un vis. Totusi daca privim mai obiectiv, situatia liniilor este foarte jalnica iar multe din instalatiile feroviare arata ca niste tiganii. Este inca o dovada de mentalitate "lasa ca merge oricum" din partea celor care au in exploatare comerciala (intensiva) acest traseu feroviar. In alte tari nu foarte indeprtate, precum Bulgaria linile inguste arata impecabil.
Urcand pe scara N....
-
- Advertisement
Cine este conectat
Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat