Vreau sa va intreb in functie de ce putem defini un vagon de calatori de clasa ("de zi") , compartimentat, ca fiind un vagon de "clasa I" sau de "clasa II"?
Pana nu demult credeam ca sunt trei - patru criterii de departajare:
1) "clasa I" :
- 6 pasageri in compartiment (3 pe cate o bancheta)
- materialul banchetei: o imitatie de catifea
- banchetele sunt rabatabile
- 9 compartimente pe vagon (la cele de 24,5 m)
1) "clasa II" :
- 8 pasageri in compartiment (4 pe cate o bancheta)
- materialul banchetei: plus
- banchetele sunt ne-rabatabile
--10 compartimente pe vagon (la cele de 24,5 m)
In primavara am calatorit cu un vagon cls. 2 de seria 20-54. Este un vagon modernizat din vechile Y -uri produse de IVA Arad. Desi este de clasa a II-a are 6 locuri pe compartiment nu 8.
20-54
Ultima modernizare a Y -urilor produse de IVA Arad a dat un nou tip de vagoane declasa a II-a, seria 20-49. Foarte asemanatoare cu 20-54, ele (seria 20-49) pastreaza totusi cele 8 locuri pasageri in compartiment (4 pe cate o bancheta).
20-49
Se mai constituie in criteriu de departajare (intre "clasa I" si "clasa II") numarul de pasageri din compartiment sau numarul de pasageri de pe cate o bancheta?
Pana nu demult credeam ca sunt trei - patru criterii de departajare:
1) "clasa I" :
- 6 pasageri in compartiment (3 pe cate o bancheta)
- materialul banchetei: o imitatie de catifea
- banchetele sunt rabatabile
- 9 compartimente pe vagon (la cele de 24,5 m)
1) "clasa II" :
- 8 pasageri in compartiment (4 pe cate o bancheta)
- materialul banchetei: plus
- banchetele sunt ne-rabatabile
--10 compartimente pe vagon (la cele de 24,5 m)
In primavara am calatorit cu un vagon cls. 2 de seria 20-54. Este un vagon modernizat din vechile Y -uri produse de IVA Arad. Desi este de clasa a II-a are 6 locuri pe compartiment nu 8.
20-54
Ultima modernizare a Y -urilor produse de IVA Arad a dat un nou tip de vagoane declasa a II-a, seria 20-49. Foarte asemanatoare cu 20-54, ele (seria 20-49) pastreaza totusi cele 8 locuri pasageri in compartiment (4 pe cate o bancheta).
20-49
Se mai constituie in criteriu de departajare (intre "clasa I" si "clasa II") numarul de pasageri din compartiment sau numarul de pasageri de pe cate o bancheta?