@Gam3:
Salut Florine,
Ma bucur ca te-ai hotarat, insa am oaresce sugestii apropo de schema propusa.
Intai, nu inteleg de ce a trebuit sa lasi linia "una" a garii terminata in linie moarta, apoi sa ramifici linia doi la capatul dinspre stanga al garii ca sa intri in zona de industrie. N-ar fi mai simplu sa continui pur si simplu linia una a garii pana la intrarea in zona de industrie?
Apoi, am senzatia ca acel macaz intre liniile doi si trei chiar in dreptul garii o sa-ti cam creeze mari probleme. E exact locul unde ar trebui sa stationeze trenurile lungi, iar la tine exact zona aia e "fragmentata" suplimentar de prezenta acelui macaz. Daca ai fi ca mine cantonat in epoca I mai treaca mearga, ca atunci nu erau decat vagoane scurte si trenuri mici, insa stiu ca iti plac trenurile moderne, iar alea sunt lungi!
De fapt, cu referire la trenurile lungi, cel mai lung parcurs perfect rectiliniu este cel paralel cu muchea din spate, care acum este ...fix in pix, in spatele garii. Stau si ma intreb daca n-ar fi mai interesant sa intorci gara invers, ca sa ai liniile alea, cele mai lungi si mai drepte in zona garii si nu doar intr-o zona de parada?
Inteleg ca acum zona garii si zona de industrie sunt in portiunea cea mai ridicata a dioramei, iar apoi linia coboara in stanga si in dreapta ca sa poti intra cu bucla de intoarcere pe sub industrie. Dar chestia asta poate fi facuta la fel de bine si invers: Tot traseul respectiv sa fie mai ridicata pe un viaduct iar industria sa fie la o cota inferioara, eventual intrand printre picioarele viaductului!
Daca diorama este gandita sa fie vizibila doar dinspre partea inferioara a desenului, atunci poti face la partea superioara o gara de trecere in forma de "basorelief" in stilul garilor de pe Vorortelinie de la Viena. Daca vrei detalii, iti fac o schita mai detaliata! ;-)