Va salut,
Cu durere in suflet trebuie sa spun ca n-am avut curajul sa accesez niciunul dintre cele doua link-uri postate aici cu bunavointa lui combo.Poate si pentru faptul ca amintirile legate de astfel de evenimente m-au marcat se pare pentru tot restul vietii de "feroviar".
Din pacate, m-am nascut in alte vremuri decat acelea, insa cateva amintiri vagi din perioada copilariei le pastrez de cand mergeam in vacante cu parintii prin tara. Doua astfel de cai ferate minunate ( si singurele de altfel ) pe care le-am vazut vreodata in servici sunt cele de la Agnita si Hunedoara. N-am sa uit niciodata frumoasele L45H si farmecul aparte al acestor linii. Nu-mi ramane decat sa regret ca nu am apucat sa umblu mai mult sa vad si restul.
Dincolo de toate acestea nu ne raman prea multe lucruri de spus, decat probabil, ca acest gen de episoade sunt caracteristice noua ca si popor si probabil ca asa cum au disparut peste 900 de locomotive cu abur, cum au disparut triaje intregi de pe fata pamantului, gari, linii, tot la fel vor disparea si restul ! Sa nu care cumva sa creada cineva ca linia Sibiu-Agnita va mai fi pusa in servici vreodata, ori ca cineva se va gandi macar utopic sa repuna in functie 151.002, un 060-DD ori 241+142. Nu, ele vor rugini in continuare in locurile unde ruginesc si acum, pana la un moment dat cand un umflat cu burta peste curea, va simti nevoia sa isi schimbe masina de fitze si nu va sti cum sa faca rost de bani.
Aduceti-va aminte cate locomotive unicat s-au pierdut in parcurile reci de la Strehaia, Baciu Triaj, Marasesti, Fetesti, Ciceu si asa mai departe si cum s-au inchis peste noapte niste linii ale caror loc era in alta parte decat la gunoi. Din pacate toate aceste lucruri minuate au trecut in eternitate si nu vor ramane vii decat in amintirea celor din ce in ce mai putini care au avut ocazia sa se minuneze de ele, ori in fotografiile vechi realizate de niste oameni care s-au gandit ca acele poze s-ar putea sa insemne ceva.Regret amarnic ca, chiar si copil fiind n-am avut inspiratia sa fotografiez tot ce prindeam, desi mergeam zilnic in zone feroviare sa admir trenurile, si detineam un aparat foto cu film. Niciodata nu m-am gandit sa imortalizez macar o scena de atunci. Copil fiind insa, de unde era sa stiu ce vremuri aveau sa vina, ca locomotivele si multe din locurile de odinioara unde mi-am petrecut minunata copilarie, aveau sa dispara in colimatorul unor marsavii ? Ca vor fi batjocorite si aruncate la gunoi fara pic de demnitate si respect la adresa inaintasilor care de multe ori si-au dat sangele si viata pentru ca acestea sa vada lumina zilei ?
De ce nici macar planul inclinat de la Comandau n-a putut fi pastrat ? Am vazut niste poze recente si m-am ingrozit. Liniile nu se mai vad deloc, macazele sunt descomplectate, podul de acces la plan e distrus complet...
Pacat pentru ceea ce se intampla... pacat ca nici macar putinul care ne-a mai ramas nu stim sa-l pretuim...in fata mafiei si a nemerniciei nimic nu sta in cale....mare pacat